صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20:00 به مدت 60 دقیقه

آقا محمدخانی گفت: در تهران سرمایه گذاری های کلانی از سوی بخش خصوصی در حوزه کافه شده و به عنوان جاذبه توریستی نگاه می کنند. اما به صورت کلی هنوز روی این جاذبه کار نکردیم.

برنامه " گفت و گوی فرهنگی " رادیو گفت و گو با موضوع فرهنگ کافه نشینی، جاذبه ها و جایگاه آن در گردشگری با حضور محمد آقا محمدخانی مدیرعامل انجمن ترویج خوراک، نوشیدنی و قهوه و نویسنده کتاب «قهوه خوب بنوشیم» به روی آنتن رفت.

آقا محمدخانی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: کتاب «کجا قهوه بنوشیم» به صورت اطلس جامع گردشگری است. بخش ایران این کتاب را نوشتم و سعی کردم فرهنگ قهوه و کافه نوشی کشورمان را معرفی کنم.

وی افزود: مخاطبین خاص این کتاب افرادی اند که کافه ها را به عنوان مقصد گردشگری در طول سفر خود انتخاب می کنند. در این کتاب کافه های منتخب 80 کشور دنیا از دیدگاه جهانگردان وجود دارد.

مدیرعامل انجمن ترویج خوراک، نوشیدنی و قهوه در ادامه گفت: کافه ها امروز تنها به عنوان یک پاتوق دیده نمی شوند بلکه خاطرات و داستان هایی که در این کافه ها وجود دارند انگیزه ای برای رجوع افراد علاقمند به این فرهنگ است.

وی اضافه کرد: تنها فضا، عامل انتخاب اینگونه کافه ها نیست بلکه ویژگی های مختلفی مانند کیفیت قهوه، دسترسی آسان، داشتن محتوا، محصول خاص و آرایش فضای مناسب و قهوه خوب در انتخاب کافه موثر است.

نویسنده کتاب «قهوه خوب بنوشیم» خاطرنشان کرد: امروزه قهوه نوشیدن بهانه ای برای سر زدن به کافه ها است. کافه ها در دنیا تقسیم بندی های مختلفی دارند و مردم بنا بر سلیقه های مختلف از نظر معماری، موضوع و محتوا و دسترسی های مختلف، آن ها را مقصدی برای نوشیدن قهوه و گردهمایی انتخاب می کنند.

آقا محمدخانی در ادامه این برنامه یادآور شد: اتفاق خوبی که در سال های گذشته رخ داد همزمان با تخصصی شدن بحث قهوه در ایران و حضور ایران در المپیاد جهانی قهوه بود.

مدیرعامل انجمن ترویج خوراک، نوشیدنی و قهوه عنوان کرد: امروزه در آمریکا و اروپا و به ویژه آسیای جنوب شرقی کافه های جدیدی با عنوان موج سوم کافه و قهوه ظهور کرده اند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از صنایع پاک و پول ساز در دنیا است تاکید کرد: در این زمینه باید به تمام زیرساخت ها توجه کنیم. یکی از زیرساخت ها، فراهم کردن فضاهای اقامتی و سرو غذا و نوشیدنی ها است.

آقا محمدخانی تصریح کرد: مسئولان بر کارآفرینی و ایجاد پایگاه های تولیدی تاکید دارند و در همین راستا حدود 10 سال است که دانشگاه های کشور به مقوله گردشگری و هتل داری به عنوان یک علم و تخصص نگاه می کنند اما فارغ التحصیلان این رشته انگیزه ای برای مشغول شدن به کار را ندارند.

نویسنده کتاب «قهوه خوب بنوشیم» در خاتمه ابراز داشت: امروز در تهران سرمایه گذاری های کلانی از سوی بخش خصوصی در حوزه کافه شده و به کافه به عنوان جاذبه توریستی نگاه می کنند. اما به صورت کلی هنوز ما روی این جاذبه کار نکردیم و حتی صنف مربوط به خود را هم ندارد.

مرتبط با این خبر

  • کارکرد نگارخانه در هویت بخشی به جریان های هنری ایران

  • کسب سواد رسانه ای لازمه نقد اطلاعات در فضای مجازی است

  • رادیو گفت و گو از جوانان و ازدواج با رویکرد مذهبی و معنوی سخن می گوید

  • ضرورت حضور مشاور سواد رسانه ای در کنار هر خانواده ایرانی

  • رسانه؛ عامل ارتقای توانمندی و شایستگی های بشری

  • کسب سواد رسانه ای باید متکی بر آموزه های ارزشی باشد

  • نقش سواد رسانه‌ای در ازدواج جوانان

  • کلیدی ترین مهارت های زندگی برای ازدواج

  • والدین، مهارت های زندگی را در عمل به فرزندان آموزش دهند

  • آموزش مهارت های زندگی پیش از ازدواج ضروری است