صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:00 به مدت 90 دقیقه

حریرچی گفت: ایجاد اعتماد بین ارائه کنندگان و دریافت کنندگان خدمت، موجب افزایش میزان موفقیت خدمات و کاهش بار مراجعات و هزینه های سیستم بهداشت درمانی خواهد شد.

برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع ترویج فرهنگ قدردانی در بین پزشکان در ارتباط تلفنی با دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

حریرچی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: رابطه بین پزشک و بیمار و هر نوع مراقب سلامت و ارائه کننده خدمات اعم از بهورز، پرستار، پزشک عمومی و پزشک متخصص بر مبنای اعتماد متقابل بین آنها شکل می گیرد.

وی افزود: اگر بیمار و یا درخواست کننده خدمتی نباشد فرصت ارائه خدمت و امرار فعالیت ها هم از ما سلب خواهد شد لذا ما هم قدردان مراجعه کنندگان هستیم.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه این قدردانی باید بر مبنای اعتماد متقابل صورت گیرد، گفت: بنده به عنوان یک مسئول از ارائه کنندگان خدمات به ویژه بهورزان در روستاها قدردانی می کنم.

این مقام مسئول با اذعان به بالاترین استانداردهای سلامت به ویژه حوزه خدمات بهداشتی در روستاها گفت: این موضوع به مدد فعالیت بهورزان، پزشکان خانواده و ماما های مستقر در روستاهاست. علاوه براین، مراقبان سلامت در حاشیه شهرها نیز با وجود همه سختی ها اما شاخص های بهداشتی حاشیه شهر را به خود شهر نزدیک کرده اند.

حریرچی همچنین از پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، همکاران آزمایشگاه و رادیولوژی فعال در بیمارستان ها و خارج از بیمارستانها و همچنین پزشکان قدردانی کرد و افزود: اخیراً کم لطفی هایی به پزشکان شده و ما قدردان این قشر نیز هستیم. تیم پزشکی و بهداشتی و درمانی سالانه به بیش از 100 میلیون بار مراجعه مردم ارائه خدمت می کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه قدردانی دو طرفه افزایش سلامت مردم را به دنبال دارد عنوان کرد: ایجاد اعتماد و حس خوب بین ارائه کنندگان و دریافت کنندگان خدمت موجب افزایش میزان موفقیت خدمات و کاهش بار مراجعات و هزینه های سیستم بهداشت درمانی خواهد شد کمااینکه بسیاری از مراجعات متعدد ناشی از عدم اعتماد، احترام و قدردانی متقابل است.

حریرچی از شیوع طب دفاعی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: در حال حاضر پزشکان بسیاری از اقدامات غیرضروری را برای جلوگیری از شکایت احتمالی آینده انجام می دهند درصورتیکه اگر قدردانی و اعتماد متقابل شکل گیرد پزشک و مردم مطمئن تر خواهند شد.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان "صبح و گفتگو" یادآور شد: وزیر بهداشت اخیراً از دکتر جبارزاده برای ایجاد شبکه ارتباط مردمی و نظارت مردمی بر حوزه خدمات بهداشتی و درمانی دعوت کرده اند تا به مطالبات مردمی از جمله احترام و توجه به کرامت رسیدگی شود ضمن اینکه تشکیلات و شورا هایی در استان ها نیز ایجاد شده تا این کار به نحو احسن صورت گیرد.

مرتبط با این خبر

  • تکمیل پرونده الکترونیک شهروندی تا پایان سال

  • شاخص های آمایش سرزمینی دانشگاه های علوم پزشکی

  • کیفیت پرستاری در کشور به شدت افت کرده است

  • جدا سازی بیمارستان های آموزشی از واحدهای درمانی فرصت بهتری برای آموزش است

  • اجرای آزمایشی تفکیک آموزش پزشکی از وزارت بهداشت در چند دانشگاه علوم پزشکی کشور

  • تفکیک آموزش پزشکی از وزارت بهداشت نیاز به مطالعات کافی دارد

  • باید در بهینه سازی وزارت علوم از تجارب موفق وزارت بهداشت استفاده کنیم

  • روزه بیماری های مغزی و قلبی را به طور چشمگیری کاهش می دهد

  • روزه داران مصرف لبنیات را در ماه رمضان فراموش نکنند

  • برپایی کلینیک های دندانپزشکی در 247 نقطه دور افتاده کشور