صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

ویژه برنامه مناسبتی از ساعت ---- به مدت 60 دقیقه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از کم بودن سرعت پیگیری اسناد ملی انتقاد کرد و گفت : سند 2030 در مدت کوتاهی از سوی مدیران نظام مورد بررسی و در مرحله عمل قرار گرفت.

برنامه " گفت وگوی روز " با موضوع مدارس پویا و بالنده، سیاست های تربیتی در عمل در ارتباط تلفنی با کبری خزعلی ، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان و خانواده روانه آنتن رادیو گفت و گو شد.

در ابتدا کبری خزعلی عنوان کرد : انقلاب اسلامی یک رویداد فرهنگی اجتماعی است ، با غلبه فرهنگی کار خود را آغاز کرد و براساس این دیدگاه برنامه ها و اسنادی مانند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور را تصویب کرد .

وی در ادامه برنامه "گفت و گوی روز " رادیو گفت و گو بیان کرد : در این اسناد بهترین برنامه ریزی ها ، الگو و روش ها و اقدامات در سطح ملی و اجرایی در آموزش و پرورش مشخص شده است و در سطح بین الملل با استقبال روبرو می شود اما در سطح ملی آنگونه که باید مورد توجه قرار نمی گیرد که این موضوع را باید در شبکه نفوذ جستجو کرد چرا که مسئولان دلسوز و خدوم در تمام بخش ها تلاش می کنند برنامه های اجرایی در راستای دیدگاه اسلامی و انقلابی باشد.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای زنان و خانواده خاطر نشان کرد : شبکه نفوذ سعی می کند دیدگاه های منطبق با اسلام را رد و اندیشه های سکولار را ترویج کند ، نمونه بارز آن سند 2030 است که پس از گفتمان سازی و تدوین برنامه های اجرایی ، تا سال 2030 تحول اساسی در نگرش ، بینش و روش افراد بر اساس تفکرات سکولار و ضد دین شکل خواهد داد.

خزعلی در خصوص اجرایی شدن مفاد سند تحول بنیادین گفت : قدم نخست برای به جریان انداختن اسناد ملی، آگاهی نسبت به محتوای آنها است و پس از آن برنامه ریزی صحیح برای گام برداشتن به جلو اهمیت ویژه ای دارد.

وی با انتقاد از واکنش سریع مدیران نظام نسبت به سند 2030 ، اظهار کرد : متاسفانه پیگیری برای اجرایی شدن اسناد ملی به سرعت اسناد بین المللی نیست . مدیران در خصوص سند 2030 به سرعت عمل کردند و عملکرد آن را در مدت کوتاهی گزارش دادند اما این واکنش سریع را در خصوص اسناد ملی مشاهده نمی کنیم.

مرتبط با این خبر

  • سند 2030 به هیچ وجه قابلیت اجرایی شدن در کشور را نخواهد داشت

  • مجلس باید قبل از فرمایش رهبری به موضوع سند2030 ورود می کرد

  • اجرای سند 2030 لطمه اساسی به امنیت ملی و استقلال کشور می زند

  • آگاهی قبلی مجلس نسبت به سند 2030 !

  • سند 2030 قابل انطباق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست

  • سند 2030 با نظام فکری و فرهنگی ما سازگار نیست

  • سند 2030 مصداق عینی نفوذ فرهنگی است

  • سند 2030 به دنبال ایجاد انقلاب جنسی است، نه پیشرفت علمی

  • FTAF مصداق کامل براندازی اقتصادی و سیاسی است

  • مدارس پویا و بالنده ؛ سیاست های تربیتی در عمل