ایسكانیوز: پایش گزارش روند امتحانات نهایی خرداد ماه

خسرو ساكی گفت: در دو سال اخیر بعد از برگزاری امتحانات نهایی، نتایج امتحانات را به طور كلی و سوالات هریك از مواد درسی را به صورت اختصاصی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.

1399/09/15
|
14:26

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسكانیوز)، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو با موضوع طراحی سوالات امتحان نهایی با خسرو ساكی، رئیس سنجش و پایش كیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش به صورت تلفنی گفتگو كرد.

خسرو ساكی با بیان اینكه سنجش و ارزش یابی در نگاه نوین جزو جدایی ناپذیر فرآیند یاددهی و یادگیری است و نه نقطه پایانی محسوب نمی شود، گفت: فرآیند یاددهی و یادگیری در یك دوره آموزشی با سنجش و ارزشیابی آغازین شروع می شود و با ارزشیابی تكوینی استمرار و با ارزشیابی پایانی میزان یادگیری و تحقق اهداف مشخص می شود و نتایج آن برای اطلاع و بهبود برنامه ها، محتوا، فرآیندها و روش ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود:‌ با این نگاه، ما در دو سال اخیر بعد از برگزاری امتحانات نهایی، نتایج امتحانات نهایی را به طور كلی و سوالات هریك از مواد درسی را به صورت اختصاصی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم و گزارش هایی بر اساس این تجزیه و تحلیل ها تنظیم و به بخش های مختلف و سطوح سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرایی وزارت آموزش و پرورش منعكس می كنیم.

رئیس سنجش و پایش كیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینكه در شنبه گذشته با مدیران پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جلسه ای برگزار شد و گزارش در خصوص نتایج امتحانات خرداد ماه ارائه شد، گفت: دكتر ملكی رئیس سازمان پژوهش برای اصلاح و بهبود عناصر اصلی برنامه ریزی یعنی محتوا، روش های یادگیری و آموزش حین خدمت معلمان و همچنین طرح جامع سنجش و ارزش یابی اقدام به تشكیل كمیته بهبود كیفیت كرد.

وی بیان كرد: در این كمیته مقرر شد تعدادی از كارشناسان مركز سنجش و تعدادی از مدیران و صاحب نظران سازمان سنجش كمیته ای را تشكیل دهند و به بازنگری و اصلاح در زمینه سوالات امتحان نهایی اقدام كنند.

دسترسی سریع