خبرگزاری فارس: «واقعیت افزوده» در حوزه نشر چه كاربردی دارد؟

مدیر شركت راوینو، با اشاره به استفاده از فناوری «واقعیت افزوده» در حوزه نشر كتاب گفت: این تكنولوژی با كاهش تعدادصفحات نه تنها محتوای كتاب را كاهش نمی‌دهد، بلكه باعث می‌شود محتوا‌های جدیدی به كتاب اضافه شود.

1399/05/20
|
13:57

به گزارش خبرنگار كتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مسعود حسنلو مدیر شركت راوینو در مصاحبه با برنامه «تقاطع فرهنگ» رادیو گفت‌وگو، در مورد مباحثی مانند «واقعیت مجازی» و «واقعیت افزوده» اظهار داشت: در واقعیت مجازی امكان درك تجربیاتی را داریم كه در فضای واقعی امكان تجربه آن وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به این كه واقعیت افزوده از سال 1990 از طریق تصویر وارد عرصه زندگی انسان‌ها شد، گفت: در واقعیت افزوده گوشی‌های هوشمند كاربرد اساسی دارند، اصالت به فضای واقعی داده می‌شود و چیز‌های جدیدی به این فضا اضافه می‌شود.

مدیر شركت راوینو با بیان اینكه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی هر دو از لحاظ تكنولوژی در یك رشته قرار دارند اما از نظر هویتی با یكدیگر متفاوت هستند، گفت: واقعیت افزوده، امكانات فضای واقعی را زیادتر می‌كند و از جمله حوزه‌هایی كه از این تكنولوژی استفاده می‌شود، حوزه نشر است.

حسنلو‌ ادامه داد: تكنولوژی واقعیت افزوده در حوزه نشر این امكان را می‌دهد كه یك كتاب با كاهش تعداد صفحات نه تنها از محتوایش كاسته نشود، بلكه محتوای جدیدی نیز به آن افزوده می‌شود، در واقع واقعیت افزوده می‌تواند محدودیت‌ها را بردارد و در مورد كتابی كه فقط به صورت یك نوشته است در تكنولوژی واقعیت افزوده این امكان برای خوانندگان فراهم می‌شود كه با استفاده از دوربین تلفن هوشمند خود در حین مطالعه كتاب، صوت مربوط به این كتاب را نیز بشنوند.

دسترسی سریع