display result search
سبزه كار با انتقاد از نبود سیستم و ساختار حمایتی برای شناسایی هنرمندان با قابلیت در تولید و ناتوان در ارائه آثار هنری گفت: سازمان هایی باید مسئول معرفی آثار هنری ایرانیان به دنیا باشند.
برنامه "گفت و گوی فرهنگی" با موضوع حراج های هنری و با حضور محمد علی سبزه كار از اعضای انجمن خوشنویسان از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.
سبزه كار در مصاحبه با رادیو گفت و گو گفت: كشور امارات بیشترین سرمایه را برای ایجاد چندین موزه ایجاد كرد و به دلیل عدم رعایت جنبه های حمایتی و عدالتی در ایران، بیشترین كتاب ها و آثار خطی ما از كشورمان خارج شد.
وی افزود: باید فكری كرد تا هر كسی كه اثر ایرانی اصیل با قابلیتی را در دست دارد تحت هیچ شرایطی از كشور خارج نكند.
عضو انجمن خوشنویسان با تأكید بر اینكه دولتمردان و مسئولان باید فرهنگ را اولویت خود قرار دهند بیان داشت: ما در گذشته های دور یك انجمنی با هفت معلم داشتیم و نیازی هم به نگاه حمایتی از بیرون نبود بطوریكه انجمن خودش را تامین می كرد اما همین انجمن در مقطعی از زمان با 60 هزار هنرجو مواجه شد كه نیازمند معلم و مكان آموزش و آزمون و پرسنل بود و هنوز هم كسی راجع به بودجه خوشنویسان اقدامی نكرده است.
سبزه كار یادآور شد: اینكه ما برای احقاق حق خودمان به جایی رجوع نمی كنیم باید نادیده گرفته شویم؟ آیا نباید یك میلیارد از آورده دولت در سال صرف جامعه هنری شود؟
عضو انجمن خوشنویسان خاطرنشان كرد: در حل حاضر از همه پدیده های زندگی اجتماعی كشور اعم از جنگ و خونریزی ها ولشگركشی ها و خورد و خوراك فقط چند ورق كتاب و اثر هنری باقی مانده بنابراین مسئولان باید اولویت كشور را تشخیص دهند، امروز اولویت اصلی فرهنگ و هنر است و مسئولان باید این موضوع را بدانند.
وی افزود: بعد از سالها تلاش در مجلس، برای خرید آثار هنری یك بودجه بسیار ناچیز در نظر گرفتند، الان 10 سال است كه كوچكترین قدمی برای تخصیص برداشته نشده و ما هنوز هئیت های فرهنگی كارشناسِ كاربلد برای ارتباط گیری با كشورهای مختلف را به دنیا اعزام نمی كنیم.
سبزه كار با انتقاد از نبود سیستم و ساختار حمایتی برای شناسایی هنرمندان با قابلیت در تولید و ناتوان در ارائه آثار هنری گفت: سازمان هایی باید مسئول معرفی آثار هنری ایرانیان به دنیا باشند.
عضو انجمن خوشنویسان تصریح كرد: ما در عرصه بازار فروش آثار هنری هنوز نوپا و در ابتدای ارتباط با دنیا هستیم و مدیریتی برای برگزاری نمایشگاه و بازار فروش آثار در حد جهانی نداریم.