مناظره شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16:00 به مدت 75 دقیقه

كریمی: تحریم، استانداردسازی خودروها را سخت کرده است

کارشناس صنعت خودرو گفت: ارتباط صنعت خودرو با جهان قطع شده و نمی تواند از دانش فنی و زنجیره تامین خودروسازهای دنیا بهره مند شود، از این رو در ارتقای کیفیت صنعت دچار تاخیر شده است.

1398/10/23
|
13:15


برنامه " مناظره " با موضوع نقش جریمه های بالا در کاهش تصادفات رانندگی، یا نقش بازدارندگی با حضور مهندس حسن کریمی سنجری ، کارشناس صنعت خودرو روانه آنتن رادیو گفت و گو شد.

حسن کریمی سنجری در ابتدا به مشکلات خودروهای فرسوده در کشور و تاثیر آن بر تصادفات اشاره کرد و گفت : نباید فراموش کنیم بالغ بر 210 هزار خودروی تجاری سنگین فرسوده اعم از اتوبوس و کامیون و .. در کشور وجود دارد.

وی افزود : به رغم آن که استاندارد های به روز در صنعت خودرو تعریف می شود اما بسیاری از خودروهای کشور فرسوده هستند و سالیان متمادی تولید شده و تردد می کنند که باید به دنبال راه چاره برای آنها باشیم.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد : برنامه اسقاط خودروهای فرسوده از سوی رئیس جمهور مطرح و طرح خوبی نیز در راستای آن در صنعت خودرو تعریف شده اما بودجه لازم به آن تخصیص نیافته است .

کریمی سنجری در بخش دیگری از برنامه مناظره رادیو گفت و گو ، با اشاره به سه گانه مهم در تشخیص تصادف ، عنوان کرد : خودرو ، راننده و راه سه عامل مهم در بروز تصادف هستند و اصولا جرایم و قوانین نقش تنظیم کننده این سه گانه را بر عهده دارند.

وی ادامه داد : اگر قرار است نرخ تصادفات جاده ای که بسیار بزرگ و با کشورهای کمتر توسعه یافته قابل مقایسه است ، کاهش یابد و ارزیابی صحیح و درستی از مجموع این عوامل داشته باشیم ابتدا باید مسائل راآسیب شناسی و نقش هریک از اجزا را تعیین کنیم.

این کارشناس صنعت خودرو به تحریم ها و محدودیت هایی که برای صنعت خودرو ایجاد شده است اشاره کرد و گفت : ارتباط صنعت خودرو با جهان قطع شده و نمی تواند از دانش فنی و شبکه زنجیره تامین خودروسازهای دنیا بهره مند شود ، از این رو در ارتقای کیفیت صنعت دچار تاخیر شده است.

کریمی اضافه کرد : استانداردهای 85 گانه که ایمنی خودرو یکی از آن است در تولید خودرو در نظر گرفته شده است اما شرایط پیاده سازی این استانداردها فراهم نشده و همچنین فکری برای خودروهای فرسوده که امکان تعبیه این استانداردها در آنها وجود ندارد، نشده است.

وی در خصوص ایمنی خودرو اظهار کرد : سیستم های ایمنی فعال در خودرو شامل سیستم های پایدارکننده خودرو و سیستم های هشدار دهنده هستند. ما نمی توانیم ساختار خودروهای خود را شبیه با کشورهایی که توسعه متوازن دارند ، ایجاد کنیم چراکه این کشورها در تمام جزئیات پیشرفت داشته اند و اگر ما چنین عمل کنیم در اجرا به مشکل برخواهیم خورد.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان خاطر نشان کرد : نمی توان خودرو را به صورت ایده آل طراحی کرد و با توجه به وضعیت فعلی جاده ها انتظار بهترین بازدهی را داشت. در واقع وقتی ساختاری طراحی می شود که توانایی اجرای آن وجود ندارد راه های گریز ایجاد می شود.

دسترسی سریع
مناظره