حجره شنبه ها از ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه

چالش های کسب وکارهای اینترنتی چیست

دبیر کانون فرهنگی تبلیغی فناوری اطلاعات رواج تفریحات مجازی را موجب نازل و سبک شمردن شأن کسب وکارهای اینترنتی توسط برخی افراد عنوان کرد.

1399/05/28
|
08:15
|

عباس منصورنژاد در مصاحبه با برنامه "حجره" رادیوگفت‌وگو؛ اظهار کرد: وقتی در کشور مقوله ای به سان موج حرکت می کند، همگان قصد حمله به آن سمت را دارند که عموما چالش زاست.

این پژوهشگر کسب وکارهای اینترنتی افزود: حضور بدون برنامه باعث اتلاف منابع مالی، زمانی و آبروی فرد می شود و این چالش به شدت در شرایط کنونی دیده می شود.

منصورنژاد گفت: افراد بسیاری وجوه تاریک کسب و کارهای اینترنتی را نمی دانند و چون مسئله را سبک می شمارند، بدون مشاوره گرفتن، منابع خود را اتلاف می کنند و همین موج اشتباه به سایرین منتقل می گردد.

عضو کمیته سایت های خارجی شورایعالی فضای مجازی سهل و ساده دیدن کسب وکارهای اینترنتی را از دیگر چالش ها دانست و گفت: در ایران اینترنت را مستقیما با چت و فضای فیلم و مسنجر شناخته ایم و لذا این فضا شأن خود را از دست داده است.

منصورنژاد افزود: وقتی کسب و کار در فضای اینترنت قرار می گیرد، لزوما نباید تفکر تفریح را برای عموم کاربران تداعی کند ولی متاسفانه این نگاه تفننی در حوزه کسب و کار ورود یافته است.

همچنین محمود راشدی راد، کارشناس اقتصادی در حوزه کسب وکارهای اینترنتی فقدان آموزش صحیح در حوزه کسب و کارهای اینترنتی را متذکر شد و افزود: بدلیل رایگان بودن و کم هزینه بودن دسترسی به اینترنت، منجر می شود بسیاری افراد اینگونه تلقی کنند که به راحتی و بدون هیچ علمی از این فضا بهره بگیرند و خود را کارشناس این حوزه بدانند.

راشدی راد افزود: این افراد بعد از مدتی خود را کارشناس این حوزه معرفی کرده و پکینگ فروشی می کنند؛ لذا عدم آموزش صحیح در کشور چالشی را در این رابطه ایجاد می کند.
وی همچنین از مبالغ بالا برای آموزش کسب وکار اینترنتی گلایه کرد و گفت: برخی افراد این حوزه را بسیار تخصصی پیش می برند؛ در حالیکه نمی توان اصول برندینگ و سیلابس دروس را به این افراد ارائه کرد.

راشدی راد گفت: افرادی که خواهان راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند، باید راهکار لازم را دریافت کند ولی همکاران ما سیلابس هایی را بصورت پیش فرض آماده کرده و شروع به تدریس می کنند.

وی افزود: افراد اندکی هستند که به صورت صحیح وارد این حوزه شده اند و لذا مردم ما در بعد کسب و کار اینترنتی دچار سردرگمی هستند.

راشدی راد گفت: در شبکه اجتماعی دروس مختلفی در حوزه کسب و کار اینترنتی گنجانده شده ولی سر و ته این مقوله اصلا مشخص نیست که در عمل برای افراد نتیجه بخش نیست و نتیجه آنکه این دسته از فعالان کسب و کار اینترنتی تصور می کنند این علم از پایه اشتباه و ناشدنی است.

وی کسب و کار اینترنتی را نیازم صرف صبر و استقامت دانست تا در نهایت نتیجه لازم را از آن کاربران نماید.

دسترسی سریع
حجره