تهران (پانا) - رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش توسعه مدرسه پژوهنده و ورود پرسشگری به كلاسهای درسی را از برنامههای سال جاری خواند و بیان كرد ایران بیش از 25 سال تجربه مطالعات دارد.
فرهاد كریمی در مصاحبه با بخش ویژه باسخنگویان در برنامه زنده رویداد پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش را متولی امر آموزش در كشور دانست و گفت: با توجه به شیوع بحران كرونا بخشی از فعالیتها را به تبیین وضعیت آموزش و پرورش و آموزش مجازی مبتنی كردهایم و چند طرح مطالعاتی را انجام داده و آموزشهای مجازی و مدرسه تلویزیونی را مورد بررسی قرار داده ایم.
وی افزود: بررسیهایی در خصوص آینده آموزش و پرورش در پژوهشگاه صورت گرفته است و با توجه به اینكه یك مركز پژوهش رسمی هستیم، در اجرای سند تحول بنیادین اقدامات خوبی را صورت دادهایم.
كریمی توسعه مدرسه پژوهنده و ورود پرسشگری به كلاسهای درسی را از برنامههای سال جاری خواند و تصریح كرد: ایران بیش از 25 سال تجربه مطالعات دارد و فعالیتهای گستردهای برای تجمیع مطالعات در دستور كار قرار گرفته است.
وی از ایجاد كارگروهی برای طراحی و اجرای مطالعات ملی و منطقهای خبر داد و افزود: ما نشریات فعال در حوزه تعلیم و تربیت داریم كه در سه ماه یكبار منتشر میشود و اعضای هیئت علمی به طور فعال در حال رصد تحولات و تبیین نقاط ضعف و قوت آموزش و پرورش هستند.