صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12:00 به مدت 60 دقیقه

محمدرضا موسوی خواه در خصوصر نصب کارت خوان های جدیدگفت: بابت نگهداری و به روزآوری تجهیزات فعلی جایگاه ها، سالانه مبالغ سنگینی هزینه می شود که با نصب تجهیزات جدید، این هزینه ها به صفر می رسد .

برنامه "بدون خط خوردگی" رادیو گفت و گو با موضوع اهداف و کارایی راه اندازی سامانه هوشمند جدید سوخت و با حضور مهندس محمدرضا موسوی خواه مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی کشور روانه آنتن شد.

محمدرضا موسوی خواه با اشاره به سامانه هوشمند جدید سوخت تصریح کرد: مرکز جدیدی وجود ندارد و مرکز سامانه هوشمند سوختی که از ابتدا بوده، همان است. سخت افزارهایا یا تجهیزاتی که روی تلمبه هایمان نصب کردیم اینها را داریم به روز رسانی و ارتقاء ورژن می دهیم.

وی با تاکید بر اینکه قرار است بر این سامانه قابلیت های جدیدی افزوده شود، اظهار داشت: سامانه هوشمند سوخت فعالیت خود را در حدود 11 سال است که انجام می دهد و این سامانه بسیار توانمند و خوب است و مدیریت مصرف سوخت یکی از اهداف این سامانه بود که انجام شد. تجهیزاتی که به عنوان کارت خوان بر روی تلمبه ها نصب شده، 11 سال از عمرشان می گذرد و تحقیقا تجهیزات قدیمی شدند.

مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی کشور ادامه داد: با توجه به اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی موظف هستیم توزیع بنزین و نفت و گاز را با اولویت کارت هوشمند سوخت انجام دهیم، باید این تجهیزات را هم به روزرسانی و از نظر سیستم ها ارتقا می دادیم. از سال 94 که بنزین تک نرخی شد فرصتی فراهم شد تا تحقیقات و مطالعاتی را کارشناسان ما داشته باشند و تعداد زیادی سخت افزار بررسی کردند.

وی به تفاوت های کارتخوان های جدید و قدیمی پرداخت و عنوان کرد: سخت افزاری که قرار است در جایگاه ها نصب شود از نظر امکانات، از سرعت بسیار بالاتری برخوردار است. حافظه بیشتری دارند. سامانه قدیمی فقط کارت های سوخت های کنونی را پشتیبانی میکرد اما کارتخوان های جدید، هم کارت هوشمند سوخت و هم کارت های بانکی و هم پشتیبانی از سیستم پرداخت توسط موبایل را پشتیبانی می کند و حتی به صورت صوتی هم می تواند از کارت های موبایل یا کارتهای بانکی پشتیبانی کند.

موسوی خواه افزود: بنابراین هر ناظر تلمبه علاوه بر اینکه سامانه هوشمند سوخت را پشتیبانی می کند همزمان پرداخت را هم انجام می دهد.

وی در خصوص میزان صرفه جویی در هزینه ها بیان داشت: با تجهیزاتی که اکنون جایگاه ها نصب است، سالانه مبالغ سنگینی بابت نگه داشت و به روزآوری شان هزینه می کردیم اما با تجهیزات جدید، هیچ هزینه ای بر دولت تحمیل نمی کنیم با استفاده از شبکه بانکی این تجهیزات خریداری شده، تامین می شوند و پشتیبانی تجهیزات جدید با شبکه بانکی است اما شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور مالکیت مادی و معنوی اش را بر عهده دارد .

مرتبط با این خبر

  • ضرورت وجود کارت های سوخت به منظور کاهش قاچاق است

  • امروز نیاز به کارت سوخت احساس نمی شود +صوت

  • دو نرخی شدن یا گرانی 10 تا 15 درصدی بنزین ؟!

  • سهمیه بندی و دو نرخی شدن؛ راهکار اجباری برای بهینه سازی مصرف سوخت

  • افزایش قیمت بنزین محلی از اعراب ندارد

  • کارت سوخت و کارت بانکی تجمیع شود!

  • قیمت حامل های انرژی باید واقعی شود

  • کارت سوخت منجر به کاهش مصرف و قاچاق می شود

  • احیای کارت سوخت می تواند در کنترل قاچاق سوخت موثر باشد +صوت

  • تصمیم گیری درباره نحوه ارائه کارت سوخت توسط سران سه قوه