انعکاس چهارشنبه ها از ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه

رئیس مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال: مخاطب در رسانه های نوین سازنده محتوا است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تعامل را اصلی ترین خصیصه ی رسانه های نوین در عصر حاضر برشمرد و گفت: مخاطب در رسانه های نوین به سازنده محتوا تبدیل شده است.

1397/04/25
|
14:15
|

سیدمرتضی موسویان در برنامه "انعکاس" رادیو گفت وگو با اشاره به فراگیر بودن رسانه رادیو اظهار کرد: «رسانه به واسطه انتقال پیام به مردم، اعتبار پیدا می کند و در این بین تولید کننده های محتوا در رسانه [اهمیت دارند].»

وی تولید محتوا را نیز امری فراگیر در جامعه امروز دانست و افزود: «در گذشته انفعال در رسانه های یکسویه دنیا دیده می شد و این برودکست ها اسیر سرعت و مکان و زمان رسانه های نوین بودند؛ بنابراین خاصیت تعامل بارز ترین ویژگی رسانه نوین است.»

موسویان تعامل را اصلی ترین خصیصه ی رسانه های نوین در عرصه حاضر برشمرد و در اینباره تاکید کرد که جامعه باید در تولید محتوای ملی شریک باشند و در ادامه به رادیو گفت وگو گفت: «مخاطب در رسانه های نوین به سازنده محتوا تبدیل می شود.»

این مدیر مسئول در حوزه رسانه های دیجیتال با اذعان به اینکه در هزاره سوم همگان، همه کار را انجام خواهند داد، ادامه داد: «جمع سپاری در رسانه ها، از مزیت های ویژه هزاره سوم است؛ بنابراین باید جامعه را در ساخت محتواهایی با جنبه ملی درگیر کرد.»

موسویان در توضیح کارکرد محتوایی و ساختاری رسانه های نوین گفت: «امروز ابعاد مختلف در یک نقطه تجمیع شده؛ یعنی هر شخص سازنده و توزیع کننده پیام و هم گیرنده پیام خواهد بود.»

وی با اذعان به اینکه در دنیای امروز حتی هر یک از اشیا خبر ساز و پیام ساز هستند، تصریح کرد: «زمانی ابزار در رسانه ها حکم فرمایی می کرد؛ ولی امروز قالب های ابزاری [با قالب های محتوایی تفاوت دارد].»

دسترسی سریع
انعکاس