انعکاس چهارشنبه ها از ساعت 22:00 به مدت 120 دقیقه

"عزاداری‌مسئولانه"؛ همدلی را به جامعه تزریق می‌کند

مدیر هولدینگ خبر فوری از فعال شدن هشتگ "عزاداری مسئولانه" سخن گفت و ادامه داد: این محتوا یادآور می‌شود عزاداری‌ها و مناسک محرم برای ایجاد همدلی و همراهی بیشتر است.

1399/06/09
|
12:49
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ مصطفی انتظاری هروی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "انعکاس" با اشاره به تغییر جهت محتوای رسانه‌های داخلی در ایام محرم اظهار کرد: امسال کرونا باعث شد بخشی از عزاداری‌ها با محدودیت روبرو شود و لذا رسانه و خاصه "خبر فوری" وظیفه‌ای دوچندان بر دوش احساس می‌کند که با حساسیت و مسئولیت‌پذیری بیشتری این محتوا را احصا نماید.

وی افزود: بخشی از برنامه‌های تولیدی ما، به پوشش عزاداری‌ها و بازتاب مراسم محرم اختصاص یافت و بخشی از تولید محتوا، به این مهم اشاره داشت که عزاداری‌ها بگونه‌ای نباشد که شروع موج جدید کرونا را رقم بزند.

انتظاری از فعال شدن هشتگ "عزاداری مسئولانه" سخن گفت و ادامه داد: این محتوا یادآور می‌شود عزاداری‌ها و مناسک محرم برای ایجاد همدلی و همراهی بیشتر است و باید بگونه‌ای رفتار شود که کرونا برضد این همراهی و همدلی مردمی عمل نکند.

وی گفت: همزمان با این جهت گیری، #هر_خانه_یک_حسینیه و #هیئت_مجازی و #روضه_های_خانگی به طور فراگیر مورد استفاده قرار گرفته است و خبر فوری تلاش دارد با استفاده از این هشتگ‌ها با موج رسانه‌ای کشور همراه شود.

انتظاری یادآور شد: هدف محرم اینست که مردم در زیست روزمره خود، یاد امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان را به یاد داشته باشند و امروز که بخش عمده فرصت زمانی مردم در فضای مجازی می‌گذرد و کرونا هم این وابستگی را فزونی داده است، باید این یاد را در فضای مجازی گرامی داشته و ساعت به ساعت محتواهای محرمی منتشر کنیم.

مدیر هولدینگ خبر فوری در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی با تاکید بر اینکه این محتواهای محرمی با نزدیک شدن به عاشورای حسینی قوت و شدت گرفته، خاطرنشان ساخت: استقبال خوبی از محتواهای محرمی شده است.

انتظاری یادآور شد: امسال در مقایسه با سال‌های قبل، شاهد محتواهای محرمی بیشتری بودیم؛ یعنی پوسترهایی که هنرمندان طراحی کردند، پادکست‌ها و ویدئوهای ارسالی از سوی مردم و گروه‌های خلاق تولید محتوا افزایش چشم‌گیر داشت.

وی افزود: به نظر می‌رسد در فضا مجازی همدلی بیشتری برای شکل‌گیری موج محرمی بوجود آمده و ان شاالله در سال‌های بعد که این محدودیت‌ها برداشته شود، شاهد ادامه این موج باشیم، قطعا یک نهضت حسینیِ تولید محتوا در فضای مجازی پیاده سازی خواهد شد.

انتظاری خاطرنشان کرد: خبر فوری از مردم درخواست داشت ویدئو و عکس‌های مرتبط با عزاداری را برای ما ارسال کنند و حتی گزارش‌هایی را مبنی بر رعایت مسائل بهداشتی در مراسم عزاداری پخش کردیم.

مدیر هولدینگ خبر فوری افزود: تلاش خبر فوری بر این مهم استوار است که در قالب ارتباط با مخاطب، شکلی از تعامل را برای برجسته‌سازی مراقبت‌های سلامت محور در عزاداری امسال شکل دهیم.

انتظاری گفت: قبل از محرم از طریق ارتباط‌گیری با مراجع تلاش کردیم نظر آن‌ها را درباره انواع عزاداری‌های امسال و لزوم رعایت نکات بهداشتی جویا شده و نکات کاربردی را با مخاطب در میان بگذاریم.

دسترسی سریع
انعکاس