صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 13:30 به مدت 60 دقیقه

عضو کمیته فضای مجازی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نهادهای نظارتی و به ویژه قوه قضاییه به واسطه قوانین خوب در حوزه پیام رسان های داخلی می توانند به حفظ حریم خصوصی مردم در پیام رسان های داخلی قوت ببخشند.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی و آسیب شناسی میزان اعتماد سازی در پیام رسان های داخلی، با حضور دکتر صالح اصغری (استاد دانشگاه و پژوهشگر فرهنگ و اجتماع در حوزه سایبری) و دکتر علی بصیری (دکتری مدیریت فناوری اطلاعات و عضو کمیته فضای مجازی مجمع تشخیص مصلحت نظام) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر صالح اصغری با اشاره به نوع اعتماد سازی در پیام رسان های داخلی، گفت: با توجه به مشکلاتی که از نظر فنی در حوزه پیام رسان های داخلی دولت و ارائه دهندگان خدمت را با چالش های مختلف رو به رو کرده است، برخی از پیام رسان ها عملکرد خوب و موفقی را داشته اند.

وی همچنین در ادامه افزود: پیام رسان هایی مانند «بله»، «بیسفون پلاس» و «سروش» از جمله شرکت هایی هستند که در ارائه خدمات به مردم موفقیتی نسبی را نسبت به سایر پیام رسان های داخلی فعال کسب کرده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که مردم ایران در طول سال ها از نرم افزارهای بومی کم ترین بهره برداری را داشته اند، اظهار داشت: مردم ایران باید با ارائه زمان و فرصت به پیام رسان های داخلی در از ارائه دهندگان سرویس های مختلف حمایت کنند.

وی با اشاره به این که مرور زمان مشکلات فناورانه ی موجود در حوزه پیام رسان های داخلی را مرتفع می کند، عنوان کرد: در ایجاد اعتماد سازی های اجتماعی در حوزه بهره برداری از پیام رسان های داخلی نوع رابطه مردم و حاکمیت نقش بسیار مهمی را دارد.

دکتر صالح اصغری با اشاره به این که فرهنگ گفت و گو در سطح جامعه ایران باید فراگیر شود، اظهار داشت: حاکمیت ایران باید بتواند با نزدیک تر کردن خود به مردم فضای گفت و گو و گفتمانی مناسبی را در سطح جامعه ایجاد کند.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو دکتر علی بصیری با اشاره به شیوه اعتماد سازی پیام رسان های داخلی در بین مردم، گفت: شفاف سازی مدیران و سرمایه گذاران پیام رسان های داخلی می تواند میزان اعتماد مردم نسبت به پیام رسان های مختلف را افزایش دهد.

وی همچنین در ادامه افزود: موضوع سرمایه گذاری خصوصی در پیام رسان های داخلی می تواند اعتماد حداکثری مردم به یک پیام رسان خاص را داشته باشد.

عضو کمیته فضای مجازی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به امنیت کاربر در پیام رسان های داخلی، تصریح کرد: نهادهای نظارتی و به ویژه قوه قضاییه به واسطه قوانین خوب در حوزه پیام رسان های داخلی می توانند به حفظ حریم خصوصی مردم در پیام رسان های داخلی قوت ببخشند.

وی همچنین در ادامه افزود: مقررات نقض حریم خصوصی در فضای مجازی و پیام رسان های داخلی باید به وضوح در اختیار مردم قرار گیرند.

فایل صوتی برنامه گفت و گوی اجتماعی از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، متذکر می شود که این برنامه در ایام هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 از شبکه ی رادیویی گفت و گو پخش می شود.

مرتبط با این خبر

  • فتوای مقام معظم رهبری باعث ایجاد اطمینان برای رعایت حریم خصوصی در فضای مجازی است

  • توسعه فضای مجازی، یکی از بهترین راه حل ها برای ایجاد اشتغال است

  • مفهوم حریم خصوصی در فرهنگ و جوامع مختلف، متفاوت است

  • حفظ حریم خصوصی مردم مهم ترین ویژگی یک پیام رسان است

  • حریم خصوصی شهروندی در آمریکا معنا و مفهومی ندارد

  • اکثر پرونده های مزاحمت در تلگرام به نتیجه نمی رسد

  • ضرورت اعتمادسازی و حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی داخلی

  • دلیلی برای استفاده از فیلتر شکن وجود ندارد

  • مجرمانه بودن یک اپلیکیشن‌ به راحتی قابل تشخیص نیست