خبرگزاری آریا: تبانی شركت‌های بسته‌بندی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای

خبرگزاری آریا- مدیركل سازمان تعزیرات حكومتی استان تهران گفت: برخی شركت‌های تولیدی با فروشگاه‌ها تبانی می‌كنند و قیمتی بالاتر از قیمت مصرف كننده را در نظر می‌گیرند.

1399/09/12
|
12:10

به گزارش خبرگزاری آریا، محمدعلی اسفنانی، مدیركل سازمان تعزیرات حكومتی استان تهران افزود: مصداق دیگر این موضوع، درج دو قیمت متفاوت بر روی یك كالای تولیدی یكسان از یك كارخانه است؛ به این معنا كه كالای با قیمت بالاتر را به فروشگاه‌های طرف قرارداد خود و كالای با قیمت پایین‌تر را به سوپری‌ها و سایر مغازه‌ها می‌فروشند.

وی دو گروه تولیدكنندگان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در این موضوع مقصر و دخیل دانست و گفت: این دو بخش با هم تبانی می‌كنند كه این كار انجام می‌شود.

مدیركل سازمان تعزیرات حكومتی استان تهران گفت: برخی شركت‌های تولیدی با فروشگاه‌ها تبانی می‌كنند و قیمتی بالاتر از قیمت مصرف كننده را در نظر می‌گیرند بطوریكه حتی بعد از تخفیف 10 و 20 درصدی هم قیمت كالا از قیمت واقعی خودش بالاتر است.

اسفنانی بازار جامعه با تأكید بر لزوم مدیریت اقتصاد جامعه افزود: اگر بنا باشد كسی با صداقت فروش و تولید داشته باشد، اما در بازار جایی برای او نباشد و بلكه بازار در اختیار كسانی باشد كه تخلف می‌كنند شایسته اقتصاد اسلامی نیست و به همین دلیل هم تعزیرات به این قضیه ورود كرده است.

مدیركل سازمان تعزیرات حكومتی استان تهران از انجمن‌ها و اتحادیه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای درخواست كرد كه جلوی این تخلفات را بگیرند.

وی عنوان كرد: ما به صورت مصداقی برخی كارخانه‌های بسته بندی به ویژه در حوزه حبوبات را بررسی كردیم و رقم‌ها دقیق موجود است.

به عنوان مثال یك كارخانه بسته بندی، لوبیا چیتی درجه 4 را به عنوان لوبیا چیتی درجه یك بسته بندی و برای هر یك كیلو یا 900 گرم آن هم مبلغ 39 هزار تومان را درج كرده و البته این قیمت مربوط به چند ماه قبل است كه لوبیا چیتی ارزانتر بوده است.

وی برخورد قضایی با فروشگاه‌های متخلف در این حوزه را قطعی دانست و گفت: ما این آمادگی را داریم كه اسناد و مدارك این موضوع را منتشر و حتی اسم فروشگاه متخلف و نوع تخلف آن را هم اعلام كنیم، اما خود اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم باید در این مورد نظارت و همكاری كنند.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفتگو، اسفنانی از مردم درخواست كرد كه صرف مشاهده تخفیف در هر جایی اعتماد نكنند و رسانه‌ها هم از تبلیغ هر نوع كالا و بیان هر نوع تخفیف‌ها كه گاهی اوقات غیرواقعی است، خودداری كند.

دسترسی سریع