صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 13:30 به مدت 60 دقیقه

میکائیل یزدانی اظهار داشت: بسیاری از افراد سرپرست خانوار و خانم های خانه دار با توجه به شرایط اقتصادی حاضر کشور چاره ای جز کسب و کار حلال در شبکه اینستاگرام ندارند.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی اینستاگرام و آسیب‌ های اقتصادی و از بین رفتن کسب‌ و کار و اشتغال، با حضور مهدی صرامی (مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی)، دکتر علیرضا چابکرو (استاد دانشگاه و کارشناس فضای مجازی)، میکائیل یزدانی (کارشناس فضای مجازی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه مهدی صرامی با اشاره به این که اینستاگرام شبکه ای اجتماع و تصویر محور است، گفت: برای بررسی جایگاه اینستاگرام باید شبکه تبادل و بازار تصویری در محیط اینترنت مورد تحلیل قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که شبکه اینستاگرام بر تبادلات تصویری تمرکز دارد، اظهار داشت: با توجه به افزایش بسیار تبادلات تصویری در فضای اینترنت می بینیم که بخش عمده ای از حجم این فضا در حیطه تبادلات تصویری هزینه می شود.

مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی با اشاره به این که حوزه دیتا بازار سراسر سود را به همراه دارد، عنوان کرد: فروش ترافیک و پهنای باند یکی از درآمدهای مهم شرکت های بزرگ ارتباطاتی و مخابراتی به شمار می آید؛ بر همین اساس ابزاری که بتواند سهم بیشتری از این فضا را در اختیار بگیرد ابزار بسیار مهمی محسوب می شود.

وی با اشاره به حضور شبکه اینستاگرام در داخل کشور، توضیح داد: شبکه اینستاگرام در حالی نصف ترافیک اینترنت کشور را به اختیار گرفته است که اکثر کاربران ایران در این شبکه عضو نیستند.

مهدی صرامی با اشاره به این که تبادل تصویری حجم بسیاری از پهنای باید اینترنت کشور را مصرف می کند، اظهار داشت: در حالت کلی مقدار نصف هر گیگ از اینترنت کاربران ایرانی در شبکه اینستاگرام هزینه می شود و بر همین اساس مقداری از این مبلغ به کمپانی این شبکه اجتماعی تعلق می گیرد.

وی افزود: میزان ارز خارج شده از کشور به واسطه مصرف اینستاگرام توسط افراد ایرانی باید مورد محاسبه دقیق و کنترل قرار بگیرد.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو دکتر علیرضا چابکرو با اشاره به این که فضای مجازی همواره با درنوردیدن مرزها فعالیت می کند، گفت: بسیاری از کمپانی های مرتبط با فضای مجازی ورود به مرزهای جغرافیایی و رعایت قوانین کشورهای مختلف جهان را برای فعالیت های خود ضرورت نمی دانند.

وی با اشاره به عدم ورود قانونی کمپانی های شبکه های اجتماعی مختلف به داخل ایران، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی همانند ایران در حوزه ورود شبکه های اجتماعی مختلف به داخل مرزهای جغرافیایی دچار چالش های متنوعی هستند.

این کارشناس فضای مجازی در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به این که امروزه حدود 90 درصد از کسب و کارهای کثیف در فضای اینترنت تاریک فعالیت می کنند، عنوان کرد: اکثر مشخصه های کسب و کار مانند رد پول و خریدار و فروشنده در فضای اینترنت تاریک معین و قابل شناسایی نیستند و بر همین اساس این فضا همیشه تحت نظر سازمان های اطلاعاتی قرار دارند.

وی با اشاره به این که شبکه اینستاگرام در طول سال های گذشته همواره رشد اقتصادی خود را در محدود 3 درصد حفظ کرده است، تصریح کرد: رشد اقتصادی اینستاگرام در سال های گذشته در حالی ثابت بوده است که شبکه فیس بوک همیشه نوسانات متعددی را تجربه کرده است.

دکتر علیرضا چابکرو در ادامه اضافه کرد: پایه تصویری شبکه اینستاگرام باعث شده تا رشد اقتصادی این شبکه در سال های مختلف حفظ شود.

وی با اشاره به موضوع مهاجرت مجازی، توضیح داد: شایسته است که سازمان های متولی در حوزه فضای مجازی به جای ایجاد عدم دسترسی با تولید محتوای مطلوب و هدایت درست کاربران فضای مجازی را در مسیر مناسب قرار دهند، چرا که امروزه کاربران به محض ایجاد عدم دسترسی به مهاجرت های مجازی دست می زنند.

در بخش دیگر برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو میکائیل یزدانی با اشاره به وضعیت فیلترینگ در اینترنت ایران، گفت: متاسفانه امروزه بسیاری از تریبون های رسانه ای در داخل کشور موافق موضوع فیلترینگ هستند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 13 هزار فروشنده اینترنتی در شبکه اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: افراد دارای کسب و کارهای محلی همیشه با کمترین سرمایه و تبلیغات محصول مورد نظر خود را در شبکه اینستاگرام به فروش می رسانند.

این کارشناس فضای مجازی در ادامه اضافه کرد: بسیاری از افراد سرپرست خانوار و خانم های خانه دار با توجه به شرایط اقتصادی حاضر کشور چاره ای جز کسب و کار حلال در شبکه اینستاگرام ندارند.

وی با اشاره به این که در شبکه اینستاگرام کارآفرینی های متعددی شکل می گیرد، عنوان کرد: کسب و کارهای اینستاگرامی باعث می شود تا ثروت در شهرستان های مختلف ایران تقسیم شود.

میکائیل یزدانی با اشاره به این که برخی از افراد به واسطه کسب و کار اینستاگرامی صادرات و ارزآوری می کنند، تصریح کرد: فعالیت درست در شبکه اینستاگرام می تواند فرصت مناسبی را برای فعالیت های اقتصادی فراهم کند.

وی در ادامه اضافه کرد: بخشی از کسب و کارهای اینستاگرام در حوزه خدمات و تبلیغات مشغول فعالیت هستند.

مرتبط با این خبر

  • اقدامات و برنامه ریزی ایمنی سازمان آتش نشانی و اورژانس کشور

  • مالباختگان با شماره پرونده خود به سامانه نما مراجعه کنند

  • نیروی انتظامی همگام با نیازهای جامعه رشد می کند

  • مراکز معاینه فنی در نوروز شیفت کاری خود را افزایش می دهند

  • اقدامات و برنامه‌ریزی‌های نیروی انتظامی برای سفرهای نوروزی

  • امسال در تمامی کالاها افزایش نرخ داشتیم

  • بررسی اقدامات، برنامه‌ریزی ها و تمهیدات سفرهای نوروزی در گفت و گوی اجتماعی

  • 30 درصد از سالمندان کشور تنها هستند

  • هزینه برخی از درمان ها برای سالمندان معقول نیست

  • سالمندان ایرانی احساس تنهایی می کنند