display result search
سیدابوالحسن موسویقدمگاهی گفت: امسال صداو سیما خیلی بهتر از سال قبل راهپیمایی اربعین را پوشش داد، در كنار آن بعضی روزنامهها و سایتهای خبری نیز همراهی كردند و اخبار اربعین را به بهترین شكل منعكس كردند.
برنامه "گفتوگوی سیاسی" با موضوع (بررسی بازتاب راهپیمایی بزرگ اربعین و حضور میلیونی مسلمانان در رسانههای مختلف) با حضور حجتالاسلام دكتر سید ابوالحسن موسوی قدمگاهی، استاد حوزه و دانشگاه، روانه آنتن شبكه رادیوگفتوگو شد.
سید ابوالحسن موسویقدمگاهی در مصاحبه با رادیو گفتوگو بیان كرد: متاسفانه در داخل و خارج از كشور رسانههایی وجود دارند كه به عمد اخبار مربوط به راهپیمایی اربعین را پوشش نمیدهند، راهپیمایی كه هم بعد داخلی دارد و هم خارجی. این موضوع میتواند چند دلیل داشته باشد، نخست اینكه اربعین خودش یك رسانه است و امروز دنیا، دنیای رسانه است و مطرح شدن هر موضوع و گسترش آن با رسانه بسیار آسانتر و گستردهتر است. از طرفی بازتاب گردهمایی اربعین در واقع زنده كردن حركت امام حسین(ع) است و رسانههای غرب نمیخواهند چنین اتفاقی بیفتد.
وی افزود: حركت امام حسین(ع) ابعاد مختلفی دارد، یكی از مهمترین ابعاد حركت ایشان مبارزه با ظلم است. متاسفانه امروز رسانهها با هم ائتلافی در زمینه همكاری و همراهی با ظلم و ظالم تشكیل دادند نه برای حمایت از مظلوم. به همین دلیل قیام امام حسین(ع) نه تنها با سیاستهای آنها همخوانی ندارد، بلكه ضدیت دارد. وقتی آنها راهپیمایی را تشكیل دهند كه بر خلاف اهداف آنها باشد، لذا با آن همراهی نشان نخواهند داد. متاسفانه در داخل هم چنین مشكلی را میبینیم كه بعضی از روزنامهها اخبار اربعین را یا پوشش نمیدهند یا بسیار ضعیف است.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بسیار عجیب است كه بعضی از روزنامههای ما مطالبی در مدح یزید مینویسند كه مثلا یزید چندان فرد بدی هم نبوده است و بعد دلایلی میآورند و استدلال میكنند كه مثلا در زمان یزید مالیات افزایش پیدا كرد و بحث منافع و منابع و رفاه عمومی مطرح شد. بنابراین شاهد هستیم یك حركت برنامهریزی شده و توطئهای همه جانبه از داخل و خارج به صورت هماهنگ عمل میكنند. آنها با چنین حركات هماهنگ شده در صدد هستند كه منافع خودشان را به دست بیاورند و چون حركت امام حسین(ع) با منافع ظالمین ضدیت دارد. در واقع مزدورانی كه در رسانه فعالیت میكنند، در داخل و خارج از كشور پولهای آنچنانی میگیرند و اهداف اربابان خودشان را در دنیای رسانه پیاده میكنند.
سید ابوالحسن موسویقدمگاهی گفت: امسال صداو سیما خیلی بهتر از سال قبل راهپیمایی اربعین را پوشش داد، در كنار آن بعضی روزنامهها و سایتهای خبری نیز همراهی كردند و اخبار اربعین را به بهترین شكل منعكس كردند، اما در عین حال برخی سایتها و روزنامهها انگار نه انگار كه پیادهروی اربعینی در كار است و بزرگترین اجتماع مذهبی در طول تاریخ برگزار میشود و یك حركت بسیار خودجوشِ عظیمِ مردمی مستقل از دولتها و حكومتها شكل گرفته است. همایشی كه بعد بینالمللی دارد و از سراسر دنیا به سمت آن سرازیر میشوند.
وی در مصاحبه با رادیو گفتوگو عنوان كرد: اگرچه رسانههای غربی سعی كردند فضای مجازی را از حاشیه ها پر كنند تا اربعین را كمرنگ جلوه دهند، اما واقعیت مسلم این است كه نتوانستند در این امر موفقیتی به دست بیاورند. چرا نتوانتسند موفق شوند؟ چون امروز عصر بیداری به ویژه بیداری جوانهاست و همه تلاش میكنند تا میتوانند اطلاعات به دست بیاورند. به نظرم بایكوت خبری كه رسانههای معاند درباره همایش اربعین انجام دادند، خودش بهترین تبلیغ برای اربعین است، زیرا این منع پوشش خبر اربعین تاثیر عكس خواهد داشت و از آنها اعتبارزدایی میشود. در حالی حركت عظیم اربعین در سكوت خبری رسانههای معاند برگزار شد كه اگر یك دعوای محلی یا اعتراض سیاسی اتفاق میافتاد، با پوشش رسانههای غربی تبدیل به یك حركت پر سر و صدا میشد.