سازمان صنایعدستی از سازندگان گیتار حمایت نمیكند عضو هیئتمدیره انجمن گیتار سازان ایران ضمن انتقاد از اینكه سازمان صنایعدستی سازندگان گیتار و ویولن را به رسمیت نمیشناسد گفت: سازمان صنایعدستی باید در این موضوع تجدیدنظر و از هنرمندان این بخش حمایت كند. ۱۴۰۴/۰۱/۰۵
اهمیت اخلاقمداری و ایستادگی در هنر موسیقی یك نوازنده و مدرس كمانچه از اهمیت رعایت اخلاق در موسیقی سخن گفت و اظهار كرد: دو مؤلفه ایستادگی و اخلاقمداری در موسیقی بسیار مهم و بااهمیت و ضروری هستند. ۱۴۰۳/۱۲/۱۹
موسیقیهای فاخر ایرانی باید به نسل كنونی معرفی شوند عضو هیئتمدیره كانون مدرسان خانه موسیقی ایران در رادیو گفتوگو اظهار كرد: ما كارهای بسیاری فاخری در موسیقی كشورمان داریم كه باید برای نسل كنونی قابلشنیدن باشند. ۱۴۰۳/۱۲/۱۸
سرود باید در خدمت مسائل و خواستههای روز جامعه باشد آهنگساز و موسیقیدان تغییر سیستم و بازنگری در سرود را باتوجهبه مسائل فرهنگی جدید ضروری خواند و گفت: در حال حاضر سرود میتواند در خدمت مطالب و مسائل روز و خواستههای امروز جامعه باشد. ۱۴۰۳/۱۱/۳۰
سنتور «آسان كوك» امكان تغییر كوك سریع را فراهم كرده است مخترع سنتور «آسان كوك» مهمترین چالشساز سنتور را عدم امكان تغییر كوك سریع روی این ساز بیان كرد و گفت: سنتور «آسان كوك» اولین سنتور در دنیاست كه بدون كوچكترین تغییر در وزن و ابعاد آن، خَرَك بهكلی از ساختار آن حذف شده است. ۱۴۰۳/۱۱/۱۴
مكتب صبا، ساز ویولن را در ایران زنده كرد آهنگساز ویولن گفت: استاد صبا با نوشتن سه كتاب، ساز ویولن را در ایران زنده و بومیسازی كرد و با ابتكارات جالب خود نشان داد كه یك نابغه است. ۱۴۰۳/۱۱/۱۰
موسیقی ایرانی یك نیاز معنوی و اندیشهای است خواننده آواز ایرانی اظهار كرد: موسیقی ایرانی جزو نیازهای معنوی و البته با اندیشهای است كه میتواند در سبد اتفاقات اندیشناك هر شخصی قرار گیرد و استفاده شود. ۱۴۰۳/۱۱/۰۷
اطلاعات كودكان درمورد تاریخ و هنر موسیقی بسیار ضعیف است یك پژوهشگر هنر در رادیو گفتوگو با بیان اینكه اطلاعات كودكان درمورد تاریخ و هنر موسیقی بسیار كم و ضعیف است تأكید كرد: فضای فكری و فرهنگی كودكان برای مقوله هنر موسیقی باید بازتر شود. ۱۴۰۳/۱۰/۳۰
قیاس موسیقی ایرانی با موسیقی مغربزمین اشتباه است نوازنده و مدرس ساز سنتور درباره علت در رأس قراردادن موسیقی غرب و تحقیر موسیقی مشرقزمین توسط عدهای اظهار كرد: قیاس موسیقی ایرانی با موسیقی غرب قیاس معالفارق و اشتباه است و اینكه موسیقی مغربزمین در دنیا ارائه شده لزوماً به این معنا نیست كه ما جایگاهی نداریم. ۱۴۰۳/۱۰/۱۸
اجرای اركسترهای سمفونیك دولتی در همه شهرهای ایران نوازنده و آهنگساز برجسته كشورمان، تنوع و گستره اركسترهای ایرانی را یك مزیت دانست و گفت: ایكاش علاوه بر اركسترهای خصوصی، در هر یك از شهرهای كشورمان یك اركسترسمفونیك دولتی نیز داشته باشیم. ۱۴۰۳/۰۹/۱۲
كمبود سالن اجرای اركستر در تهران رهبر اركستر «نوای آفتاب» در رادیو گفتوگو، از كمبود سالن در تهران برای اجرای اركستر انتقاد و اظهار كرد: به دلیل اینكه سالن زیادی در تهران وجود ندارد ما برای اجرای اركستر، امكان انتخاب بین چند سالن را نداریم. ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
آزمون آهنگسازی برای ورود به دانشگاه اشتباه است نفر برتر رشته آهنگسازی دانشگاه هنر در كنكور سراسری اظهار كرد: آزمون آهنگسازی برای ورود به دانشگاه و حتی شرایط دانشگاه برای آموزش آهنگسازی غلط است. ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
رشته آهنگسازی باید در هنرستانهای موسیقی تدریس شود یك استاد موسیقی گفت: امیدواریم رشته آهنگسازی كه از هنرستانهای موسیقی حذف شده مجدداً در سالهای آینده به هنرستانهای ما برگردد. ۱۴۰۳/۰۸/۲۶
بهترین تالارها به موسیقی پاپ داده می شود خواننده و نوازنده تار و سه تار در رادیو گفت وگو با تأكید بر اینكه دولت باید از موسیقی جدی حمایت كند گفت: در حال حاضر بهترین تالاهار به موسیقی پاپ داده می شود درصورتیكه باید به موسیقی ایرانی تالار فاخر داده شود و هرچقدر كه سالن پر نشد مسئولان بهایش را بدهند و مخاطب را بیاورند. ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
تمدید فراخوان جشنواره خلاق موسیقی اصفهان تا ۱۵ آبان دكتر امید قبادی اظهار كرد: با توجه با استقبال گسترده از جشنواره خلاق موسیقی، احتمالاً فراخوان تا ۱۵ آبان ماه تمدید میشود. ۱۴۰۳/۰۷/۲۸
حضور داوران خارجی در جشنواره موسیقی جوان ضرورتی ندارد حسین بهروزی نیا گفت: این جشنواره در ارتباط با جوانان ایرانی و نغمههای ایرانی است و وقتی موسیقی مقامی كار میشود حضور یك فرد غیر ایرانی در جشنواره بی معناست. ۱۴۰۳/۰۷/۲۱