مومننسب گفت: تمام افرادی كه نسبت به پلت فرمهای تولید داخل بدبین هستند و آنها را بیكیفیت میدانند همانهایی هستند كه نگاهشان مقابل تولید ملی است.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، روحالله مومننسب دبیركل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی درباره چرایی عدم تحقق شبكه ملی اطلاعات در ایران، بایدها و نبایدها در مصاحبه با «رادیو گفتوگو» اظهار داشت: مسئولین مرتبط با شبكه ملی اطلاعات ایران مانند شورای ملی فضای مجازی یا وزارت ارتباطات باید یك مرجع اطلاع رسانی به منظورآگاهی رسانی به مردم درباره مراحل و میزان تحقق این پروژه ایجاد كنند، درواقع شفافیت یك اصل مهم در روند ایجاد شبكه ملی اطلاعات است.
وی افزود: شعار اصلی و اولیه شبكه ملی اطلاعات، دسترسی همگان به اینترنت ارزان، سالم و سریع است كه همه ایرانیان با نگاهی به امكانات موجود به خوبی در مییابند كه چه میزان از این آرمان محقق شده است.
دبیركل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی، از نگاه برخی از افراد نسبت به نرم افزارهای داخلی انتقاد كرد و گفت: تمام افرادی كه نسبت به پلت فرمهای تولید داخل بدبین هستند و آنها بی كیفیت میدانند همانهایی هستند كه نگاهشان مقابل تولید ملی است و این دید نسبت به واكسن هم وجود دارد.
مومن نسب تاكید كرد: ما شاهد خلاقیتهای بسیاری در پیام رسانهای داخلی بودیم. در همین نرم افزارهای داخلی سال گذشته چت صوتی گروهی با كیفیت عالی ایجاد شد، اما كسی توجهی نكرد و با ورود كلاب هاوس تصور این بود كه یك مدل جدیدی از پیام رسان ارائه شده است.
وی با بیان این كه ما بیش از همه دنیا محتوا تولید كردهایم، عنوان كرد: به فرموده مقام معظم رهبری تولید محتوا در كشور كم نیست، اما متاسفانه اجازه دیدن انتشار این آن داده میشود.
این كارشناس فضای مجازی در واكنش به این گفته كه چرا از محتوای داخلی حمایت نمیشود، اظهار كرد: در یك پلت فرم مانند اینستاگرام هر اندازه محتوای توسط ایرانیان تولید شود محتوای ایرانی محسوب نمیشود. در این پلت فرم، رسانه سلطنتی BBC فارسی بیش از 12 میلیون نفر دنبال كننده دارد، من و تو كه انگلیسی است، شش میلیون بیننده دارد و... یعنی كل افكار عمومی ما به این شبكهها تقدیم شده است و انتظار داریم در داخل كشور كاری انجام شود.
مومن نسب تصریح كرد: اگر برخی از افراد اجازه دهند و فضای كافی ایجاد شود؛ در داخل كشور هم توان فنی، نرم افزاری، سخت افزاری و محتوایی وجود دارد.
وی در خاتمه عنوان كرد: نباید تنها به دو نرم افزار میدان داد و همه كاربران را تشویق كرد تا در آن عضو شوند بلكه باید یك فضای رقابتی میان پلت فرمها و یام رسانهای داخلی ایجاد كرد تا همه بتوانند امكانات و قابلیتهای خود را به نمایش بگذارند.