صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 21:00 به مدت 60 دقیقه

صنیعی با اشاره به اینکه حدود 11 درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: این آمار منهای دانش آموزان دوره پیش دبستان است و مدارس غیر دولتی مورد اقبال مردم قرار گرفته است.

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع خصوصی سازی در بخش آموزش؛ چالش ها و راهکارها و با حضور علی صنیعی رئیس شورای موسسات مدارس غیر دولتی شهر تهران و عضو اصلی شورای سیاست گذاری مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به روی آنتن رفت.

علی صنیعی در آغاز با اشاره به اصل 32 قانون اساسی گفت: بر اساس این اصل، تحصیلات رایگان برای همه دانش آموزان تا پایان دوره متوسطه پیش بینی شده است و آموزش و پرورش این وظیفه خود را انجام می دهد هر چند ممکن است در کم و کیف آن بحث هایی مطرح باشد.

وی درباره راه اندازی مدارس غیر دولتی نیز بیان کرد: هیچ گاه وزارت آموزش و پرورش والدین و دانش آموزان را الزام و اجبار نکرده که در مدارس غیر دولتی ثبت نام کنند و از این جهت می توان از مسئولین آموزش و پرورش دفاع کرد. البته این مسائل سبب شده مشکلات زیادی در مدارس دولتی مانند تراکم کلاس ها و نحوه تدریس هفتگی وجود داشته باشد و به همین دلیل برخی از خانواده ها با تمایل شخصی خود، فرزندانشان را در مدارس غیر دولتی ثبت نام کرده اند.

رئیس شورای موسسات مدارس غیر دولتی شهر تهران در گفتگو با رادیو گفت و گو درباره رویکرد مدارس غیر دولتی اظهار کرد: در این مدارس علاوه بر جدول دروس رسمی که مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است، ساعت بیشتری را نسبت به ساعات رسمی، دروس را ارائه می دهند و در حوزه آموزش های غیر درسی مانند کلاس های رباتیک و المپیادهای علمی نیز فعالیت گسترده دارند. این مدارس نشان داده اند با اندک بضاعتی که داشته اند، توانسته اند با تلاش های مستمر، دانش آموزان موفقی را در عرصه های علمی تربیت کنند.

عضو اصلی شورای سیاست گذاری مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 11 درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: این آمار منهای دانش آموزان دوره پیش دبستان است و طبیعی است این آمار در شهرهای مختلف، متفاوت است. حقیقت آن است که مدارس غیر دولتی مورد اقبال مردم قرار گرفته است و به همین جهت باید به حوزه تعلیم و تربیت بخش خصوصی توجه و نگاه خاص داشته باشیم که این مهم می تواند در پی یک آسیب شناسی دقیق محقق شود.

مرتبط با این خبر

  • تمدن سازی و پیشرفت یک کشور از طریق علوم انسانی میسر است

  • علوم انسانی می تواند موانع صنعت را حذف کند

  • راهبری بهینه وحکمرانی صحیح علم و پژوهش،حلقه اتصال علوم انسانی وصنعت

  • عدم تحقیق دانشمندان، ریشه نبود ارتباط در حوزه صنعت و علوم انسانی

  • صنعت با کمک علوم انسانی گسترش یافته است

  • اثرگذاری علوم‌انسانی در صنعت نیازمند توجه به مولفه‌های انسانی،اجتماعی و فرهنگی

  • پیشرفت علوم انسانی نیازمند وجود نگاه مدیریت راهبردی است

  • برای اثرگذاری علوم انسانی بر صنعت نیازمند وجود شرایط اجتماعی مساعد هستیم

  • صنعتگران، اعتقاد و باور لازم به رشته های علوم انسانی را ندارند

  • مشکلات امروز، ناشی از اداره کردن مدیریت به شیوه مهندسی است