صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

پنجشنبه ها از ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

امیرحسین بابایی اظهار داشت: بسیاری از تهیه کنندگان، امروزه بر اساس جامع هدف سینمای بدنه در فیلم های با ژانر کمدی سرمایه گذاری می کنند.

برنامه سینما معیار با موضوع بررسی و نقد فیلم های اکران شده در ماه مبارک رمضان، با حضور امیرحسین بابایی (روزنامه نگار و منتقد سینمایی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه امیرحسین بابایی با اشاره به اکران دوم ماه مبارک رمضان، گفت: فیلم سامورایی در برلین از جمله فیلم های متصل به سینمای بدنه ایران است و وضعیت شکلی و ساختی مشخصی را دارد.

وی با اشاره به افزایش فیلم های کمدی در ایران، اظهار داشت: بسیاری از تهیه کنندگان امروزه بر اساس جامع هدف سینمای بدنه در فیلم های با ژانر کمدی سرمایه گذاری می کنند.

این منتقد سینما اضافه کرد: به دلیل تکراری شدن فیلم های کمدی در سال های اخیر پیش بینی می شود که مخاطبان ایرانی در سال های آینده استقبال زیادی از این ژانر نداشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر متاسفانه بسیاری از فیلم سازان ایران با توجه به شرایط فروش دست به تولید می زنند، در حالی که فیلم سازان اوایل انقلاب همیشه به تناسب مواضع خود فعالیت می کردند.

امیرحسین بابایی با اشاره به فیلم سینمایی نبات، عنوان کرد: این فیلم سینمایی ایرادهای فاحشی را در فیلم نامه و کارگردانی دارد.

وی با اشاره به این که نبات تناسبی با مدیوم سینمایی ندارد، ادامه داد: با توجه به این که پگاه ارضی در خارج از کشور درس خوانده و سابقه آموزشی خوبی را دارد، انتظار نمی رفت که فیلم بدی مانند نبات را کارگردانی کند.

این منتقد سینما افزود: تنها نکته خوب این فیلم با حضور شهاب حسینی شکل گرفته است، اما حضور یک بازیگر خوب نمی تواند ضعف حوزه های مختلف را پوشش دهد.

وی ادامه داد: پگاه ارضی در فیلم خود نتوانسته به طور مطلوب از ظرفیت های بازیگری شهاب حسینی استفاده کند.

امیرحسین بابایی تاکید داشت: کارگردان فیلم نبات از تمامی ظرفیت های موجود به صورتی دم دستی و در سطحی ترین حالت ممکن بهره برده است.

وی با اشاره به این که نبات فیلمی غیر استاندارد است، توضیح داد: تولید این فیلم سنگ بنایی بد برای کارگردانی است که به تازگی وارد چرخه سینما شده اند، چرا که فیلم های بد و خوب همیشه در حافظه مردم باقی می مانند.

این منتقد سینما اذعان داشت: فیلمی که کارگردان آن نتواند به جزئیات بپردازد و شخصیت پردازی کند، در واقع فیلم نیست.

مرتبط با این خبر

  • سینمای ایران در اختیار یک گروه خاص قرار دارد

  • نباید همه فیلم های خوب همزمان اکران شوند

  • زور من در سینما به خیلی ها نمی رسد

  • کمبود سانس ها فروش تگزاس 2 را کاهش داد

  • تحلیل جریان شناسی سینمای دهه 60 در سینما معیار

  • فیلم های هنر و تجربه در هر سالن قابلیت اکران دارند

  • سرخ پوست روایتی معمایی و پیچیده دارد

  • اکران عید فطر، مهم ترین اکران امسال است

  • دختر شیطان فیلمی سوررئال و متفاوت است

  • نگران بازگشت سرمایه نیستم