خبرگزاری فارس: رسانه های آمریكا چقدر در انتخابات اثر گذارند؟

عضو هیأت علمی دانشكده مطالعات جهان و گروه آمریكا شناسی دانشگاه تهران ضمن تحلیل كاركرد منفی رسانه‌های مجازی در انتخابات2020 گفت: 20درصد بزرگسالان عضو توئیتر، فالوور ترامپ هستند.

1399/07/05
|
16:38

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، باقر قهرمانی عضو هیأت علمی دانشكده مطالعات جهان و گروه آمریكا شناسی دانشگاه تهران، در برنامه رسانه ای انعكاس رادیو گفت‌وگو، از مخالفت رسانه های رسمی این كشور ظرف 4 سال گذشته با ترامپ سخن گفت و اظهار داشت: ضربه ای كه نفوذ هكرها به دموكرات ها زد و اطلاعاتی از آن ها رو شد، به شدت علیه آن ها بود و این مسئله باعث شد علی رغم باخت ترامپ در آرای عمومی، در رای گیری الكترال پیروز میدان باشد.

وی افزود: در آمریكا مرسوم است رسانه های سنتی نسبت به انتخابات اعلام موضع می كنند و امروز نیز همین رویه را پیش گرفته اند؛ به عنوان مثال فاكس نیوز به شدت طرفدار ترامپ است و رسانه های باسابقه نیویورك تایمز و سی ان ان از بایدن حمایت می كنند.

وی از فعالیت چشم گیر لابی های صهیونیستی در رسانه های حزبی سخن گفت و افزود: در برخی جاها لابی ها به هر دو رسانه ی جمهوری خواه و دموكرات پول می دهند اما سیاست این ها نسبت به ایران یكسان است.

قهرمانی در پایان خاطرنشان كرد: رسانه هایی نظیر فیس بوك در انتخابات بسیار تاثیر گذار هستند و نگرانی های بسیاری در این راستا وجود دارد. از طرفی 20درصد بزرگسالان عضو توئیتر، فالوور ترامپ هستند و این عدد بسیار بالایی است.

دسترسی سریع