گفت‌وگوی فرهنگی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي فرهنگي

یك تولیدكننده و طراح لباس: تولیدکنندگان پوشاک بیش از نوآوری به کپی تمایل دارند

راضیه السادات نوری عنوان کرد: یک تولیدکننده بیش از آن که تمایل داشته باشد کار جدیدی به بازار عرضه کند به کپی کردن از دیگران گرایش دارد چرا که از استقبال آن کالا در بازار، فروش خوب و بازگشت سرمایه اطمینان دارد.

1399/04/14
|
08:40

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ راضیه السادات نوری با حضور در برنامه " گفت و گوی فرهنگی " مقوله حجاب در کشور را نوظهور خواند و درباره علل کوچک ماندن تولیدات این حوزه گفت: مشکل در عوامل اجرایی و سیاست گذاری‌ها، نحوه عملکرد تولیدکنندگان و طراحان و نبود قانون اساسی برای تعریف درست حجاب و عفاف از دلایل اصلی رشد نکردن این صنعت است.

وی با بیان اینکه صنعت مد در ایران پویا نیست، اظهار کرد: از آنجایی که متولی این حوزه مشخص نیست جهت حرکت این صنعت به خوبی مشخص نیست. در واقع هنوز نمی‌دانیم مسئولیت این بخش با دولت است یا نهادهای مردمی.

این طراح لباس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا سرمایه گذاران بر طرح‌های خلاقانه پوشاک سرمایه گذاری نمی‌کنند، گفت: مد و لباس یک چرخه بزرگ از طراحان، تولیدکنندگان، خیاط‌ها و فروشنده هاست که اعضای آن در تعامل با یکدیگر نیستند.

نوری در بخش دیگری از برنامه " گفت و گوی فرهنگی " رادیو گفت و گو اظهار کرد: یک تولیدکننده بیش از آن که تمایل داشته باشد کار جدیدی به بازار عرضه کند به کپی کردن از دیگران گرایش دارد چرا که از استقبال آن کالا در بازار، فروش خوب و بازگشت سرمایه اطمینان دارد.

وی تاکید کرد: باید برای کودکان از همین امروز فرهنگ سازی برای حجاب را آغاز کنیم چون افراد در سن کم سخنرانی و نصیحت را نمی‌پسندد و آنچه که در به مرور در نهادشان نفوذ کرده است را می‌پذیرند.

به عقیده نوری مسئول حوزه پوشاک حجاب بهتر است یک خانم باشد چرا که این قشر قدرت درک بهتری نسبت به مسئله حجاب دارند و می‌توانند موفق تر عمل کنند.

این کارشناس حوزه پوشاک با اشاره به تلاش کارگروه مد و لباس برای رشد این تولیدات این بخش، عنوان کرد: به نظر می‌رسد خصوصی شدن بهترین راه برای دگرگون کردن حوزه مد و لباس کشور است.

دسترسی سریع
گفت و گوی فرهنگی