صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:00 به مدت 90 دقیقه

حریرچی با اعلام اینکه 70 تا 80 درصد نوبت دهی در بیمارستان های بالای 100 تخته کشور، اینترنتی و تلفنی است گفت: مردم هر گونه اشکال در سیستم نوبت دهی و تخلفات را به سامانه 190 گزارش کنند.

برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع صف نوبت بیمارستان ها در ارتباط تلفنی با دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

حریرچی در مصاحبه با رادیو گفت و گو، با بیان اینکه 80 درصد بستری و 40 درصد خدمات سرپایی کشور در بخش دولتی ارائه می شود گفت: متوسط سرانه بار مراجعه به پزشک عمومی و متخصص در سال برای هر ایرانی 4,14 صدم بار است و حدود 343 میلیون بار ویزیت پزشک در سال انجام می شود.

وی با اعلام اینکه 70 تا 80 درصد نوبتها در تمام بیمارستان های بالای 100 تخته کشور، به صورت اینترنتی و تلفنی ارائه می شود افزود: البته زیرساخت 100 درصد شدن اینگونه نوبت دهی نیز آماده شده اما با توجه به عدم آشنایی برخی افراد با روش نوبت دهی اینترنتی و تلفنی، عمداً 20 درصد نوبت دادن را به صورت حضوری قرار دادیم.

قائم مقام وزیر بهداشت با تذکر این نکته که نوبت دهی به معنای نبود لیست انتظار نیست گفت: با توجه به کمبود تعداد پزشک در لیست انتظار با مشکلاتی مواجهیم. در حال حاضر نوبت دهی الکترونیک از سطح یک (پزشک عمومی روستا و پزشک خانواده) برای بیمارستان از طریق پرونده الکترونیک در 20 استان کشور انجام می شود و زیرساخت آن برای سایر استانها نیز آماده شده است.

حریرچی سیستم ناکارآمد نوبت دهی در بخش خصوصی و دولتی را با 343 میلیون بار ویزیت مرتبط دانست و گفت: این حجم از ویزیت، باعث منتظر ماندن بیماران در مطب ها و درمانگاه ها شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در رادیو گفت و گو همچنین در رابطه با مشکلات سیستم بیمارستان ها برای ورود به شبکه گفت: مردم در صورت هر گونه اشکال در سیستم های نوبت دهی و تخلفات با سامانه 190 تماس بگیرند و مورد را گزارش کنند.

مرتبط با این خبر