گفت‌وگوی اجتماعی شنبه تا چهارشنبه از ساعت ساعت 13:30 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي اجتماعي

معاون سابق آموزش ابتدایی اداره‌كل آموزش و پرورش تهران: شبکه شاد نتوانست محیط تعاملی زنده ایجاد کند

دواری در رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: بزرگترین مشکل شبکه شاد تعاملی نبودن این شبکه است که متاسفانه طی یک سال گذشته شبکه شاد نتوانست محیط تعاملی زنده در واحد زمان ایجاد کند و هنوز هم نتوانسته این مشکل را حل کند.

1400/06/23
|
12:00
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر نادیا دواری، معاون سابق آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش تهران با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد اپلیکیشن شاد گفت: ضعیف بودن کارکرد شبکه شاد موجب ایجاد مشکلات پیچیده تری برای معلمان شد و راه اندازی این شبکه معلمان را با الزاماتی مواجه کرد که اغلب معلمان به دلیل عدم آشنایی با فضای مجازی و اینترنت دچار مشکلاتی شدند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه مشکل اساسی ما در نظام آموزشی این است که همیشه می‌خواهیم یک نسخه واحد را برای سیستم آموزشی در نظر بگیریم که این خیلی سخت جواب می‌دهد اظهار داشت: در حال حاضر برخی معلمان از نرم افزارهایی برای آموزش استفاده می‌کنند که فضای بسیار تعاملی دارد و فقدان فیزیکی کلاس درس را پوشش می‌دهد که ما متاسفانه در شبکه شاد نتوانسته‌ایم این فضای تعاملی را داشته باشیم و پس از این هم نمی‌توانیم.

دواری با اشاره به اینکه متاسفانه با شیوع کرونا در اسفند 98 نظام آموزشی ما از زیرساختهای لازم برای استفاده از شبکه مجازی و آموزش غیر حضوری برخوردار نبود و بدون هیچ آمادگی با شرایطی مواجه شدیم که برای جلوگیری از تعطیلی آموزش هیچ چاره‌ای جز ورود به فضای مجازی نداشتیم بیان داشت: تعطیلی مدارس این اضطرار را ایجاد کرد و معلمان به صورت خودجوش از طریق پیام رسان‌ها روند آموزش دانش آموزان را پیگیری کردند تا شبکه شاد با ویژگی‌ها و حساسیت ملی بودن و فضای امن آن وارد سیستم آموزشی شد.

*** در حرف و شعار برای آموزش و پرورش اهمیت قائل هستیم

معاون سابق آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: سیاست گذاری‌ها و برخوردها و نحوه نگاه ما در کشور نشان می‌دهد که فقط در حرف و شعار برای آموزش و پرورش اهمیت و اولویتی که در ‌شان آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی باشد، قائل هستیم.

وی در رادیو گفت‌وگو ادامه داد: در دهه 80 که بحث مدارس هوشمند و استفاده از وسایل و ابزارهای الکترونیک و فضای مجازی برای آموزش به عنوان مکمل آموزشی مطرح شد متاسفانه هیچ عزم ملی و همتی وجود نداشت که این جریانی را که در همه دنیا اتفاق افتاده است را در سیستم آموزشی ایران ایجاد کند که اگر آن روز به این مهم توجه شده بود اکنون زیرساختهای آموزش مجازی در کشور فراهم بود.

دسترسی سریع
گفت و گوی اجتماعی