گفت و گوی اقتصادی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اقتصادي

قاسمی مطرح كرد: ضرورت یافتن ایده های جدید و خودباوری برای توسعه تولیدات داخلی

کارشناس مشاغل و توسعه پایدار گفت:باید به جوانان آموزش دهیم که جستجو کردن و یافتن ایده های به روز و قدرت ما در به فعلیت رساندن فرصت های موجود مربوط به خودباوری است.

1396/09/09
|
09:11

دکتر احمد قاسمی استاد دانشگاه و کارشناس مشاغل و توسعه پایدار در برنامه اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص خودباوری و ظرفیت های داخلی اظهار کرد:خودباوری یک مفهوم کلی است به معنای اینکه به توانمندی ها و ظرفیت هایی که در اطرافمان است توجه داشته باشیم و بتوانیم از آنها برای رشد و توسعه بهره ببریم.

وی افزود:قدرت ما در به فعلیت رساندن فرصت های موجود نیز مربوط به خودباوری است و همچنین بخش زیادی از این امر مربوط به بحث آموزش و نحوه صحیح نگاه نیروی انسانی به فرصت ها و استفاده درست از آنهاست.

قاسمی تصریح کرد: بحث دانش،بینش ،مهارت و تجربه چهار عاملی هستند که اگر فرد زمینه آن را داشته و محیط هم فراهم باشد می تواند با ادغام این چهار مولفه به تولید محصول اقدام و همچنین این فاکتورها می تواند فرد را توانمند بکند.

وی با بیان اینکه در حوزه خلاقیت نمی توان بر روی مسائل فلسفی متمرکز شد گفت: پروتکل های جهانی خلاقیت را تبدیل یک ایده موجود در بازار به محصول می دانند. پس باید به جوانان آموزش دهیم که خودباوری یعنی جستجو کردن و یافتن ایده های به روز و تبدیل آن به محصول است.

این کارشناس مشاغل و توسعه پایدار با اشاره به اینکه مشتری ها بهترین بیان کننده نیازهستند، افزود:در بحث بازاریابی فرصت را نیاز مشتری می دانیم و باید این نیاز به درستی تشخیص داده شود زیرا یک فرد در حوزه کسب و کار با طرح ایده می تواند از فرصت استفاده کند و نیاز مشتری را شناسایی کرده و دست به تولید محصول بزند.

وی در خصوص مهندسی کسب و کار گفت:بزرگترین خطا در حوزه کسب و کار دادن وام و تسهیلات است .در دنیا در مهندسی کسب و کار 21 عنصر برای ایجاد این فضا توجه می شود که وام در آن جایگاهی ندارد.
قاسمی ادامه داد:ما برای اینکه بتوانیم فردی را به تولید محصول و ایجاد کسب و کار برسانیم باید آموزش بدهیم که این آموزش در زمینه های روش درآمدزایی، تولید، ارزیابی نیازمشتری، رفتار مصرف کننده و قیمت گذاری به عنوان شاخص های کسب و کار هستند.

این کارشناس مشاغل و توسعه پایدار با انتقاد از اینکه ما همچنان بعد از 30 سال در اشتغال سنتی عمل می کنیم، گفت:معمولا کسب و کارها از داخل شرکت های بزرگ اتفاق می افتد و افرادی که تخصص و ایده دارند از این طریق می توانند این موارد را شکوفا و توسعه کشور کمک کنند.

قاسمی تاکید کرد: در ایران شر کت های بزرگی وجود دارد که به اروپا صادرات انجام می دهند که این دسته افرادی هستند که مفاهیم مهندسی شغل را درک کرده و می توانند محصولی با قیمت و کیفیت مناسب بر اساس رفتار و سلیقه مصرف کننده اروپایی عرضه کنند.

دسترسی سریع
گفت و گوی اقتصادی