صبح و گفت‌وگو شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:00 به مدت 90 دقیقه

رادیو گفت و گو

صبح و گفت‌وگو

یازدهمین نمایشگاه بین المللی «اینوتکس» در حال برگزاری است

دبیر یازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با عنوان «اینوتکس» در پردیس علم و فناوری افتتاح شد.

1401/02/21
|
19:53
|

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، عباسی دبیر یازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2022 با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو مصاحبه تلفنی کرد.

عباسی گفت: یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با عنوان «اینوتکس» روز گذشته در پردیس علم و فناوری افتتاح شد.

وی افزود: امسال بیش از 400 شرکت و استارت آپ آخرین محصولات و خدمات خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادند و علاوه بر شرکت‌های ایرانی، شرکتهایی نیز از روسیه، هند، مالزی، قرقیزستان و هیئت‌های تجاری دیگر در این نمایشگاه حضور دارند.

دبیر یازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2022 خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه اینوتکس این است که سرمایه گذار را به سرمایه پذیر معرفی کند، همکاری‌ها و مشارکت‌ها را بین بنگاه‌های اقتصادی افزایش دهد و یک اجتماعی از کارآفرینان بزرگ را ایجاد کند.

عباسی تحقق این سه هدف را نیازمند یک کاتالیزور دانست و گفت: ما 14 عنوان رویدادهای تجاری را برنامه ریزی کردیم که به تجاری سازی محصولات کمک کنند و در کنار نمایشگاه، پنج رویداد ارائه نیاز فناوری هم داریم که در قالب آن سازمان‌ها و صنایع بزرگ نیازهای فناورانه خود را اعلام کنند.

وی افزود: ما در بخش دیگر این نمایشگاه تحت عنوان «کافه سرمایه اینوتکس»، شرکتهایی را که برای تجاری سازی محصول خود به سرمایه نیاز داشته باشند به سرمایه گذاران ذیربط معرفی می‌کنیم.

دبیر یازدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2022 یادآورشد: ما یک بخش دیگری هم تحت عنوان «تأمین مالی جمعی شرکتهای بزرگتر» داریم که با ضمانت بانکی و سود مشخص ثابت می‌توانند سهام در اختیار مخاطب عموم بگذارند.

عباسی درمورد خروجی این نمایشگاه و تأثیر آن بر تجاری سازی محصولات و خدمات گفت: شرکتها در داخل نمایشگاه فقط صحبت‌های اولیه را انجام می‌دهند اما بعد از اتمام نمایشگاه، جلسات بیشتر و تفاهمات قطعی انجام می‌شود و بنابراین خروجی که از این نمایشگاه اعلام می‌شود خروجی قطعی نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه مالکان صنایع و صاحبان فناوری هر یک دیدگاه خاصی دارند و هم ادبیات نیستند خیلی کشورهای دنیا برای رفع این مشکل، بنگاهی را شکل دادند که ادبیات خریدار و فروشنده فناوری را به هم مرتبط می‌کند و ما هم در این نمایشگاه همین کار را انجام دادیم تا عقد قرارداد شکل بگیرد.

دسترسی سریع
صبح و گفت‌وگو