صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد گفت: اصلاح قیمت بنزین در فضایی که هنوز قیمتها و تورم بالاست فشار مضاعفی را به جامعه وارد کرد.

برنامه "گفت و گوی اقتصادی" رادیو گفت وگو با موضوع لزوم اجماع نخبگان برای حل مشکلات اقتصادی و همکاری با بخش های تولیدی و حضور فرزاد هاشمی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی روانه آنتن شد.

هاشمی در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار داشت: سازمان ملل در سال 2000 میلادی در بررسی ساختار و الگوی اقتصاد کلان برای توسعه کشورها، موضوع "حاکمیت مناسب" را مطرح کرد که در آن اندازه حاکمیت مهم نیست بلکه مهم ترین مسئله، متدلوژی مجموعه حاکمیت است.

وی در ادامه، با بیان اینکه در کشورما نهادها و مجموعه قوا در تصمیم گیری ها دخیل بوده و گاهی در اجرا نیز نظرات، مختلف است گفت: مهم ترین راهکار برای کشورهایی که قصد دستیابی به توسعه دارند استفاده از نخبگان کشور در هر مرحله تصمیم گیری است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: اصلاح قیمت بنزین در زمان ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد از مدتها قبل اطلاع رسانی شد ضمن اینکه هیچ شوک قیمتی هم در بازار وجود نداشت اما ما در دولت فعلی با تورم مواجه بودیم و اصلاح قیمت بنزین در فضایی که هنوز قیمتها بالاست یک فشار مضاعف به جامعه بود.

این مقام مسئول با تأکید بر اهمیت زمان شناسی و مکان شناسی در تصمیمات بیان داشت: ما نیازمند استفاده از تجربه های موفق دنیا در حوزه اقتصاد هستیم اما همین الگوبرداری هم مستلزم توجه به مکان و زمان و منابع سرمایه ای در داخل کشور است.

هاشمی همچنین در ادامه این مطلب اطلاع رسانی، توجه به وجود شوک قبلی و به آرامش رسیدن اقتصاد را مقدمه ای برای اجرای سیاست ها دانست و بر لزوم توجه به آن ها تأکید کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص اهمیت توجه تصمیم گیرندگان اقتصاد به پژوهش های موجود اظهار کرد: اقتصاد نفتی موجب خودکامگی و خودرأیی می شود و درآمد قوای سه گانه افزایش و درآمد بخش خصوصی را کاهش می دهد لذا در این شرایط نمی توان انتظار انجام پژوهش های مستقل در این حوزه را داشت.

مرتبط با این خبر

  • هیچ کس حق افزایش قیمت کالا و خدمات را ندارد

  • رکود شدید در بازار لوازم یدکی و تعمیرات خودرو

  • راه حل اصلی برای کاهش مصرف بنزین، قیمت نیست

  • دلیل اقتصادی برای دخالت دولت در قیمت گذاری وجود ندارد

  • درآمد 37 هزار میلیاردی دولت درپی افزایش قیمت حامل های انرژی +صوت

  • قیمت سوخت بر اساس درآمد مردم، پایین نیست

  • کاهش عبور و مرور آسیب پذیری راه ها را به حداقل می رساند

  • افزایش 100درصدی قیمت حامل ها تنها 20درصد به نفع بودجه98 است

  • با احیای کارت سوخت افکار را به سمت سهمیه بندی منحرف می کنند!

  • اقتصاد انرژی در سال آینده مسئله ای حیاتی است