گفت و گوی اقتصادی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 14:30 به مدت 70 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اقتصادي

بررسی تجارت الكترونیك؛ چگونه کسب و کار خود را رونق دهیم؟

دکتر مسعود سیرتی، رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ورزش شهرداری تهران معتقد است: تجارت الکترونیک زیرمجموعه کسب و کار اینترنتی است یعنی در واقع ما باید اعتماد مشتریان را جذب کنیم و بتوانیم روی آن تحلیل کنیم.

1398/11/08
|
14:08
|

عضو شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو در خصوص تفاوت کسب و کار اینترنتی یا تجارت الکترونیک گفت: در کسب و کار اینترنتی امور مشتریان را دنبال می‌کنیم، سرمایه‌گذاران را جذب می‌کنیم و همچنین به خرید و فروش می‌پردازیم اما در تجارت الکترونیک فقط بحث خرید و فروش مطرح است.

وی افزود: در جامعه ما جا افتاده است که خرید و فروش را در بستر اینترنت داشته باشیم که باعث می‌شود رفت‌وآمد و آلودگی هوا کم شود.

او اظهارداشت: تجارت الکترونیک زیرمجموعه کسب و کار اینترنتی است یعنی در واقع ما باید اعتماد مشتریان را جذب کنیم و بتوانیم روی آن تحلیل کنیم. به عبارتی دیگر نیازهای شهروندان را در محله‌ها و مناطق مختلف شناسایی و تحلیل کنیم.

سیرتی خاطرنشان کرد: ما به جای اینکه بخواهیم از بالا به پایین نگاه کنیم حکمروایی را که از پایین به بالاست دنبال کنیم. طبیعتا یک محله با محله دیگر و یا حتی یک کلان شهر با یک کلان شهر دیگر فرق می‌کند. شاید تهران باید در حوزه ترافیک بیشتر کار کند و یک شهر دیگر در حوزه انرژی کار کند. بنابراین اگر ما نیاز شهروندان خود را بشناسیم، بانک داده را جمع‌آوری کنیم و آن را به یک نرم افزار هوش تجاری مرتبط کنیم می‌توانیم کسب و کار خود را رونق دهیم و اعتماد شهروندان را هم کسب کنیم.

این مدرس دانشگاه همچنین درمورد اقدامات هوشمندسازی در حوزه ورزش در رادیو گفت‌وگو تشریح کرد: زمانی که من وارد حوزه ورزش شدم تا در هوشمندسازی آن کار کنم شاید اطلاعات جسته و گریخته‌ای وجود داشت و هیچ کمکی به تصمیم‌گیری مدیریتی نمی‌کرد. در یک مدت کم با شاخص‌های تحلیل شده و همچنین با استفاده از اطلاعات یک نرم افزار تحلیل، اکنون مدیریت ارشد سازمان می‌تواند همزمان و به صورت آنلاین همه اطلاعات را به صورت تحلیلی و نموداری دریافت کند و سپس بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشد.

رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ورزش شهرداری تهران بیان کرد: معمولا اینطور تصور می‌شود که همه چیز در حوزه کسب و کار تبلیغات است اما وقتی مشتری نباشد هر چقدر هم تبلیغات صورت گیرد فایده ندارد. گاهی لازم است تخفیف داده شود. گاهی لازم است قیمت ثابت نگه داشته شود یا کارمزد داده شود، این تصمیم‌گیری‌ها نیز با در نظر گرفتن اطلاعاتی است که از آن منطقه گرفته شده است.

دسترسی سریع
گفت و گوی اقتصادی