عضو كمیسیون عمران مجلس ادغام وزارت راه با مسكن و شهرسازی در بیش از یك دهه قبل را عجولانه دانست و گفت: هدف این بود كه كارها تسهیل و در نیروی انسانی و ساختمانهای اداری صرفهجویی شود اما كارها تسهیل نشده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا پاك فطرت عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینكه وزارت خانه لجستیك و راه و ترابری در همه دنیا یك وزارت خانه كلیدی و حیاتی محسوب میشود، گفت: اقتصاد یك كشور وابستگی بسیار زیادی به این وزارت خانه دارد به خصوص در حوزه جابهجایی كالا و مسافر اهمیت آن بیشتر نمایان میشود.
وی ادغام وزارت راه با مسكن و شهرسازی در بیش از یك دهه قبل را عجولانه دانست و اظهار كرد: هدف این بود كه كارها تسهیل و در نیروی انسانی و ساختمانهای اداری صرفه جویی شود اما متأسفانه پس از ارزیابیها، نه تنها كارها تسهیل نشده است، بلكه پیچیده تر از گذشته نیز شده است.
عضو كمیسیون عمران مجلس از نادیده گرفته شدن مسكن و شهرسازی پس از ادغام با وزارت راه گفت و بیان كرد: در هشت سال گذشته شاهد عدم توجه به ساخت و ساز مسكن در شهرها و روستاها بودهایم و در این زمینه عقب گرد داشتهایم. ایران یك كشور پهناور است و در حوزههای حمل و نقل و شهرسازی نیاز است دو وزارت خانه جداگانه داشته باشیم.
وی درباره جزئیات بیشتر طرح توضیح داد و عنوان كرد: هنوز طرح مذكور خام محسوب میشود و باید روی آن كار شود. اگر مجلس در صحن علنی اصل آن را بپذیرد، طرح مذكور به كمیسیون عمران باز میگردد و نیاز است با كارشناسان و مركز پژوهشها چكش كاری كند. اگر كمیسیون به نتیجه برسد كه وزارت راه از وزارت مسكن و شهرسازی جدا شود، این اتفاق میافتد.