گفت‌وگوی فرهنگی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي فرهنگي

مشاور رسانه‌ای و ارتباطات و تبلیغات موسسه فرهنگی اكو: اگر مقر دائمی موسسه فرهنگی اکو در ترکیه بود، استفاده بیشتری از آن می‌شد

محمودی در رادیو گفت و گو گفت: اگر مقر دائمی موسسه فرهنگی اکو در ترکیه بود، استفاده بیشتری می‌کردند در حالی که ایران فرهنگ و تمدن غنی تری دارد.

1400/09/08
|
11:55
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، محمد محمودی مشاور رسانه‌ای و ارتباطات و تبلیغات موسسه فرهنگی اکو با برنامه «گفتگوی فرهنگی» در مورد فعالیت‌های فرهنگی موسسه اکو مصاحبه تلفنی کرد.

محمودی گفت: موسسه فرهنگی اکو، یک هماهنگ کننده امور فرهنگی میان کشورهای عضو اکو است و عملکرد اجرایی ندارد.

وی اذعان داشت: هرگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشران اکو به این موضوع توجه بیشتری کرده مزایای بیشتری کسب کرده و هرگاه توجه کمتر بوده، نتوانستیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

محمودی با بیان اینکه کشورهای عضو اکو، همچون آینه شکسته‌ای از فرهنگ کشور ما هستند اضافه کرد: رسالت اصلی موسسه فرهنگی اکو، احیای هویت شرق است؛ موسسان اکو اهدافی مانند بانک و پول واحد و گردشگری واحد داشتند اما در حوزه مراوده با همسایگان ضعیف عمل کردیم و اگر بیشتر به آنها توجه می‌کردیم آنها نیز به ما بیشتر توجه می‌کردند.

مشاور رسانه‌ای و ارتباطات و تبلیغات موسسه فرهنگی اکو با ابراز تاسف از نبود پرواز مستقیم از کشورهای عضو اکو به شهرهای مهم ایران اظهار کرد: به طور مثال در گردشگری سلامت حدود 300 میلیون مخاطب در میان کشورهای عضو اکو داریم که ایران مهمترین مقصد است؛ اما پروازهای مستقیم یا پکیج‌های گردشگری سلامت برای مخاطبان ارائه نمی‌دهیم و لذا نباید گلایه‌ای از عدم اقبال آنها کرد.

وی همچنین گفت: اگر مقر دائمی موسسه فرهنگی اکو در ترکیه بود، استفاده بیشتری می‌کردند چرا که در این زمینه کارهای بیشتری می‌کنند در حالی که ایران فرهنگ و تمدن غنی تری دارد و می‌تواند کار بیشتری در این فضا صورت گیرد؛ عملکرد ایران در این زمینه قابل دفاع نیست و درست نیست بگوییم آنها نمی‌گذارند بلکه عملکرد ما نیز ضعیف است.

محمودی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت و گو با بیان اینکه ایران گام کافی در این حوزه برنداشته است گفت: اگر فرهنگ ما در کشورهای اکو هنوز نفس می‌کشد به مدد فعالیت‌های مخلصانه رایزنان فرهنگی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

مشاور رسانه‌ای و ارتباطات و تبلیغات موسسه فرهنگی اکو با اذعان به اینکه هیچ هژمونی اقتصادی در دنیا بدون هژمونی فرهنگی اتفاق نمی‌افتد خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات به حمایت رسانه، وزارت فرهنگ و وزارت کشور نیاز دارد و تا زمانی که باور نکنیم باید با کشورهای عضو اکو رابطه داشته باشیم، اتفاقی نخواهد افتاد.

وی در ادامه، انتخاب شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال 2022 را نوعی امید به آینده دانست و اظهار کرد: از ابتدای ژانویه جاری، شهر ساری پایتخت گردشگری اکو است و می‌توان آن را نقطه عزیمتی برای احیای اکو در نظر گرفت.

محمودی با تاکید بر هدف گذاری برای وارد کردن 1 میلیون گردشگر به شهر ساری در سال جاری عنوان کرد: همه باید از ساری حمایت کنند تا نتیجه آن را ببینیم.

دسترسی سریع
گفت و گوی فرهنگی