صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

پنجشنبه ها از ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

کارگردان فیلم سینمایی سرخپوست اظهار داشت: تولید فیلمی که داستان آن در زمان گذشته روایت می شود برای تیم تولید کننده ریسک بود، اما خوشبختانه با همکاری آقای مطلبی این فیلم را همانطور که می خواستم به تولید رساندم.

برنامه سینما معیار با موضوع بررسی فیلم های اکران عید فطر، با حضور نیما جاویدی (کارگردان فیلم سینمایی سرخپوست) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

جاویدی در این برنامه با اشاره به فاصله پنج ساله میان فیلم ملبورن و سرخ پوست، گفت: پس از اکران ملبورن مدت حدود 1 سال و نیم را درگیر جشنواره های متعدد خارجی بودم و پس از آن در مواجهه با یک خبر در رسانه ها ایده اولیه نگارش فیلم نامه سرخ پوست به ذهنم آمد.

وی با اشاره به این که فیلم سینمایی ملبورن 13 جایزه بین المللی دریافت کرد، اظهار داشت: در حالت کلی فیلم سینمایی سرخ پوست رگه های مشابهی را با فیلم ملبورن دارد، به طوری که هر دو فیلم دارای وحدت مکان و زمان هستند.

کارگردان فیلم سینمایی سرخپوست با اشاره به این که این فیلم ژانر معماییِ پیچیده ای دارد، عنوان کرد: تولید فیلمی که داستان آن در زمان گذشته روایت می شود برای تیم تولید کننده ریسک بود، اما خوشبختانه با همکاری آقای مطلبی این فیلم را همانطور که می خواستم به تولید رساندم.

وی با اشاره به حضور نوید محمدزاده در فیلم سینمایی سرخ پوست، توضیح داد: همکاری با نوید محمدزاده در این فیلم ریسک بسیار زیادی داشت، چرا که محمدزاده در این فیلم باید نقش شخصیتی 12 سال بزرگ تر از خودش را بازی می کرد.

نیما جاویدی افزود: نوید محمدزاده برای ایفای نقش در این فیلم حدود 12 کیلو وزن اضافه کرد.

وی با اشاره به حضور پریناز ایزدیار در فیلم سینمایی سرخ پوست، تصریح کرد: داستان فیلم حول محور کاراکتر مرد روایت می شود، در حالی که پریناز ایزدیار نقش اول زن را در این فیلم بازی می کند.

این کارگردان با اشاره به روایت هایی از این فیلم، اظهار داشت: عنوان فیلم سینمایی سرخ پوست با توجه به این که افراد سرخ پوست از سرزمین های خود رانده شده اند و مردمان سخت کوشی بودند، انتخاب شده است.

وی با اشاره به این که آقای مطلبی با بودجه شخصی فیلم سینمایی سرخپوست را تولید کرد، اظهار داشت: در جلسه هایی که تهیه کننده فیلم با آقای رنجکشان داشتند، تصمیم گرفته شد تا 50 درصد از سرمایه فیلم بعد از اتمام تهیه و تدوین فیلم واگذار شود.

مرتبط با این خبر

  • سینمای ایران در اختیار یک گروه خاص قرار دارد

  • نباید همه فیلم های خوب همزمان اکران شوند

  • زور من در سینما به خیلی ها نمی رسد

  • کمبود سانس ها فروش تگزاس 2 را کاهش داد

  • تحلیل جریان شناسی سینمای دهه 60 در سینما معیار

  • فیلم سازان امروزی با توجه به وضعیت فروش کار می کنند

  • فیلم های هنر و تجربه در هر سالن قابلیت اکران دارند

  • اکران عید فطر، مهم ترین اکران امسال است

  • دختر شیطان فیلمی سوررئال و متفاوت است

  • نگران بازگشت سرمایه نیستم