خبرگزاری پانا: بررسی بهبود وضع آموزشی در دوران كرونا

تهران (پانا) - رئیس پژوهشكده آموزش و پرورش در رادیو گفت‌وگو از انجام پژوهش‌هایی در دوران كرونا به منظور بهبود وضعیت آموزش در این دوران خبر داد.

1399/11/01
|
10:52

فرهاد كریمی در گفتگو با بخش «باسخنگویان» در برنامه «رویداد» در خصوص اقدامات صورت گرفته در باب «مدرسه پژوهش محور» اظهار كرد: مدل اجرایی این مدرسه در دستور كار قرار گرفته و در چارچوب این نوع از مدارس در حال ورود به برنامه جاری مدارس هستیم.

وی با اشاره به ویژگی و ابعاد متفاوت مدارس پژوهش محور گفت: مدارسی را كه واجد شرایط باشند را انتخاب می كنیم و جلساتی با مدیران مدارس برتر در این راستا داشتیم.

كریمی با اشاره به برخورداری این مدارس از مولفه های كیفیت بخشی و سازمانی و بهبود مستقل فرآیند آموزشی مدرسه گفت: الگوی مدارس پژوهنده بر اساس توسعه و پیشرفت در راستای تحولات برنامه های مدرسه است.

این مسئول آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای زیرنظام های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور كار ماست كه اجرای یكی از آن ها بر عهده پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است. 17 برنامه به آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده كه محورهای مفصلی از آن ها در حال اجراست.

وی ارتقای كیفیت پژوهش ها و اثرگذاری پژوهش بر فعالیت های آموزش و پرورش را متذكر شد و گفت: از نخستین روزهای كرونا فعالیت های علمی متعددی را آغاز كردیم و حداقل 4 پژوهش ملی را در سراسر كشور برای بررسی وضعیت دسترسی دانش آموزان به شبكه شاد و ارزیابی ضعف و قوت مدرسه تلویزیونی در دستور كار داشتیم.

كریمی افزود: الگوها و متد های بازگشایی مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفته و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به منزله نهاد پژوهشی آموزش و پرورش كار گروهی را در دوران شیوع كرونا راه اندازی كرده كه 6 توصیه نامه در جهت بهبود وضعیت آموزشی ابلاغ كرده است.

وی از برپایی نشست های علمی متعدد به منظور بررسی و گفتگو در خصوص وضع آموزش های مجازی و كیفیت آموزش خبر داد و گفت: فعالیت های دیگری نیز در دست بررسی است و پژوهش های متعدد دیگر علاوه بر روال جاری در دست بررسی است.

كریمی همچنین از انتشار نتیجه برخی پژوهش ها در آذر ماه سخن گفت كه‌مورد نظر بسیاری از كارشناسان قرار گرفته است.

دسترسی سریع