صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گفت: تا وقتی که مطالبه دانش آموزان و خانواده از نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی از مدرسه مطابق تعریف سند تحول بنیادین نباشد، نمی توان انتظار داشت شرایط بهبود پیدا کند.

برنامه «گفت و گوی» رادیو گفت و گو با موضوع کتب کمک درسی؛ ضرورت ها، فرصت ها و تهدیدها و با حضور دکتر پانته آ دری معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش به روی آنتن رفت.

پانته آ دری در آغاز با اشاره به ضرورت استفاده از منابع کمک درسی در دوره دوم متوسطه گفت: بعضی وقت ها در دوره متوسطه دوم ناگزیر هستیم برای باز تعریف، رمز گشایی یا ارائه فرصت های بیشتر تکرار و تمرین و یا حتی ارزشیابی موضوعی و تراکمی بعضی از مباحث، به کتب کمک درسی و شبیه سازهایی برای آزمون سراسری و کنکور دسترسی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: البته بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید از وضع موجود گذر کنیم و منابع کمک آموزشی داشته باشیم تا بتواند موقعیت های یادگیری فاخر برای «متربیان» فراهم کند و همچنین فرصت دست ورزی و اندیشه ورزی و یک استنتاج منطقی را در اختیار آن ها قرار دهد تا به سطوح بالاتری از دانش دست پیدا کنند و به تجزیه و تحلیل و همچنین استدلال برسند و در نهایت لذت یادگیری را بچشند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش در گفتگو با رادیو گفت و گو به فضای آموزشی در تهران اشاره کرد و بیان داشت: به جرات می توانم بگویم تهران از نظر فضای آموزشی و فیزیکی جزو آخرین های کشور است و حجم بافت فرسوده ای که در تهران داریم خیلی بالا است و در پایتخت مدارسی داریم که شاید از محروم ترین استانی که حساب می کنیم، وضع فضای کالبدی بدتری داشت.

وی در تعریف مدرسه بر اساس سند تحول بنیادین اظهار کرد: مدرسه یک فضای اجتماعی است که از طریق یکسری زنجیره هایی از موقعیت فرصت یک حرکت رشد دهنده یا تعالی بخش را برای دانش آموز یا متربی فراهم می کند تا از طریق آن، شایستگی هایی را کسب کند که درک خوبی از خودش و دیگران داشته باشد و شرایط را بهبود دهد. این تعریف و هدف، هنوز مطالبه جامعه هدف نیست؛ خانواده ها، بعضی از همکاران و شرایط موجود این مطالبه را از مدرسه ندارند.

دری تصریح کرد: تا وقتی که مطالبه ذینفعان اصلی یعنی دانش آموزان و خانواده از نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی از مدرسه مطابق تعریف سند تحول بنیادین نباشد، نمی توان انتظار داشت شرایط بهبود پیدا کند. باید از مدرسه انتظار فعالیت های رشد دهنده و تعالی بخشی داشت تا دانش آموز خودش و دیگران را بشناسد و وضعیت را بهبود دهد.

مرتبط با این خبر

  • سواحل کشور از پتانسیل بالایی برای نمک زدایی آب دریا برخوردار هستند

  • گسترش کشت های گلخانه ای در سواحل مکران با استفاده از نمک زدایی دریا

  • ظرفیت ها به جای شیرین سازی آب دریا به سد سازی تعلق گرفت

  • سهم ایران از شیرین سازی آب دریا در منطقه حدود 2 درصد است

  • بررسی سهم ایران از شیرین سازی آب دریا

  • شیوه فعلی نظام تامین مالی فقط باعث ایجاد استارت آپ های بدهکار می شود

  • پیچیدگی های زیاد نظام تامین مالی، سدی بزرگ برابر شرکت های دانش بنیان

  • نبود تجربه در نظام تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، موجب نارضایتی شده است

  • مدیریت ذخایر ژنتیکی گیاهی، دامی، آبزیان و انسانی و اشتغال‌ زایی در این عرصه

  • ضرورت ثبت ذخایر ژنتیک و معرفی آنها به دنیا