شورای اسلامی شهر تهران: دولت به وعده های خود در تقویت حمل و نقل عمومی عمل كند

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اتخاذ تصمیمات سختگیرانه و قاطع برای جلوگیری از ابتلا به كووید 19 در تهران تاكید كرد.

1399/04/22
|
13:48

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایلنا، علی اعطا درباره اجرای تصمیمات قاطع در تهران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس كرونا و كاهش بیماران مبتلا به كووید 19 اظهار داشت: در این خصوص مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی كروناست چرا كه درباره موضوع موضوع كرونا ستاد مدیریت بحران شكل گرفته است .

وی با بیان اینكه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم انتظار اقدامات و تصمیمات جدی در حوزه مبارزه با كرونا در تهران دارند؛ گفت: مدیریت شهری پیشنهادات خود را به صورت مكتوب و یا در جلسات و رسانه ها مطرح كرده است.

وی افزود: یكی از مسائلی كه در حوزه مبارزه با كرونا مطرح شده موضوع حمل و نقل عمومی است كه در حال حاضر در تهران حدود یك میلیون و 800 هزار نفر با مترو و دو میلیون نفر با اتوبوس جابجا می‌شوند؛ اكنون برغم اینكه در حدود نصف این آمار از حمل و نقل عمومی استفاده می كنند، اما با این حال، با این حجم از مسافر ناوگان حمل و نقل عمومی امكان اعمال سیاستهای فاصله‌گذاری اجتماعی را ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاكید كرد: ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط كرونا و با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی تنها پاسخگوی جابجایی 400 تا 450 هزار مسافر خواهد بود.

به گفته اعطا؛ تامین اتوبوس و مینی بوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تعهدات دولت است كه وعده هایی نیز در این خصوص داده شده اما اجرا نشده است .

وی با تاكید بر اینكه انتظار می‌رود تصمیمات قاطع تر و جدی‌تری برای مبارزه با شیوع كرونا در تهران اتخاذ شود، عنوان كرد: وقتی تعطیلی برخی مشاغل و دور كاری ادارات كه در تمام كشورهای مبتلا به كرونا به رسمیت شناخته شده و دنبال می‌شود را جدی نمی گیریم شهر شلوغ می شود و امكان ابتلا افزایش می یابد .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیم ستاد ملی كرونا برای ادامه اجرای طرح ترافیك در تهران گفت: ستاد ملی مبارزه با كرونا مرجع تصمیم‌گیری برای اجرا یا توقف طرح ترافیك پایتخت است و مدیریت شهری تابع مصوبات این ستاد است.

اعطا ادامه داد: در بحث طرح ترافیك با تصمیم ستاد ملی زمان آغاز طرح از ساعت 8 و نیم صبح در نظر گرفته شده تا شاغلین بتوانند قبل از این ساعت تردد كنند؛ همچنین بعد از ساعت دو و نیم امكان خروج رایگان از محدوده طرح وجود دارد.

به گفته اعطا اگر طرح ترافیك اعمال نشود سفرهای غیر ضروری در پایتخت افزایش خواهد یافت .

وی گفت: به جای اینكه طرح ترافیك اجرا نشود دولت باید به وعده های خود در حوزه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی عمل كند .

سخنگوی شورای تهران با بیان اینكه عدم اجرای طرح ترافیك در تهران تبعاتی خواهد داشت، اظهار داشت: در شرایط كرونا تصمیمات ترافیكی مربوط به پایتخت در ستاد مدیریت بحران اتخاذ می شود و اگر این ستاد به این نتیجه برسد كه طرح ترافیك اجرا نشود مدیریت شهری مصوبه ستاد را اجرا خواهد كرد.

اعطا كه در برنامه رادیو گفتگو صحبت می كرد تاكید كرد: اما بررسی كارشناسان كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نشان می‌دهد كه عدم اجرای طرح ترافیك مشكلی را در پایتخت حل نخواهد كرد.

دسترسی سریع