صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا پنجشنبه از ساعت 20:00 به مدت 60 دقیقه

منتقد سینما گفت: در این فیلم شاهد بازی های درخشانی از هوتن شکیبا بودیم و امیدواریم که هیئت داوران به بازی ها و نقش های خوب در این فیلم توجه کنند.

ویژه برنامه "سودای سیمرغ" رادیو گفت و گو با موضوع بررسی فیلم های جشنواره فیلم فجر و با حضور سید آریا قریشی، بابک جوادی، امیرحسین بابایی و محسن آزاددل از منتقدان سینما به روی آنتن رفت.

قریشی در این ویژه برنامه در رابطه با فیلم "شبی که ماه کامل شد" ساخته نرگس آبیار گفت: در بررسی این فیلم باید توجه کرد که جذابیت سوژه با قدرت پرداخت اشتباه گرفته نشود.

این منتقد سینما گفت: سوژه فیلم به قدری در ذات خود ملهتب و درگیر کننده است که ممکن است خیلی از مخاطبان بیشتر جذب سوژه شوند تا خود فیلم.

وی افزود: اجرای این فیلم از نظر داستان نسبت به فیلم های قبلی نرگس آبیار منسجم تر است هرچند که شاهد مشکلاتی مانند تحول سریع در شخصیت های فیلم هستیم.

قریشی مطرح کرد: فیلمبرداری یکسان از سکانس های مختلف از نظر موضوعی ارزش سکانس ها و تاثیرگذاری فیلم را کم کرده است. این فیلم از نظر تأثیرگذاری حسی، ناقص عمل کرد و مخاطبان را بیشتر درگیر سوژه می کند.

این منتقد سینما یادآور شد: هوتن شکیبا در این فیلم یکی از بهترین بازی های جشنواره را ارائه داد و حتی ضعف های فیلمنامه را هم پوشش داده است.

قریشی همچنین در رابطه با فیلم "طلا" گفت: نیمه اول فیلم " طلا " تا حدودی گول زننده است یعنی در ابتدا ممکن است فکر کنیم فیلم ساده ای است و فقط قرار است معضلات جامعه را نمایش دهد و اجرا هم در ظاهر فروتنانه است اما در نیمه دوم متوجه نشانه های نیمه اول می شویم و فیلم اوج می گیرد تا اینکه به پایان خوب فیلم می رسیم.

در ادامه این ویژه برنامه بابک جوادی در رابطه با فیلم "شبی که ماه کامل شد" گفت: خانم آبیار در این فیلم برخی نکات را رعایت نکردند. سطحی نگری جالبی در بخش هایی از فیلمنامه نسبت به شخصیت های ایرانی و ساده لوح جلوه دادن آنها وجود دارد. نکته دوم اینکه فیلمنامه تکه تکه است و از این نظر ضعف دارد.

جوادی افزود: در این فیلم شاهد بازی های درخشانی از هوتن شکیبا بودیم و امیدواریم که هیئت داوران به بازی ها و نقش های خوب در این فیلم توجه کنند.

این منتقد سینما همچنین عنوان کرد: نقطه قوت پرویز شهبازی در تمام آثار خود، فیلمنامه ایشان است. این فیلمنامه خط روایی خیلی خوبی را طی می کند و به جای خوبی می رسد. فیلمبرداری درخشان این فیلم نشان از نگاه دقیق آقای شهبازی دارد و بازی خوب نگار جواهریان می تواند یکی از کاندیداها باشد.

در ادامه محسن آزاددل منتقد سینمایی گفت: این فیلم علاوه بر اینکه خیلی از داستانک ها را نیمه کاره رها می کند خیلی کِش دار است و مخاطب در جاهایی از دیدن فیلم خسته می شود. این فیلم نیازمند تدوین اساسی است. ای کاش در پایان به جای اینکه با شخصیت هوتن شکیبا همراه شویم با دختر داستان همراه می شدیم.

وی همچنین در رابطه با فیلم " طلا" ساخته پرویز شهبازی گفت: فیلم " طلا " برای من بازگشت پرویز شهبازی به دوران خوب او بود و خاطره بد "مالاریا" را پاک کرد و دوباره یک داستان قوی با ریز بینی های خاص خود و شخصیت پردازی خوب نگار جواهریان و هومن سیدی را به نمایش کشید. یکی از پایان بندی های خیلی خوب جشنواره را در فیلم "طلا" دیدم.

در ادامه ویژه برنامه سودای سیمرغ رادیو گفت و گو، بابایی در رابطه با فیلم "یلدا" گفت: با توجه به سبقه ای که از آقای بخشی سراغ داشتم این فیلم برایم ناامیدی کننده بود و جای اینگونه فیلم ها در مدیوم سینما نیست. این فیلم چیزی از سینما به همراه خود نداشت.

این منتقد سینما در خاتمه ابراز داشت: " طلا " نسبت به فیلم های دیگر سروشکل دار تر بود و درام خوبی داشت اما مشکلات فیلمنامه ای در آن دیده می شد.

مرتبط با این خبر

  • جایزه بهترین فیلمبرداری حق "مسخره باز" بود نه "تختی"

  • اکران "متری شیش و نیم" در ایام نوروز

  • "دیدن این فیلم جرم است" ارتباطی با برجام ندارد

  • ای کاش فیلمم را به جشنواره نمی دادم

  • "سرخ پوست" جزو آثار متوسط جشنواره امسال است

  • رضایت 80 درصد مخاطبان از "دیدن این فیلم جرم است"

  • هیچ دستکاری در آراء مردمی جشنواره فجر نمی شود

  • "دیدن این فیلم جرم است" ضد منافع ملی و ارزشهاست

  • "سرخ پوست" از به یاد ماندنی ترین آثار پلیسی سینما

  • "متری شیش و نیم" فیلم جنجالی و پیچیده ای نیست/ نیازی به این همه جوسازی نبود