صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

هر روز از ساعت 10:00 به مدت 110 دقیقه

علی امام با اشاره به اینکه ساعت کاری مترو تغییر نکرده است، در عین حال گفت: البته اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای آتی با توجه به اینکه تردد کمتر هم خواهد شد دستور تعطیلی مترو را بدهداین آمادگی وجود دارد.

برنامه «شو پنجره بگشا» رادیو گفت و گو با علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

علی امام با اشار به اقدامات شرکت مترو بعد از شیوع کرونا گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا با توجه به توصیه هایی که از طرف مراج عرسمی به مردم شد تا در محل هایی که احتمال آسیب دیدگی هست کمتر حضور داشته باشند از جمله حمل و نقل عمومی، استفاده کنندگان از مترو هم بیش از 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ما پیش از شیوع کرونا قریب به یک میلیون و 900 هزار مسافر در روز داشتیم ولی الان خیلی کمترشده است.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه اظهار کرد: همکاران ما از همان زمان که در شرکت بهره برداری مترو بحث کرونا مطرح بود چند بار در روز به طور کامل واگن های مترو را ضدعفونی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ساعت کاری مترو تغییر نکرده است، در عین حال گفت: البته اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای آتی با توجه به اینکه تردد کمتر هم خواهد شد و مردم به توصیه مسئولین در خصوص پیوستن به کمپین در خانه بمانیم بیش از گذشته رعایت کنند این آمادگی وجود دارد مانند سایر کلان شهر ها که عمدتا شبکه متروی شان را تعطیل کردند این اتفاق در متروی تهران هم بیفتد.

امام با اشاره به اینکه خط 6 و 7 متروی تهران را در دست تکمیل داریم، در خصوص این دو خط بیان کرد: خط 6 و 7 هردو از جنوب شرق تهران شروع می شوند. خط 6 از دولت آباد در منطقه 22 شروع می شود و با طی 32 کیلومتر مسیر و نهایتا 27 ایستگاه به حدود منطقه سولقان در شمال منطقه 5 می رسد. خط 7 نیز 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است و از ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج شروع می شود و نهایتا تا میدان کتاب در سعادت آباد گسترش خواهد یافت.

وی در خصوص افتتاح ایستگاه های این دو خط در سال 1399 اظهار کرد: در دوسال گذشته بخش هایی از این دو تا خط افتتاح شده است. 22 کیلومتر از خط 7 با یازده ایستگاه افتتاح شده از ایستگاه بسیج تا میدان صنعت در دست بهره برداری است ولی همه ایستگاه هایش بهره برداری نشده و دارد راه اندازی می شود. حداقل چهار ایستگاه دیگر را در سال 99 وارد مدار بهره برداری خواهیم کرد. ایستگاه های شهید محلاتی و قیام و بوستان گفتگو و برج میلاد هستند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: در خط 6، ده کیلومتر جنوبی اش در سال 98 افتتاح شد حدفاصل میدان امام حسین تا دولت آباد با پنج ایسگاه تا به حال بهره برداری شده است و این قسمت جنوبی این خط به سمت شمال توسعه پیدا خواهد کرد و محدوده بین ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری با شش ایستگاه وارد مدار بهره برداری می شود. ایستگاه تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، شهید اشرفی اصفهانی و شهید ستاری که در منطقه 2 و 5 است.

وی به متروی اسلامشهر اشاره کرد و گفت: اجرای متروی اسلامشهر در سال 98 آغاز شد و در حال حفاری است و نهایتا به انتهای خط 3 مترو تهران در ایستگاه آزادگان وصل خواهد شد. مجری آن شهرداری اسلامشهر است و حداکثر ظرف چهار سال آینده اگر مشکلی پیدا نکنند بتوانند متروی اسلامشهر را بهره برداری برسانند.

امام درباره مترو پردیس نیز بیان کرد: متولی متروی پردیس شرکت عمرانی شهر جدید پردیس است و قرار بود تا پایان سال 98 کلنگ زنی اش زده شود که این کار انجام نشده و زمان خواهد برد.

وی همچنین با اظهار به اینکه تاکنون 70 درصد متروی پرند پیشرفت فیزیکی داشته است، در خصوص مشکلات موجود گفت: متاسفانه مشکل منابع نقدینگی داریم چون کل بودجه اش مانند داخل شهر تهران از شهرداری نیست و بودجه اش فقط دولتی است و دولت هم به خاطر محدودیت ها عددهای کوچکی را در بودجه سنواتی کشور تخصیص می دهد. آنجا حداقل 400 میلیارد تومان نیاز دارد و اگر فشرده کار شود یکساله به اتمام می رسد و مردم بهره مند شوند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در تمه خبر داد: در خط 3 مترو ایستگاه میدان اقدسیه افتتاح نشده و در برنامه شش ماه اول امسال است تا راه اندازی شود.

مرتبط با این خبر

  • هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح می کنیم

  • ارائه خدمات رایگان مترو در شب های قدر

  • قنوات متروکه بهترین سازه برای تغذیه آبخوان ها

  • تردد 2000 اتوبوس مجارستانی در خیابان ها تهران! +صوت

  • شهرداری؛ همگام با شعارسال/ تامین واگن مترو تهران در داخل کشور

  • تعداد سرویس‌های عمومی بهداشتی کمتر از 60 درصد است

  • کاهش 60 درصدی مسافران مترو و اتوبوس

  • متروی تهران تعطیل می شود؟

  • پرند جزو اولویت های خط جدید مترو تهران نبوده است

  • بیکاری اصفهان 2درصد بالاتر از میانگین کشوری