مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا گفت:عدم رعایت حق تقدم در تقاطعها عامل 20 درصد تلفات است.
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حسین الهی نژاد مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا با تاكید بر اینكه افزایش سرعت ریسك تصادفات درون و برون شهری را بالا میبرد گفت: 34 درصد تصادفات در جادهها رخ میدهد و 70 درصد كشتهها در تصادفات جادهای است.
سرهنگ الهی نژاد گفت:با هماهنگیهای صورت گرفته با بیمهها در تصادفات تا سقف هشت میلیون تومان نیاز به كروكی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف میتوانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه كنند.
وی افزود: در حال حاضر حدود 44 میلیون راننده در كشور داریم و براساس آمار در سال جاری در تصادفات درون شهری كاهش محسوسی وجود داشته است، ولی در تصادفات بیرون شهری با توجه به مدیریت تردد و بحث نیاز جامعه افزایش تصادفات را داشتهایم.
الهی نژاد در ادامه گفت: با توجه به آمار تصادفات در سال 85 كه به ازای یكصد هزار نفر جمعیت 39 تا 40 نفر كشته در روز داشتهایم امروز به دلیل ارتقاء فرهنگ جامعه این تعداد به 18/3 نفر كشته كاهش یافته است كه این مهم بیانگر پیشرفتها در حوزه راهسازی و فهیمتر شدن جامعه است.
مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا با بیان اینكه همیشه در تصادفات به عامل انسانی اشاره شده و كمتر به مقوله راه توجه شده است گفت: رانندگی در بستری از محیطهای گوناگون انجام میشود و مولفههای زیادی در برخورد با راننده وجود دارد و راه باید خود معرف و بخشنده باشد و خود را به راننده معرفی كند.
وی خاطر نشان كرد: در بحث تصادفات جادهای بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو، عدم توجه به حق تقدم، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است.
الهی نژاد در ادامه سخنانش در یك برنامه رادیویی با بیان اینكه سامانه نوین تردد شمار كه در بسیاری از محورها نصب شده است رفتار عادی رانندگان را نشان میدهد اظهار كرد: 50 درصد تصادفات درون شهری به علت عدم رعایت حق تقدم در تقاطعها رخ میدهد و عدم رعایت حق تقدم در تقاطعها عامل 20 درصد تلفات است.
مسئول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا تصریح كرد: كنترل خودرو، هدایت خودرو و مسیر یابی از موارد بسیار مهم در رانندگی میباشد و بر اساس آمار، علاوه بر عدم رعایت حق تقدم، تغییر مسیر ناگهانی از دلایل مهم تصادفات در معابر درون شهری است.
وی در ادامه با تاكید بر لزوم جلوگیری از ترافیك و تصادفات گفت: برابر آیین نامه راهور در تصادفات خسارتی كه در آن فقط به وسایل نقلیه آسیب وارد شده است باید سریعا اقدام به بر هم زدن صحنه تصادف و بازكردن مسیر و هدایت خودروها به كنار خیابان شود چرا كه در غیر اینصورت اعمال قانون و برخورد وجریمه رانندگان خاطی انجام میشود.
وی در خاتمه در مورد چرایی شماره گذاری پراید به عنوان حادثه سازترین خودرو كشور گفت: برابر با قوانین و مقررات تا زمانی كه یك خودرو دو تاییده سازمان استاندارد و محیط زیست را اخذ میكند بنا بر قانون شماره گذاری میشود. در مورد خودرو پراید تصادفات 10 سال اخیر بررسی شد و مكاتباتی با مسئولین انجام و در نهایت در سال گذشته خط تولید پراید برای همیشه متوقف شد و شماره گذاری آن دیگر انجام نمیشود.
انتهای پیام/