صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

پنجشنبه‎ها از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

علیرضا دریایی اظهار داشت: نوازندگان ایرانی در آثار مختلف به قدری مورد بی توجهی هستند که در صورت تغییر نام یک نوازنده با نوازنده ای دیگر هیچ کس متوجه این اشتباه یا تفاوت نوازندگی نخواهد شد.

برنامه ارغنون با موضوع بررسی مافیـای تیـتراژ، با حضور علیرضا دریایی (نوازنده زهی و کمانچه) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه علیرضا دریایی با اشاره به این که نوازنده های تیتراژ ارتباط مستقیم با تهیه کننده و اثر تولید شده ندارند، گفت: نوازنده های مختلف زمانی به پروژه موسیقی فیلم اضافه می شوند که تمامی ساز و کارهای آهنگسازی و انتخاب خواننده به اتمام رسیده و قطعات آماده ضبط شده اند.

وی با بیان این که جنس همکاری نوازنده با یک فیلم با جنس همکاری یک آهنگساز و خواننده تفاوت های بسیاری را دارد، اظهار داشت: نوازنده به واسطه تسلط به فن نوازندگی فقط با آهنگساز در تعامل قرار می گیرد.

این نوازنده سازهای زهی در ادامه اضافه کرد: همکاری با یک فیلم برای نوازنده شهرت یا محبوبیت خاصی را به همراه ندارد، چرا که یک نوازنده هیچ گاه در طول اثر سینمایی یا سریال در مرکز توجه قرار نمی گیرد.

وی با بیان این که نوازندگان ایرانی هیچ گاه در کانون توجه قرار نگرفته اند، تصریح کرد: بسیاری از نوازندگان حتی در کنسرت های موسیقی نیز مورد توجه قرار نمی گیرند.

علیرضا دریایی در ادامه اذعان داشت: نوازندگان ایرانی در آثار مختلف به قدری مورد بی توجهی هستند که در صورت تغییر نام یک نوازنده با نوازنده ای دیگر هیچ کس متوجه این اشتباه یا تفاوت نوازندگی نخواهد شد.

فایل صوتی برنامه ارغنون از وبگاه رسمی شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر پنجشنبه از ساعت 21 الی 22 از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.

مرتبط با این خبر

  • رادیو گفت و گو و واکاوی چالش های سنتورنوازی در ایران

  • خواننده های تیتراژ اطلاعی از محتوای اثر سینمایی ندارند

  • شهرت؛ شانس انتخاب خواننده برای تیتراژهای تلویزیونی

  • رادیو گفت و گو به دنبال مافیای تیتراژ در سینما و تلویزیون

  • تنبور نوازی تهران با تنبور نوازی اصیل فاصله دارد

  • بسیاری از دستگاه های موسیقی ایرانی متناسب با آوازهای ماه رمضان تنظیم شده

  • موسیقی روح انسان را صیقل می دهد

  • کلام در آواز سحرخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است

  • موسیقی بدون کلام ویژگی های فرامرزی بسیاری دارد

  • آهنگسازی باید بدون تعجیل در تولید اثر صورت بگیرد