گفت‌وگوی فرهنگی شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

گفت و گوي فرهنگي

مدیر فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی كتاب تهران: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب از 3 تا 10بهمن ماه/ اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار فروش مجازی کتاب

مجیدی گفت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از 3 تا 10 بهمن ماه برگزار می‌شود و در کنار فرآیند فروش کتاب، امسال برای اولین بار فعالیت‌های فرهنگی با هم افزایی تمام مجموعه‌های حوزه نشر نیز صورت می‌گیرد.

1400/10/20
|
11:31
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، سعید مجیدی مدیر فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با برنامه «گفتگوی فرهنگی» در مورد دومین نمایشگاه مجازی کتاب، ظرفیت‌ها و مشکلات مصاحبه کرد.

مدیر فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از 3 تا 10 بهمن ماه برگزار می‌شود و در کنار فرآیند فروش کتاب، امسال برای اولین بار فعالیت‌های فرهنگی با هم افزایی تمام مجموعه‌های حوزه نشر نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هفته گذشته طی فراخوانی از تمام تشکل‌های حوزه نشر خواسته شد تا برنامه‌های خودجوش فرهنگی در زمان نمایشگاه را اعلام نمایند تا برای آن برنامه ریزی شود که از فردای فراخوان استقبال از آن صورت گرفته است البته این برنامه‌ها الزاما در بستر الکترونیک نمی‌باشد.

مجیدی در رادیو گفت و گو خاطرنشان کرد: امسال تغییر فضای نمایشگاه در بستر الکترونیک با توجه به تجربه سال قبل موجب برنامه ریزی دقیق تر در این حوزه شد و امسال به سمتی رفتیم که نشست‌های تخصصی را با مخاطبان تخصصی برگزار کنیم.

این مدیر فرهنگی، رویدادهای فرهنگی جریان ساز برای کشور را یکی از قسمتهای مهم برنامه فرهنگی نمایشگاه دانست و اظهار کرد: تبلیغات شهری و برنامه‌هایی مانند پویش« من هم کتاب خریدم» از جمله رویدادهایی است که در این پویش افراد می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را به دیگران معرفی نمایند.

وی همچنین یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی که برای این نمایشگاه پیش بینی شده در 3 سطح ملی، ستادی (تهران) و هم افزایی اجرایی می‌شود؛ همچنین سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز می‌توانند برنامه‌های خود در حوزه کتاب و کتاب خوانی را انجام دهند؛ فعالیت‌های گفتگو محور، برگزاری نشست‌ها، برنامه‌های مخاطب محور و فعالیت‌های رویداد محور از جمله برنامه‌های فرهنگی است.

مجیدی ضمن اشاره به 4 رویکرد نشست‌ها و برنامه‌های گفتگو محور تشریح کرد: موضوعاتی از قبیل اقتصاد نشر، نشر الکترونیک، هم افزایی سازمان‌ها ونهادهای کتاب محور و همچنین رویکرد ترویجی کتاب و کتاب خوانی در این نشست‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

مدیر فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در رادیو گفت و گو یادآور شد: نمایشگاه مجازی مشکلات نمایشگاه فیزیکی را ندارد؛ علاقمندان فرآیند خرید خود را به تعویق نیاندازند و پیش از آغاز رسمی کتاب‌های خود را انتخاب کنند؛ به جای زمانی که برای رفت و آمد به نمایشگاه فیزیکی گذاشته می‌شد، آن را برای برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه فرهنگی بگذارند.

دسترسی سریع
گفت و گوی فرهنگی