همشهری‌آنلاین؛ دلیل توقف شماره گذاری پراید

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا در خاتمه در مورد چرایی شماره‌گذاری پراید به عنوان حادثه‌سازترین خودرو كشور گفت: در مورد خودرو پراید تصادفات 10 سال اخیر بررسی شد و مكاتباتی با مسئولین انجام و در نهایت در سال گذشته خط تولید پراید ...

1400/07/24
|
11:27

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با بیمه‌ها در تصادفات تا سقف 8 میلیون تومان نیاز به كروكی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف می‌توانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه كنند.

سرهنگ حسین الهی‌نژاد مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا با تاكید بر اینكه افزایش سرعت ریسك تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری را بالا می‌برد، گفت: 34 درصد تصادفات در جاده‌ها رخ می‌دهد و 70 درصد كشته‌ها در تصادفات جاده‌ای است

او ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با بیمه‌ها در تصادفات تا سقف 8 میلیون تومان نیاز به كروكی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف می‌توانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه كنند.

الهی‌نژاد افزود: در حال حاضر حدود 44 میلیون راننده در كشور داریم و براساس آمار در سال جاری در تصادفات درون‌شهری كاهش محسوسی وجود داشته است، ولی در تصادفات برون‌شهری با توجه به مدیریت تردد و بحث نیاز جامعه افزایش تصادفات را داشته‌ایم.

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا بیان كرد: با توجه به آمار تصادفات در سال 85 كه به ازای صد هزار نفر جمعیت 39 تا 40 نفر كشته در روز داشته‌ایم امروز به دلیل ارتقای فرهنگ جامعه این تعداد به 18/3 نفر كشته كاهش یافته است كه این مهم بیانگر پیشرفت‌ها در حوزه راهسازی و فهیم‌تر شدن جامعه است.

او با بیان اینكه همیشه در تصادفات به عامل انسانی اشاره شده و كمتر به مقوله راه توجه شده است، گفت: رانندگی در بستری از محیط‌های گوناگون انجام می‌شود و مولفه‌های زیادی در برخورد با راننده وجود دارد و راه باید خود معرف و بخشنده باشد و خود را به راننده معرفی كند.

الهی‌نژاد توضیح داد: در بحث تصادفات جاده‌ای بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو، عدم توجه به حق تقدم، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است.

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا با بیان اینكه سامانه نوین ترددشمار كه در بسیاری از محورها نصب شده است رفتار عادی رانندگان را نشان می‌دهد، افزود: 50 درصد تصادفات درون‌شهری به علت عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها رخ می‌دهد و عدم رعایت حق تقدم در تقاطع‌ها عامل 20 درصد تلفات است.

او تصریح كرد: كنترل خودرو، هدایت خودرو و مسیریابی از موارد بسیار مهم در رانندگی است و بر اساس آمار، علاوه بر عدم رعایت حق تقدم، تغییر مسیر ناگهانی از دلایل مهم تصادفات در معابر درون‌شهری است.

الهی‌نژاد در ادامه با تاكید بر لزوم جلوگیری از ترافیك و تصادفات گفت: برابر آیین‌نامه راهور در تصادفات خسارتی كه در آن فقط به وسایل نقلیه آسیب وارد شده است باید سریعا اقدام به بر هم زدن صحنه تصادف و بازكردن مسیر و هدایت خودروها به كنار خیابان شود چراكه در غیر این صورت اعمال قانون و برخورد وجریمه رانندگان خاطی انجام می‌شود.

مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا در خاتمه در مورد چرایی شماره‌گذاری پراید به عنوان حادثه‌سازترین خودرو كشور گفت: برابر با قوانین و مقررات تا زمانی كه یك خودرو دو تاییده سازمان استاندارد و محیط زیست را اخذ می‌كند بنا بر قانون شماره‌گذاری می‌شود. در مورد خودرو پراید تصادفات 10 سال اخیر بررسی شد و مكاتباتی با مسئولین انجام و در نهایت در سال گذشته خط تولید پراید برای همیشه متوقف شد و شماره‌گذاری آن دیگر انجام نمی‌شود.

دسترسی سریع