در تلویزیون و رادیو، موسیقی "به ما هو" موسیقی نادیده گرفته می شود نوازنده و آهنگساز تاكید كرد: متاسفانه فقط در تیتراژهای تلویزیونی و پیام های بازرگانی موسیقی می شنویم درحالیكه خود موسیقی "به ما هو" موسیقی نادیده گرفته می شود. 1396/09/17|
ویژگی پژوهش گروهی در موسیقی، داشتن دیدگاه های مختلف است یك آهنگساز گفت: آنچه در عرصه پژوهش اهمیت دارد،فكر كردن با دیدگاه های متفاوت در یك گروه است یعنی افرادی كه در مكاتب مختلف موسیقی آموزش دیده اند،در كنار هم حول محورهای مشخص شده تحقیق كنند زیرا اگر افراد اتفاق نظر نداشته باشند،پراكنده می شوند. 1396/08/14|
فجایع صوتی در قالب موسیقی رو به گسترش است یك نوازنده و موسیقیدان با اشاره به وضعیت امروز موسیقی، آن را نامناسب دانست و گفت: متاسفانه امروز فجایع صوتی در قالب موسیقی در میان جوانان رواج یافته است، البته در حال گذر فرهنگی هستیم و نیاز به آگاهسازی داریم. 1396/08/06|
در خلق آلبوم باغ بی برگی كل اثر موسیقی را مبتنی بر داستان تصور كردم خالق آلبوم باغ بی برگی درباره تولید این اثر گفت: این مجموعه از سال 92 با یك سفارش جهت نگارش اثری درباره سنتور از ژنو شروع شد. در همان مقطع، اتفاقی افتاد كه كل اثر موسیقی را مبتنی بر داستان تصور كردم. 1396/07/28|
موسیقی سوگواری در ایران بیش از 3 هزار سال قدمت دارد یك موسیقی پژوه ایرانی اظهار داشت: نمونه های موسیقی سوگواری دیرینه و تاریخی امروزه در آیین های سوگواری مناطق كشور مختلف دیده می شوند. 1396/07/07|
نوای باستان گروه موسیقی كلاسیك مجلسی است سرپرست گروه موسیقی نوای باستان اظهار داشت: در اجرای گروه موسیقی نوای باستان یك خواننده و یك همخوان حول محور یك داستان عشقی در تضاد با یكدیگر به گفت و گو در قالب خوانندگی می پردازند. 1396/06/31|
رفتار با موسیقی كلاسیك مطابق با قواعد كلاسیك نیست آهنگساز آلبوم موسیقی باغ بی برگی اظهار داشت: به طور میانگین 90 در صد از آثار تولید شده در حوزه ی موسیقی در ادوار و تاریخ های مختلف به زباله دان تاریخ موسیقی سپرده می شوند، به طوری كه دیگر در یاد نمانده و فراموش می شوند. 1396/06/25|
بوم شناخت های موسیقی تكاوران دنیای موسیقی هستند یك موسیقی پژوه ایرانی اظهار داشت: در موسیقی شناسی بومی از كنار هیچ ساز و هیچ نوازنده ای نباید ساده گذشت، چرا كه هر كدام از این نوازنده های ویژگی های خاص و منحصر به فردی را دارند كه در هیچ دانشگاه و مكتب علمی یافت نمی شود. 1396/06/18|
زحمت اصلی یك اثر موسیقیایی همواره بر عهده نوازنده است تنظیم كننده ی آلبوم موسیقی در مدار تكرار اظهار داشت: اثر موسیقیایی نوشته شده هیچ هویت زنده ای ندارد، به طوری كه فقط یك نوازنده می تواند با نوازندگی خود به اثر جان معنا ببخشد. 1396/06/11|
عدم استفاده از سازهای كوبه ای موجب خستگی مخاطب می شود مسعود نجفی اظهار داشت: همواره سعی داشتم تا ریشه و اصالت را در موسیقی و آثار خود حفظ كنم، به طوری كه هیچ گاه فواصل موسیقی ایرانی را كنار نگذاشته و با تكیه بر موسیقی ایرانی پیش بروم. 1396/06/04|
متاسفانه مدرسان موسیقی در هنگام آموزش رویكرد شخصی خود را پیش می گیرند هومان رومی اظهار داشت: الصاق روند آكادمیك به صورت بسیار جدی به موسیقی ایرانی می تواند از میزان حس و حال موسیقی كاهش داده و نوع بیان نوازنده را تحت الشعاع قرار دهد. 1396/05/28|
بسیاری از آهنگسازان به مخاطب توجهی ندارند ارشك عزیزی اظهار داشت: خوشبختانه امروزه برخی از آهنگسازان از روند هنر برای هنر فاصله گرفته و نقش مهم و ارزشمند مخاطب در موسیقی را درك كرده اند، به طوری كه موسیقی سمفونیك در چند سال اخیر مخاطبان خود را پیدا كرده است. 1396/05/22|
مخاطب در موسیقی نقش و جایگاه مهمی دارد هومان رومی اظهار داشت: هنر همواره باید در كنار جذب مخاطب بتواند نقش خود را در جایگاه هنری خود حفظ كرده و منتشر شود. 1396/05/16|
بسیاری از تصانیف رادیو تحت تاثیر عروض شعر ساخته می شدند مهدی آذرسینا اظهار داشت: بیش از 85 درصد موسیقی ردیفی ایران ارتباط منحصر و خاصی به عروض شعر كلاسیك ندارد، به طوری كه بسیاری از ریتم ها و كشش های صدایی در موسیقی ردیف ایران با قواعد شعر سپید نیز هماهنگ هستند. 1396/05/07|
عموم مردم موسیقی های ساده را دوست دارند یك خواننده ی ایرانی اظهار داشت: موسیقی های مختلف می توانند در روند تاریخی یك جامعه از یك ژانر به ژانر دیگر تغییر جهت دهند، به طوری كه این تغییر جهت نه در قطعات بلكه متناسب با مخاطب اتفاق خواهد افتاد. 1396/04/31|
روایت بخش مهمی از یك قطعه موسیقی را تشكیل می دهد آهنگساز آلبوم موسیقی «در روز بی نهایت» اظهار داشت: روایت جز به جز و دقیق از ماجرای سیمرغ در نگارش قطعات این آلبوم موسیقی لحاظ نشده است، به طوری كه قطعات در تمامی لحظات با تكیه بر روایت مفهوم اسطوره پیش می رود. 1396/04/24|