صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا جمعه از ساعت 22:00 به مدت 30 دقیقه

یک منتقد سینما، فیلم «آتابای» را جدی ترین فیلم «نیکی کریمی» در مقام کارگردانی دانست.

سام بهشتی، در بخش میز نقد برنامه« نگاه نقره ای» که به مناسبت سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از پردیس سینمایی ملت از آنتن رادیو گفت و گو پخش می شد، در نقد فیلم آتابای جدیدترین فیلم نیکی کریمی در مقام کارگردانی تصریح کرد: به نظرم فیلم آتابای، جدی ترین فیلم خانم نیکی کریمی است چنان که در سالن سینما با یک غافل گری مواجه شده ایم و می توان از این فیلم به عنوان یک فیلم درست و سرپا یاد کرد.

وی ادامه داد : علی رغم اینکه زبان حاکم بر این فیلم ترکی است و باید بیننده از طریق زیرنویس متوجه دیالوگ های بازیگران شود، ولی اتمسفر حاکم بر فیلم به نحوی است که بیننده را با خود همراه می کند.

این منتقد سینما با بیان این که این فیلم پر از قاب بندی های زیبا است و در این زمینه جغرافیای شهر «خوی » محل فیلمبرداری فیلم، نیز بی تأثیر نبوده است، اظهار کرد: به نظرم جهان حاکم بر این فیلم ،جهان« مردانه ای» است و اینکه یک کارگردان زن توانسته به چنین فضایی نزدیک شود ،یک اتفاق مهم است .

وی با بیان اینکه با این فیلم، انتظارات از خانم کریمی در مقام کارگردان، نسبت به قبل افزایش یافته است، به بازی جواد عزتی در این فیلم اشاره کرد و افزود: آقای عزتی، در این فیلم حضوری متفاوت نسبت به چند فیلم دیگرش که در این جشنواره به نمایش گذاشته شده است دارد.

وی خاطرنشان کرد: فضای کلی حاکم بر این فیلم یک فضای جدی است. این منتقد سینما همچنین در نقد فیلم« تعارض» ساخته محمدرضا لطفی نیز گفت: این فیلم فقط چند لحظه خوب دارد و من هنگامی که این فیلم را دیدم به یاد فیلم« Her» افتادم که به نظر می رسد آقای لطفی کارگردان فیلم تعارض آن را ایرانیزه کرده است .

بهشتی همچنین در نقد فیلم «پدران» ساخته" سالم صلواتی" نیز اظهار کرد: من نتوانستم با این فیلم ارتباط برقرار کنم و تعجب کردم که چرا چنین فیلمی در چنین سطحی در بخش «سودای سیمرغ » جشنواره گنجانده شده است.

مرتبط با این خبر

  • جشنواره کودک به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود

  • تعداد کارگردان های فیلم اولی در کشور بسیار افزایش پیدا کرده است

  • "متری شش و نیم" شاید از جشنواره حذف شود

  • حذف فرش قرمز صدای عکاسان را درآورد

  • موسیقی عنصری فرهنگ ساز است

  • جشنواره تئاتر فتح خرمشهر یک ظرفیت بومی است

  • فقدان قهرمان در فیلم‌ها نگران کننده است

  • سینماگران باید از سواد رسانه ای خوبی برخوردار باشند

  • جدایی جشنواره جهانی از ملی به نفع بازار سینمای ایران است

  • دلیل عدم توفیق جشنواره های ایرانی نداشتن هدف وسیاست گذاری است