ایجاد مراكز مختلف كمكی به سینما نمیكند/ بجای مركز گسترش، سینما میساختید یك منتقد سینمایی گفت: صرفا با ساخت ساختمان نمیتوان به سینما كمكی كرد و بجای ساخت مركز گسترش بهتر بود چندین سینما را به ژانر فیلم مستند اختصاص میدادند. ۱۴۰۱/۰۸/۲۱|
اضافه شدن بخش فیلمنامه به پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم رشد قائم مقام دبیر پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد گفت: در این دوره بخش جشنواره، فیلم نامه به بخش مسابقه اضافه شده و نگاه حمایتی از نویسندگان شركت كننده در این جشنواره مدنظر قرار گرفته است. ۱۴۰۱/۰۸/۱۴|
آموزش هنری، دغدغه جشنواره فیلم رشد است قاسم زادگان جهرمی در رادیو گفتوگو آموزش تربیت هنری را دغدغه این جشنواره دانست و گفت: پس از انقلاب كه آموزش و پرورش جایگاه بهتری پیدا كرد، جشنواره فیلم رشد نیز از اهمیت بالاتری برخوردار شد. ۱۴۰۱/۰۸/۱۴|
نبود بازار فیلم آموزشی ریشه اصلی بی رونقی جشنواره فیلم رشد است گلستان در رادیو گفت و گو شكل نگرفتن بازار فیلم آموزشی را ریشه اصلی تبدیل نشدن این جشنواره به گفتمان عمومی دانست و گفت: در طول این سالها ارادهای برای شكلگیری بازار فیلم آموزشی وجود نداشته كه موجب بی رونقی جشنواره شده است. ۱۴۰۱/۰۸/۱۴|
جلوی فیلم نامهها گرفته نشود عباچی گفت: شاید برخی فیلمها تاثیرات خوبی در جامعه داشته باشند. كسانی كه جلوی فیلم نامهها را میگیرند، به صلاح كار فیلم نامه و فیلم كار نمیكنند. ۱۴۰۱/۰۸/۰۸|
دنیای كارگردان با فیلم نامه نویس تفاوت دارد اورنگ كارگردان را تفسیر كننده فیلم نامه دانست و تاكید كرد: كارگردان خالق فیلم نامه نیست. در واقع دنیای فیلم نامه نویس با دنیای كارگردان تفاوت دارد. ۱۴۰۱/۰۸/۰۷|
برای ورود به سینما، الفبای سینما را بدانید یك استاد دانشگاه فیلمهایی با ساختار ۳ پردهای را موفق دانست و خطاب به جوانهای علاقمند گفت: باید در ابتدا الفبای سینما را فراگیرید تا بتوانید موفق شوید. ۱۴۰۱/۰۸/۰۱|
نوآوری در فیلمنامه به شرط دانستن ساختار/ فیلمنامه نویس باید آموزش ببیند یك كارشناس سینما در رادیو گفت و گو ضمن تاكید بر ضرورت آموزش دیدن فیلمنامه نویسان گفت: باید ساختار فیلمنامه را بلد بود تا بتوان نوآوری در آن ایجاد كرد. ۱۴۰۱/۰۸/۰۱|
نمایش موقعیتهای فردی در كنار نظم سیاسی خدایی در رادیو گفت و گو اظهار كرد: فیلمهایی خوبند كه ارتباطی بین موقعیتهای فردی افراد با نظم سیاسی داشته باشند و موقعیت فردی به سمت بحرانی كردن نظم سیاسی برود. ۱۴۰۱/۰۷/۲۳|
نویسندگان و كارگردانها خود را بازسازی كنند یك كارشناس سینما گفت: نویسندگان و كارگردانان باید آموزش ببیند و دوباره خود را بازسازی كنند. اما نسل جدید با ادبیات بیگانه است. ۱۴۰۱/۰۷/۲۳|
ارتباطی بین سینما و ادبیات وجود ندارد یك كارشناس سینما با اشاره به ادبیات غنی فارسی گفت: با وجود ادبیات غنی در تبدیل آن به نمایش دچار مشكل هستیم و هنوز نتوانستیم ارتباطی بین این دو حوزه برقرار كنیم. ۱۴۰۱/۰۷/۱۶|
تبدیل ادبیات به سینما، میانجی میخواهد خدایی در رادیو گفت وگو گفت: نویسندگان نمیتوانند موقعیتهای بحرانی را به خوبی بیان كنند. لذا تبدیل رسانهای مانند رمان به رسانه دیگری مانند فیلم به یك میانجی نیاز دارد. ۱۴۰۱/۰۷/۱۶|
هزینه تولید آثار دفاع مقدسی بالاست/ نهادهای متولی به میدان بیایند یامین پور بیان كرد: هزینههای تولید ژانر دفاع مقدس بسیار بالاست. در نقطهای قرار داریم كه تعارفات جوابگو نیست بلكه نهادهای متولی باید پای كار بیایند و در این حوزه گفتگو داشته باشند. ۱۴۰۱/۰۷/۰۹|
بهترین گزینه برای ساخت فیلمهای دفاع مقدسVODها هستند یك كارشناس سینما گفت: VODها میتوانند بهترین گزینه برای ساخت فیلمهای دفاع مقدس باشند همچنین دولت نیز در تولید این ژانرها میتواند موثر باشد. ۱۴۰۱/۰۷/۰۹|
ثبت خاطره و سوژه دفاع مقدسی اولویت نهادها باشد انصاری در رادیو گفتوگو گفت: نهادهای متولی باید بنا را بر ثبت خاطره و ساخت سوژه بگذارند و سریعا به سراغ ساخت فیلم نروند. ۱۴۰۱/۰۷/۰۹|
سینمای دفاع مقدس ضدقهرمان ندارد عضو انجمن منتقدان سینما گفت: درست است كه قهرمان در سینمای جنگ ایران بهصورت فرد یا گروه وجود داشته؛ اما وقتی ضدقهرمان وجود ندارد شخصیتپردازی قهرمان هم بهدرستی شكل نمیگیرد و متبلور نمیشود. ۱۴۰۱/۰۷/۰۴|