رسانه بیگانه چگونه یك مخاطب عاصی میسازد؟ تحلیلگر و كارشناس ارشد رسانه در برنامه امواج شبهه بیان كرد: رسانههای بیگانه معمولاً از سه روش استفاده میكنند تا مخاطب را مانند یك پرنده در قفس نگه دارند. این پرنده در قفس ظاهراً خیلی فعال است؛ اما سقف حركت او در حد همان قفس است و پس از مدتی از اینكه نمیتواند از قفس خارج شود، خسته، كرخت و عاصی میشود. 2 ماه پیش
رسانه باید در كنار سیاست بایستد مدیركل پژوهشِ خبرگزاری ایرنا با اعتقاد بر این كه نگاه حكمرانی باید به سمت رسانه سوق پیدا كند، گفت: رسانه باید در كنار سیاست و اقتصاد بایستد. 2 ماه پیش
سایهپردازی رسانههای بیگانه بر تابآوری كم شهروندان اسرائیلی كارشناس روابط بینالملل در برنامه امواج شبهه بیان كرد: آنچه كه این روزها رسانههای بیگانه سعی دارند در سایه قرار دهند موضوع تابآوری كم شهروندان اسرائیلی است و آن هم به دلیل سبك زندگی آنهاست، آنها اكنون در حال پذیرش این مسئله هستند كه ما اشغالگر هستیم و این احساس حقانیت برای اولینبار وارد روابط بینالملل شده است. 2 ماه پیش
مسیر تكاملیافتگی از رسانه میگذرد كارشناس حوزه رسانه بر این باور است مسئولان باید ظرفیت نقد داشته باشند و رسانه نباید مداح و ستایشگر مسئولان باشد؛ چون در این صورت كشور رشد نخواهد كرد. 3 ماه پیش
مدل تولید محتوا در رسانههای بیگانه امروز؛ اثبات قدرت یا اختفای ضعف؟ رئیس اندیشكده رسانه و فضای مجازی بیان كرد: همكاری رسانههای بیگانه با اسرائیلیها بهوضوح مشخص است، اسرائیلیها تا آنجا كه میتوانند به مظلومنمایی خود ادامه میدهند و با یك ادعای دروغین خود را قدرت بزرگ مطرح میكنند. 3 ماه پیش
چرا مردم به رسانه اعتماد ندارند؟! مدیر انصافنیوز معتقد است امروزه اعتماد مخاطب به رسانههای داخلی كاهشیافته و برای ترمیم این شكاف، نیازمند رفع محدودیتهای خبری و كاهش تصدی دولت بر رسانه هستیم. 3 ماه پیش
تلاش حكمرانان دنیای رسانه برای گرفتن شتاب نظام جمهوری اسلامی ایران اكبری پاكرو كارشناس و تحلیلگر حوزه رسانه بیان كرد: كسانی كه اكنون حكمرانی دنیای رسانه را در دست دارند، تلاش میكنند تا شتاب نظام جمهوری اسلامی ایران را بگیرند و پیوستها و پیوندهای اجتماعی در ایران از بین ببرند. 4 ماه پیش
در مواجهه با شبهات سیاسی باید نگاهمان را از وضعیت احساسی و ایمانی به وضعیت شناختی تغییر دهیم علی نیكوكار اظهار كرد: چون نگاه ما به اسلام سیاسی است، شبهاتی كه در حوزه سیاسی هم وارد میشود در واقع دارد به اسلام سیاسی وارد میشود؛ بنابراین ما در ابتدا باید نگاهمان را به دین از وضعیت احساسی و ایمانی، به وضعیت شناختی تغییر دهیم. 4 ماه پیش
عجز رسانههای بیگانه در ایجاد ائتلاف میان واماندهها علیه انقلاب اسلامی كارشناس و تحلیلگر ارشد رسانه مطرح كرد: رسانههای بیگانه كلاس درس بسیار خوبی هستند كه از این طریق بتوانیم سیر تطور چگونگی نابودشدن جریان استعمار و استكبار را كدبندی كنیم. 4 ماه پیش
مشاركت گسترده مردم در انتخابات، پایاندهنده توهم رسانههای معاند علیمحمد اسماعیلی گفت: رسانههای دشمن دائماً، شب و روز میگفتند مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی بریدهاند و پشت آن نیستند؛ اما با حضور پرشور مردم در پای صندوقهای رأی تمام این توطئهها و توهمات از بین رفت. 4 ماه پیش
شبهه در رسانه موجب تخلیهشدن باورهای مخاطب در حوزه دفاع و آفند میشود علیاكبر غلامی با بیان این كه شبهه در رسانه، باعث تخلیه حوزه دفاع و آفند مخاطب نسبت به باورها میشود، تصریح كرد: شبهه مخاطب را وارد دوقطبی میكند كه برایش مسیر سومی را باقی نمیگذارد كه بخواهد به موضوع دیگری به معنی واقعی كلام فكر كند. 4 ماه پیش
موضوع مشاركت برای جمهوری اسلامی ایران در اولویت قرار دارد محمد قادری بیان كرد: موضوع مشاركت برای جمهوری اسلامی ایران اولویت دارد و اینكه چه فردی رئیسجمهور شود در اولویت بعدی قرار دارد؛ زیرا بالاخره این شش نامزد محترم از فیلتر شورای نگهبان عبور كردهاند و حالا مردم باید تشخیص دهند چه كسی اصلح است. 5 ماه پیش
اتاق فرمان رسانههای بیگانه چگونه عمل میكند؟ / بیبیسی تهیتر از هر زمانی دیگر! گنجی كارشناس و فعال حوزه رسانه معتقد است: بیبیسی در مقایسه با گذشته در تولید محتوا تهیتر از هر زمان دیگری است و تمام كارفرمایان بیبیسی و اینترنشنال سردرگم و كلافه هستند. 5 ماه پیش
گفتمان غالب دشمن در ایام انتخابات چیست؟ هادی البرزی كارشناس و تحلیلگر و فعال حوزه رسانه اظهار داشت: رسانههای بیگانه سعی دارند تا بر ذهن مخاطب مردد تأثیرگذار باشند و وحدت در افكار عمومی شكل نگیرد. 5 ماه پیش
آغازی دیگر در رادیو گفت وگو؛ چرا سازمان شبهه؟ در این برنامه با نگاه هستیشناسانه به شبهه، شبهات را از زوایا و ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار می دهد. 6 ماه پیش
گفتگو؛ گمشده مردم و مسئولین رئیس هیئتمدیره انجمن سواد رسانهای ایران گفت: از دولت مردان انتظار داریم به مسئله گفتگو بپردازند؛ چون وقتی موضوعی اذهان را به خود مشغول میكند، با گفتگو و بدون مصلحتاندیشی نمیتوان وارد عمل شد. 6 ماه پیش
اصرار رسانههای بیگانه بر استمرار؛ تكنیكی كه در آن مهارت دارند قادری كارشناس رسانه گفت: اقتضای رسانه به لحاظ ابزاری، پرداختن به موضوعات و استمرار آن است، رسانههای بیگانه اگر ببینند كه امكان ورود به فاز دوم در یك موضوع وجود دارد آن را كلید میزنند، همانند موضوع بازخوانی پرونده نیكا شاكرمی. 6 ماه پیش
سوژهسازی رسانههای بیگانه و چگونگی ربط بیربطها كارشناسان برنامه امواج شبهه معتقدند؛ محوریت جمهوری اسلامی ایران در سازماندهی اقدامات ضد صهیونیستی و برداشتن نقاب از جنگطلبانه آمریكا تا حدی معادلات را به ضرر آمریكا و رژیم غاصب اسرائیل رقم زده و كنترل را از اختیار آنها خارج ساخته است. 6 ماه پیش
كارشكنی رسانههای غربی علیه افكار عمومی مسلمان كارشناس مسائل رسانه در مصاحبهای كوتاه با رادیو گفتوگو تأكید كرد رسانههای غربی در صدد هستند با دروغ و سلسله اقداماتی توجه مسلمانان را از حوادث غرب به سمت موضوعاتی دیگر معطوف كنند. 6 ماه پیش
سواد رسانهای، تنها راه تشخیص محتوای جعلی از محتوای واقعی است سید علیرضا آل داود به تلاش رسانههای معاند برای فریب افكار عمومی با ساختن پیامهای جعلی اشاره و بیان كرد: اگر مخاطب در قالب سواد رسانهای آگاهی داشته باشد میتواند از یك مخاطب منفعل به یك مخاطب فعال تبدیل شود تا با اخبار جعلی فریب نخورد. 6 ماه پیش
انگشت ایران روی ماشه؛ اهمیت وعده صادق كارشناس جنگ نرم معتقد است در عملیات تنبیهی وعده صادق میزان موشكها مهم نبود. مسئله مهم تصمیم انقلاب اسلامی برای شلیك بود كه این هم اتفاق افتاد. 6 ماه پیش
وحشیگری پلیس امریكا علیه اساتید دانشگاه كارشناس حوزه رسانه با اشاره به اعتراضات دانشگاهها در امریكا گفت: شاهد رفتار وحشیانه پلیس با كسانی هستیم كه تمام زندگیشان را در عرصه علم صرف شده است. 7 ماه پیش
اینترنشنال پدرخوانده سناریوهای پنجگانه / رؤیایی به نام شكستناپذیری رژیم صهیونیستی سیمیاری گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش بود تا در اذهان جهانیان شكستناپذیر نمایان شود؛ اما حمله ایران به اسرائیل همه تلاشهای این رژیم را با شكست مواجه كرد و موجب شد تا پاسخ آنها به ایران نیز شكست بخورد. 7 ماه پیش
چرا رسانههای بیگانه فارسیزبان برخی موضوعات را نمیبینند؟! ودایع گفت: آنچه كه رژیم صهیونیستی علیه ایران در میدان انجام میدهد در حقیقت واكنشی به موقعیت میدانی خاورمیانه است. 7 ماه پیش
اسرائیل، قربانی اصلی میدان رسانهای دنیا / چگونه چهره سیاست آیینی رژیم صهیونیستی از بین رفت؟ داودی گفت: حمله به كنسولگری ایران توسط رژیم صهیونیستی اشتباه محض بود، اما نباید فراموش كرد كه این اقدام اسرائیل و زدن كنسولگری ایران در حقیقت اقدامی واكنشی برای متعادلكردن بود. 7 ماه پیش
درك نادرست كارگزاران از رسانهی حكمران كارشناس جنگ تركیبی معتقد است نقش رسانه برای ارتقای حكمرانی در سطح كارگزاران تبیین نشده است و از این رو مسئولان به جای درك درست از این مهم، در قالب سخنرانیها صرفا با یكسری كلمات بازی میكنند. 7 ماه پیش
ضرورت توجه مخاطبان به پیشینه منابع خبری مدرس و عضو انجمن ملی سواد رسانهای ایران گفت: ما تنوع منابع خبری زیادی داریم باید اطلاعات خود را از منابع خبری بالا ببریم. 7 ماه پیش
مخاطبان باید از توهم آزادی مطلق در رسانه خارج شوند مدرس و عضو انجمن ملی سواد رسانهای ایران گفت: مسیر تربیت رسانهای باید درست انجام شود تا ما انتخاب مسئولانه داشته باشیم. 8 ماه پیش
اسلامیسازی و اسلامهراسی دو حربه رسانههای بیگانه / چرا غرب سیل سیستان و بلوچستان را به مسائل قومیتی ربط داد؟! یك كارشناس رسانه گفت: رسانههای بیگانه پس از آنكه دریافتند با اسلامهراسی نمیتوانند به مقاصد اصلی خود برسند اقدام به اسلام سازی كردند تا از این طریق بتوانند اسلامهراسی را پیادهسازی كنند. 8 ماه پیش
رمز موفقیت انقلاب اسلامی در صحنه بودن مردم است / تلاش نافرجام رسانههای بیگانه برای وارونگی حقیقت كوثری گفت: دشمن به دنبال این بود كه از تقارن پیشآمده ایام انتخابات با سیل سیستان و بلوچستان جهت جریانسازی و مهندسی افكار عمومی و به حاشیه كشاندن انتخابات استفاده كند. 8 ماه پیش
جنگهای سخت در كنار جنگهای تركیبی، گزینههای دشمنان برای مقابله با ایران است محمدحسین قربانی با یادآوری این موضوع كه دشمنان هیچگاه ماهیت جنگ سخت را كنار نگذاشتهاند ابراز كرد: آنها علیرغم اینكه جنگ نرم و جنگ تركیبی را در دستور كار قرار دادهاند، بههیچوجه جنگ سخت را نادیده نمیگیرند. 8 ماه پیش
هویتبخشی رسانههای داخلی به عبارت من رأی نمیدهم / بهرهگیری بیبیسی از تكنیك تله واكنشی معكوس رجبی گفت: درحالیكه رهبر انقلاب رأیدادن را فریضهای شرعی میدانند؛ اما برخی از رسانههای داخلی با تأكید بر عدم تمایل مردم به رأیدادن به این موضوع هویت بخشیده و قبح آن را در میان مردم از بین بردند. 8 ماه پیش
بصیرت مردم ایران، بر فشار روانی دشمنان علیه انتخابات چربید محمودرضا كبیری بصیرت مردم ایران را بسیار بزرگتر و بیشتر از فشارهای روانی دشمنان برشمرد و اظهار كرد: مردم با حضور در پای صندوقهای رأی توانستند بر این فشار روانی دشمنان غربی و پادوهای رسانهای آنها فائق بیایند. 8 ماه پیش
عدم شناخت بافت جامعه ایرانی، نقطهضعف رسانههای بیگانه روزمه گفت: مردم ایران، مردمی سیاسی هستند، گمان غلط رسانههای بیگانه از عدم مشاركت این مردم كه تجلی دموكراسی است، میتوانند تلنگری به مسئولین بزنند غافل از این كه مسئولین در ایران با مردم در ارتباطاند. 8 ماه پیش
سیاهنمایی، راهبرد رسانههای معاند در آستانه انتخابات محمد قادری بیان كرد: بخش قابلتوجهی از فضاسازیهایی كه توسط رسانههای معاند صورت میگیرد معطوف به سیاهنماییهای گسترده است كه در هر نظام سیاسی وجود دارد و به همین جهت تمركز ویژهای روی مشكلات كشور دارند. 9 ماه پیش
شرایط منطقه، انتخابات پیش روی ایران را برای غربیها بیشازپیش مهم كرده است محمد آقاتقی باتوجهبه شرایط منطقه، برای غرب این دور از انتخابات خیلی اهمیت دارد تا ساختار انتخابات را به سمتوسویی ببرد كه با كمترین مشاركت برگزار شود و به افكار عمومی منطقه و دنیا چهرهای مخدوش از جمهوری اسلامی ایران نشان دهد. 9 ماه پیش
دشمنان ملت ایران از حمایت مردم از نظام عصبی و خشمگین هستند محمد قادری با اشاره به تولیدات رسانهای گسترده بیگانگان برای منصرفكردن مردم از حضور در انتخابات اظهار كرد: دشمنی كه ضربات مهلكی را بهخصوص طی دو سال گذشته از حضور همهجانبه مردم در مقاطع مختلف خورده است، در حال حاضر عصبی و خشمگین است. 9 ماه پیش
حضور پرشكوه مردم در روز 22 بهمن موجب انفعال رسانههای بیگانه شده است / دوقطبیسازی در دستور كار رسانههای غربی تا روز انتخابات علیرضا داودی با اشاره به این كه رسانههای غیر همسو و رسانهها بیگانه فارسیزبان به مرحله بهشدت منفعلی قرار گرفتهاند، تصریح كرد: این رسانهها نمیتوانند این حضور را نادیده بگیرند و از طرفی هم نمیتوانند به آن بپردازند. 9 ماه پیش
انتخابات تجلی اسلامیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران است محمد آقاتقی بیان كرد: انتخابات تجلی اسلامیت و جمهوریت است و شركت در انتخابات و مشاركت سیاسی تأیید این مسئله و همچنین نظام جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل شاهد تلاش زیاد رسانههای بیگانه برای القای دلسردی در انتخابات هستیم. 10 ماه پیش
خروجی نهایی رسانههای بیگانه؛ تخریب جمهوری اسلامی و تقویت تصویر رژیم پهلوی محمد جلیلی پژوهشگر و كارشناس رسانه و علوم سیاسی اظهار داشت: رسانههای بیگانه تلاش میكند كه در یك تكرار و قالب پردازی متنوع و جذاب در ذهن بسیاری از مخاطبان خود به تخریب جمهوری اسلامی ایرانی و تقویت تصویر رژیم پهلوی بپردازد. 10 ماه پیش
هدف؛ جازدن پهلوی مطلوب بهجای جمهوری اسلامی نامطلوب رسانههای بیگانه سعی دارند تا زمان متوقفشدة در سال 57 نسبت به پهلوی را زمان مطلوب و شیرین جا بزنند و زمان به جریان افتاده بعد از سال 57 نسبت به جمهوری اسلامی را با وضعیت نامطلوب بدانند. 10 ماه پیش
اثبات فرهنگ نئولیبرالیسم غرب در قالب رژیم پهلوی علیرضا چابكرور كارشناس مسائل رسانه اظهار داشت: تضادهایی كه در درون ساختار نئولیبرالیسم آمریكا وجود دارد، فریاد میزند كه تمام زیرساختهای او دچار چالش شده است. به همین دلیل در قالب رژیم پهلوی از موضوعی تحت عنوان گسست نسلها استفاده میكنند. 10 ماه پیش
تلاش رسانههای بیگانه برای نمایش قاب خالی از مردم هادی البرزی كارشناس و تحلیلگر رسانه بیان كرد: به حاشیه كشیدن حضور مردم و جداكردن مردم از انقلاب یكی از اهداف اصلی رسانههای بیگانه است. 10 ماه پیش
نوستالژی محوری/ تكنیك جدید رسانههای بیگانه محمد امامی كورنده كارشناس مسائل فرهنگی و پژوهشگر حوزه رسانه اظهار داشت: وقت آن رسیده تا شبكهای بهصورت 24ساعته فعال شود و تخصصی محور بر شناخت، تحلیل و ارزیابی و راهبردهای شبكههای معاند بپردازد. 10 ماه پیش
رسانه همواره پیشقراولان تصمیمات سیاسی دولت مردان؛ رژیم صهیونیستی در پیله مُرد كارشناسان برنامه امواج شبهه با بیان اینكه از رسانههای بزرگ دنیا ناامید شدهایم تأكید كردند؛ رسانهها همواره پیشقراولان تصمیمات سیاسی دولت مردان خود هستند. 11 ماه پیش
بستن حساب كاربری صادق بوقی یك نوع بدسلیقگی بود سلمان اكبری پاك كارشناس و فعال حوزه رسانه اظهار داشت: در جنگ شناختی، رسانههای بیگانه چشمبهراه سوژههای اینچنینی هستند و در تلاشاند تا بهواسطه این سوژهها اندیشه خود را به مخاطب القا كنند. 11 ماه پیش
تزریق انگارههای تخریبی رسانههای بیگانه به ذهن جامعه ایرانی محمد جلیلی پژوهشگر و كارشناس رسانه و علوم سیاسی اظهار داشت: رسالت رسانههای بیگانه تغییر تصویر و انگاره ذهنی ایرانیان نسبت به وضعیت خود است. 11 ماه پیش
عملكرد رسانههای بیگانه تاآخریننفس؛ تحریف برای تخریب یك كارشناس رسانه در برنامه امواج شبهه مطرح كرد: اگر به رسانههای بیگانه بگویند كه یك دقیقه به پایان عمرتان باقی است با این یك دقیقه برای مخاطبین چهكار میكنید؟ شك نكنید كه مجدداً از مفهومی تحت عنوان تحریف برای تخریب استفاده میكنند. 11 ماه پیش