صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16:00 به مدت 75 دقیقه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی ضمن تشریح عملکرد ساختاری این دانشگاه گفت: دولت دانشگاه مجازی پزشکی را تاسیس کرد تا صرفه جویی بزرگی در عین افزایش وکیفیت آموزش در فضای مجازی صورت گیرد.

برنامه " مناظره " با موضوع تجاری سازی آموزش عالی بله یا خیر؟ با حضور سید ناصر استاد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی و محمد محمدی اقدم ، مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر روانه آنتن رادیو گفت و گو شد.

در آغاز برنامه مناظره رادیو گفت و گو ، ناصر استاد با بیان اینکه بیشتر بار آموزش پزشکی بر عهده دولت است ، عنوان کرد : با توجه به اینکه بسترهای فیبرنوری و مخابرات در کشور مناسب بود و مسئله بعد مسافت وجود نداشت ، دولت دانشگاه مجازی پزشکی را تاسیس کرد تا صرفه جویی بزرگی در عین افزایش وکیفیت آموزش در فضای مجازی صورت گیرد.

وی افزود : در این طرح به جای آنکه هریک از دانشگاه های علوم پزشکی به صورت مجزا بر روی سخت افزار و نرم افزار خود سرمایه گذاری کنند ، دانشگاه علوم پزشکی مجازی به صورت تخصصی در یک مجموعه کل دانشگاه های علوم پزشکی را پشتیبانی می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی عنوان کرد : بر اساس یک مطالعه سیستماتیک برای توسعه آموزش حوزه پزشکی ، حدود 80 رشته آمادگی دارند تا با امکانات فضای مجازی فعالیت برخی از بخش های خود را پیش ببرند. هدف دیگر از تاسیس دانشگاه مجازی این بود که فعالیت های دیگر این حوزه استاندارد سازی شود که در این خصوص موفق عمل کرده ایم.

استاد به دوره های مهارتی و توانمندسازی دانشگاه مجازی پزشکی اشاره کرد و گفت : در موضوع پزشک خانواده ، پزشکان از طریق LMS با دانشگاه های خود در ارتباط هستند و نیازی نیست محیط کار خود را ترک کنند.همچنین آموزش اساتید با زیرساخت های مجازی بسیار موفق تر از گذشته بوده است .

در ادامه برنامه مناظره رادیو گفت و گو ، محمد محمدی اقدم با بیان اینکه تجاری سازی ایده ها و ورود فناوری در عرصه علم یک موضوع نسبتا جدید در آموزش عالی است ، اظهار کرد : فضای آموزش محور دهه گذشته به آرامی کنار گذاشته شده و پارک های فناوری که مستقیما به تجاری سازی مرتبط هستند به سرعت در حال گسترش هستند.

وی افزود : ایجاد مراکز فناوری در دانشگاه امیرکبیر در حال نفوذ به دانشکده هاست و تا کنون 7 دانشکده در این خصوص اقدام کرده اند و بخش های فناوری را ایجاد کرده اند.همچنین صنایع مرتبط نیز به دانشکده ها راه یافته اند و برای تاسیس آزمایشگاه های مورد نیاز و دیگر تجهیزات سرمایه گذاری کرده اند.

مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشکلات موجود در تجاری سازی را به دلیل نوپا بودن این موضوع دانست و عنوان کرد : برای اینکه کارآفرینی ایجاد کنیم در ابتدا باید معنای آن را درک کنیم و به دنبال الگوی مناسب در این حوزه باشیم و مطمئنا در کشور جهان سوم که برای تامین هزینه های خود نفت می فروشد و فرهنگ سوبسیدی میان مردم و مسئولان رواج دارد ، مسیر پر تلاطمی وجود خواهد داشت.

محمدی اقدم خاطرنشان کرد : بسیاری از زیرساخت های ایجاد فن بازارها در کشور وجود ندارد.به عنوان مثال شخصی که در حوزه آی تی یک ایده خلق می کند قانون منع کپی رایت در کشور وجود ندارد تا از سرقت ایده او جلوگیری شود.

وی تصریح کرد : کارآفرینی را نمی توان در کلاس درس آموزش داد ، اگر امکانات در محیط های آموزشی و دانشگاهی وجود داشته باشد کارآفرینی به مرور شکل خواهد گرفت.

مرتبط با این خبر

  • موانع و راهکارهای اجرایی شدن طرح جامع پسماند در تهران

  • کار ستادی آموزش و پرورش برای تحقق تربیت یکپارچه

  • مدارس فرصت برقراری ارتباط با محیط اطراف را ندارند

  • هنوز پای سند تحول به مدرسه نرسیده است!

  • تعارض فکری در افراد حاصل تربیت متناقض در نهادهای مختلف است

  • عملکرد جزیره ای دولت، بلای جان کشور است

  • فروش کالا در سازمان اموال تملیکی خود کانالی برای قاچاق است

  • تربیت یکپارچه در آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین

  • ارز 4200؛ مسبب رسوب کالاها در گمرک

  • حاضرم گزارش خودروسازیها را به وزارت اطلاعات ارائه دهم!