خبرگزاری بسیج: كلاب هاوس شرایط خاصی برای انتخابات ایجاد نمی‌كند

بصیری در رادیو گفت‌وگو عنوان كرد: كلاب هاوس احتمالا به محل دعوای سلبریتی‌ها یا سخنرانی‌های یكطرفه تبدیل می‌شود و شرایط خاصی را برای انتخابات ما ایجاد نمی‌كند.

1400/01/29
|
10:42

به گزارش خبرگزاری بسیج، دكتر مسعود بصیری با حضور در برنامه «موج وارونه » به بایسته‌های نظام رسانه‌ای ایران در برابر رسانه‌های معاند در ایام انتخابات پرداخت و اظهار كرد: دلیل این كه اسلام با وجود كامل بودن و ویژگی‌های مثبت خود نتوانسته در دنیا فرگیر شود این است كه ما از ابزار رسانه به درستی استفاده نكرده‌ایم . درواقع رسول الله هم از این تكنیك یعنی گفتگو برای آگاهی بخشیدن به مردم استفاده كرد.

وی به موضوع راه اندازی پلت فرم‌های جدید مانند كلاب هاوس و تاثیر آن بر انتخابات كشور اشاره كرد و گفت: ابزارهای مختلف در حوزه رسانه به روز می‌شوند و محیط‌های گفتگو فراهم می‌شود تا مردم بتوانند با هم سخن بگویند اما این كه این فضا تا چه اندازه در مدیریت انتخابات كشور نقش دارند به چگونگی ارزیابی سطوح كاركرد رسانه‌ها بستگی دارد.

مسئول بسیج رسانه كشور معتقد است: شبكه‌های اجتماعی، كاركردهای متفاوتی با یكدیگر دارند و تاثیری كه اینستاگرام بر ذهن مردم دارد با كلاب هاوس فرق دارد اما در حالت كلی این فضا شرایط خاصی را برای انتخابات ما ایجاد نمی‌كند.

بصیری به صورت ویژه به كلاب هاوس پرداخت و عنوان كرد: این شبكه اجتماعی چون محل گفتگوی نخبگان یا سلبریتی‌های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنری است، احتمالا به محل دعوای این افراد یا سخنرانی‌های یكطرفه تبدیل خواهد شد اما نمی‌تواند مانند شبكه‌های تصویری تاثیرگذار باشد و به مرور كنار گذاشته خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این كه علت نفوذ بالای شبكه اجتماعی اینستاگرام در ایران چیست، توضیح داد: اگر محیطی فراهم شود كه پاسخگوی نیاز مردم باشد، استقبال از آن افزایش می‌یابد . اینستاگرام به دلیل داشتن فضایی كه امكان انتشار فیلم، متن و صوت در آن وجود دارد و فیلتر هم نیست، در جذب مردم موفق بوده است. درواقع گرایش مردم به سمت این شبكه اجتماعی دلیل خاصی ندارد.

این كارشناس رسانه یادآور شد: مسئله اصلی این نیست كه مردم به سمت كدام یك از شبكه‌های اجتماعی گرایش پیدا می‌كنند، موضوع اصلی این است كه در این شبكه‌ها چه محتوایی تولید كنیم . به معنای دیگر به جای آن كه خود را درگیر اسامی و نام‌های مختلف كنیم باید به فكر ارتقای اطلاعات باشیم.

بصیری گفت: متاسفانه ما در فضای مجازی دچار یك توهم دانش شده‌ایم كه درباره همه چیز اظهار نظر می‌كنیم و عمق اطلاعات ما به شدت كاهش پیدا كرده است و به كپی كننده اطلاعات تبدیل شده‌ایم كه یك منبع بزرگتر به عنوان تولید كننده محتوا منتشر می‌كند.

وی درباره روش كار رسانه‌های غربی در انتخابات 1400 گفت: این رسانه‌ها با بهره گیری از اتاق فكرهای بزرگ، یك برنامه مدون رسانه‌ای و روانی برای تاثیر بر افكار عمومی كشور دارند تا بتوانند مردم را دلسرد كنند و اگر در این زمینه موفق نشدند، تلاش می‌كنند جریانی به قدرت برسد كه منافع آنها را حفظ كند.

مسئول بسیج رسانه كشور از مردم خواست در انتخابات و جریان رسانه‌ای غرب به این سوال پاسخ دهند كه كشورهایی مانند امریكا و انگلیس كه جان مردم ایران برایشان آنقدر بی اهمیت است كه از واردات داروی بیماران سرطانی جلوگیری می‌كنند و با وجود پرداخت هزینه‌های خرید واكسن، برای ارسال آن تعلل می‌كنند، چگونه میلیون‌ها پوند صرف گفتگو به زبانی فارسی می‌كنند؟

بصیری تصریح كرد: آنچه مشخص این است كه غربی‌ها به دنبال چپاول ایران هستند و قطعا و یقینا شخصی كه قصد كلاهبرداری دارد آشكارا این كار را انجام نمی‌دهد و با عنوان اعطای آزادی، كالا و حقوق بشر این كار را انجام می‌دهد. درواقع آنچه به زبان انگلیسی در رسانه‌های غربی مطرح می‌شود با آنچه كه به زبان فارسی پخش می‌شود متفاوت است.

وی با اشاره به بزرگنمایی رسانه‌های معاند گفت: سال هاست كه پرستاران در انگلستان به نحوه پرداخت دستمزد خود اعتراض دارند اما هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌شود اما یك تجمع كارگری كوچك در ایران برجسته می‌شود.

بصیری در خاتمه اظهار كرد: ما با تماشای تلویزیون و پس از یك دعوا نمی‌توانیم رئیس جمهور انتخاب كنیم و زمانی كه انتخاب استباه انجام دهیم قربانی نیستیم بلكه شریك جرم هستیم چرا كه بر اساس ظرسنجی‌ها 70 درصد از ما تا پیش از مناظره‌های تلویزیونی، تصمیم نگرفته‌ایم.

دسترسی سریع