شهروند مدرن كیست/ نظر رهبری چیست؟! كارشناس حوزه راهبردی معتقد است غربیها الگوی شهروند مدرن را به جوانان ما عرضه داشته و ویترین موردنظر خود را هم نشان میدهند كه با الگوی تمدنسازی موردنظر رهبری در تضاد است. 1403/07/04
اعتمادزایی؛ اولویت رسانه در بحرانها كارشناسان در برنامه "ساعت 24 ویكدقیقه" معتقدند اعتماد آفرینی در جامعه باید توسط آن دسته از رسانههایی اتفاق افتد كه قرار است در زمان بحران هم نقش آفرین باشند. 1403/06/25
رسانه باید در كنار سیاست بایستد مدیركل پژوهشِ خبرگزاری ایرنا با اعتقاد بر این كه نگاه حكمرانی باید به سمت رسانه سوق پیدا كند، گفت: رسانه باید در كنار سیاست و اقتصاد بایستد. 1403/06/20
رسانه و تولید گفتمانی جدید برای رسیدن به حكمرانی خردمندانه جدول پخش رادیو گفتوگو كلان سرفصلهای حكمرانی خردمندانه را با حضور كارشناسان و صاحبنظران بررسی میكند. 1403/06/11
مسیر تكاملیافتگی از رسانه میگذرد كارشناس حوزه رسانه بر این باور است مسئولان باید ظرفیت نقد داشته باشند و رسانه نباید مداح و ستایشگر مسئولان باشد؛ چون در این صورت كشور رشد نخواهد كرد. 1403/06/10
وقتی معیشت دستوپای رسانه را میبندد سردبیر روزنامه هممیهن معتقد است تا زمانی كه شرایط اجتماعی و اقتصادی مخاطب را بهبود نبخشیم، اقدامات تبلیغاتی در رسانه، موجب ارتقای سطح تحمل مخاطب نمیشود. 1403/06/07
قبض و بسط رسانه امید را نابود میكند كارشناسان این برنامه معتقدند؛ بدترین حالت در رسانه، قبض و بسط و ذبح شریعت است كه مفهوم ولایت، عدالت، امید و سبك زندگی را تغییر میدهد. 1403/06/02
رسانه چگونه میتواند نیاز مخاطب را پاسخ دهد؟ كارشناس حوزه شناختی معتقد است در ماجرای شهادت اسماعیل هنیه، رسانههای خودی یك روایت واحد را منتشر نكردند و مخاطب در چنین فضایی، معطل رسانه نمیماند. 1403/06/01
چرا مردم به رسانه اعتماد ندارند؟! مدیر انصافنیوز معتقد است امروزه اعتماد مخاطب به رسانههای داخلی كاهشیافته و برای ترمیم این شكاف، نیازمند رفع محدودیتهای خبری و كاهش تصدی دولت بر رسانه هستیم. 1403/05/23
حمله دستهجمعی بلاگرها/ عقبمانده نباشیم... كارشناس جنگ شناختی معتقد است عدم درك درست و صحیح از روند وبلاگنویسی در كشور، بلاگرها را به رهبران اجتماعی در دهه 90 تبدیل كرده است. 1403/05/21
وقتی صداوسیما مچ فارسی وان را خواباند كارشناس حوزه شناختی معتقد است در رویارویی صداوسیما با شبكههای ماهوارهای، وقتی رسانه ملی نیاز و انتظار را بهدرستی میشناسد، در جذب مخاطب موفق میشود. 1403/05/20
سازمان رسانهای در طراز انقلاب اسلامی چه ویژگیهایی دارد؟ فصل دهم از مجموعه برنامه ساعت بیست و چهار و یك دقیقه تلاش دارد با بهرهمندی از دانش، روش، منش، بینش و نگرش طراز مخاطب در انقلاب اسلامی، استاندارد یك رسانهٔ مجاهد، متشرع میداندار را طراحی كند. 1403/05/14
جدال دو حكمرانی در كشور/ بایستههای غرب در برابر ارزش متعالی در ایران با دو نوع حكمرانی غربی و متعالی روبرو هستیم كه بهشدت با یكدیگر درگیرند و كاركردن این دو در كنار هم محال است. 1403/04/13
رویكرد خطرناكی كه برخی نامزدها پی گرفتند كارشناس حوزه رسانه معتقد است رسانه و برخی نامزدها زن را ابزار قرار دادند و این در حوزه اخلاق سیاسی و رسیدن جامعه به توازن متعالی بهشدت خطرناك است. 1403/04/12
سكوهای بومی نیازمند حمایت حاكمیتی هستند پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه معتقد است در راستای بومیسازی فناوریهای خارجی، حاكمیت باید از سكوهای داخلی بیشتر حمایت كند و در ارائه تسهیلات از استارتاپها موفقتر ظاهر شود. 1403/04/09
حكمرانی متعالی در بستر قانون شكل میگیرد یك كارشناس حوزه شناختی معتقد است حكمرانی متعالی زمانی شكل میگیرد كه شناخت متعالی از درك متقابل بین حكمرانی و مردم ایجاد شود و اگر قانون فصلالخطاب باشد، حكمرانی متعالی وارد حیطه حكمرانی علوی خواهد شد. 1403/04/09