گفت و گوی اقتصادی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اقتصادي

رئیس ستاد برنامه ریزی انجمن صنایع لوازم خانگی: ضمانت های پیچیده بانکی تأمین مواد اولیه را دشوار کرده است

حبیب الله انصاری گفت: واحدهای تولیدی نیازمند نقدینگی هستند اما ضمانت های پیچیده وام های بانکی و پرداخت تسهیلات با سود 20 درصد به ساختار تامین مواد اولیه برای تولید کمکی نمی کند.

1398/09/05
|
10:15

برنامه "گفت و گوی اقتصادی" با موضوع ظرفیت آفرینی در مسیر تقویت و رونق تولید و حضور حبیب الله انصاری دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

انصاری در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به ضرورت جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی غیرضروری گفت: وضعیت اقتصادی کشور ایجاب می کند که در راستای توسعه اقتصادی حرکت کنیم.

وی افزود: توسعه اقتصادی منوط به استفاده از سرمایه گذاری ها در جهت توسعه صنعت کشور و به ویژه در محور بخش خصوصی است.

رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خاطرنشان ساخت: برنامه های توسعه اقتصادی کشور باید طوری باشند که از توانایی سرمایه ای بخش خصوصی در حوزه صنعت استفاده بهینه کنیم چراکه این نوع سرمایه گذاری ضمن توسعه بازار موجب هم افزایی بین تولیدکننده و بازار و همچنین رفع نیاز مردم نیز خواهد شد.

انصاری با تأکید بر لزوم ایجاد بستر برای عدم واردات کالاهای مشابه داخلی به کشور بیان داشت: کالاهای وارداتی به بدنه واحدهای اقتصادی کشور ضربه می زنند و موجب کاهش تولید و کاهش نیروی انسانی خواهند شد و نهایتاً بدنه اقتصادی کشور را دچار آسیب می کنند.

وی همچنین تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی را از جمله نیازهای ضروری و جدی واحدهای عنوان کرد و گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی برای چرخه تولید نیازمند نقدینگی هستند اما ضمانت های پیچیده وام های بانکی و پرداخت تسهیلات با سود 20 درصدی به ساختار تامین مواد اولیه برای تولید کمکی نمی کند.

رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با ارائه تعریفی از برند گفت: برند یک تعلق خاطر بین کالا و خدمات با مشتری است و این تعلق خاطر با کیفیت سازی در همه ابعاد حاصل می شود.

وی افزود: کیفیت از ابتدا برای مردم شناخته شده نیست مردم بعد از استفاده کالا و یا خدمات آن را می پذیرند لذا اگر کیفیت استمرار داشته باشد و رو به تعالی و پیشرفت رود به برند تبدیل خواهد شد.

انصاری تأکید کرد: یکی از راهکارهای درون سازمانی برای برندسازی، نگاه دانش محور در واحدهای صنعتی است، مدیران واحدهای صنعتی باید از فرهنگ صنعتی و دانش محور برخوردار باشند و تفکر مدیریت نوین امروز را جایگزین مدیریت سنتی کنند.

دسترسی سریع
گفت و گوی اقتصادی