رئیس مركز سنجش و پایش كیفیت وزارت آموزشوپرورش اظهار كرد: حفظ سلامت دانشآموزان اولویت اصلی آموزشوپرورش است.
به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو ساكی در مصاحبه با رادیو گفتوگو در مورد امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم، گفت: همان اندازه كه حفظ سلامت دانش آموزان مهم است هدایت تحصیلی و آینده تحصیلی دانشآموزان هم امر مهمی محسوب میشود كه نباید لطمه و آسیبی به آن وارد شود.
وی ادامه داد: هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته آنها به لحاظ تأثیری كه در سرنوشت تحصیلی آنان دارد، بسیار حائز اهمیت است، لذا نباید اجازه دهیم كه فضا دوقطبی شود و طوری القا كنیم كه دو مقوله سلامت و امتحانات كنار هم نمیتوانند باشند، درصورتیكه اگر پروتكلهای بهداشتی رعایت شود، میتوانیم درجایی كه لازم باشد، امتحان حضوری برگزار كنیم.
ساكی با تأكید بر اینكه تعطیل كردن امتحانات حضوری به معنای عدم تفكیك دانش آموزان برای شاخهها و رشتههای مختلف تحصیلی است، اظهار كرد: این موضوع، موجب تورم در یكرشته یا شاخه یا كمبود در رشته و شاخه دیگر میشود و بازار كار را نیز در آینده دچار مشكل میكند.
وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه 977 مورخه 13 مرداد 1399 شورای عالی آموزشوپرورش در مورد «نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماریهای همهگیر»، امتحانات پایههای نهم و دوازدهم به دلیل تأثیر نتایج آنها در سرنوشت تحصیلی دانشآموزان بهصورت حضوری برگزار میشود.
ساكی ادامه داد: از 27 اردیبهشت تا ٢4 خرداد ماه، امتحانات نهایی در گروههای تجربی و ریاضی و گروه علوم انسانی و معارف برگزار میشود.
وی بابیان اینكه مقررشده است، امتحانات پایه نهم در شرایطی كه وضعیت مناطق استان یكسان باشد، سؤالات بهصورت استانی و بر مبنای وضعیت تعیینشده طرح شود، اظهار كرد: سؤالات هماهنگ پایه نهم برای هر استان و یا منطقه بهصورت مجزا طراحی شود و دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود امتحان میدهند.
رئیس مركز سنجش و پایش كیفیت وزارت آموزشوپرورش تصریح كرد: بهمنظور حفظ سلامت دانشآموزان و عوامل اجرایی، امتحانات بهگونهای برنامهریزیشده است كه دانشآموزان در گروههای مجزا در جلسات امتحان حاضر شوند.
وی ادامه داد: امسال دو هزار و 700 حوزه برگزاری نسبت به شرایط عادی، افزایشیافته است تا دانشآموزان با فاصله دو متر از یكدیگر و در فضایی كه از تهویه كافی برخوردار است، روی صندلی قرار گیرند.