رویداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو گفت و گو

رويداد

سامانه124؛ یار مردم در خرید ارزان و باکیفیت

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت، از مردم خواست قبل از اقدام به خرید با مراجعه به سامانه اینترنتی 124 از قیمت کالا و خدمات کسب اطلاع کنند.

1399/05/25
|
14:50
|

ایزدی در مصاحبه با بخش "باسخنگویان" برنامه زنده "رویداد" با اشاره به فعالیت سامانه 124 در فضای مجازی گفت: بخش اطلاع رسانی قیمت و طرح شکایت مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وی افزود: مردم باید بدانند کالای موجود در بازار قیمتی مناسب دارد یا خیر و برای پاسخگویی به این سوال، بخشی از سامانه 124.ir به این مهم اختصاص یافته است.

ایزدی ادامه داد: این سامانه دارای شامل بخش های مختلف قیمتی است که یکی شامل 160 قلم کالا و 179 قلم خدمت است. این کالاها پر مصرف و عموما تولید داخل هستند.

وی با بیان اینکه اطلاعات این کالاها با رنج قیمتی متفاوت و درج ویژگی های خاص هر محصول در سامانه در دسترس مردم قرار دارد، گفت: بعنوان مثال مردم برای در اختیار داشتن قیمت کالا با ریز جزئیات، می توانند به بخشی مراجعه کنند که 1276 قلم کالا با همکاری واحدهای تولیدی در آن درج شده و به بخش "خوداظهاری" معروف است.

ایزدی تصریح کرد: شرکت ها در این بخش کالای خود را معرفی می نمایند وکه شامل تولید کننده های مواد غذایی، لوازم خانگی، شوینده ها، لبنیات، گوشی تلفن همراه و... می باشد و قیمت مصوب برای مصرف کننده نیز درج شده است.

این مقام مسئول در سازمان حمایت با بیان اینکه قیمت درج شده در مغازه ها و واحد در این سامانه مشخص است، افزود: ممکن است مصرف کننده با قیمتی بالاتر در سطح بازار روبرو شود که قطعا افزایش قیمت و گران فروشی است. لذا در این سامانه امکان ثبت شکایت درج شده است و مردم با دیدن قیمت های کلی قادر به همترازی آن با کالای موجود در بازار هستند.

ایزدی ادامه داد: در این بخش باید اطلاعات واحد متخلف و نیز نوع تخلف درج گردد و در نهایت شکایت مردمی ثبت می شود. همچنین ترجیحا فاکتور باید از مغازه دار دریافت و به فرم شکایت ضمیمه شود.

وی گفت: با ثبت شکایت، پیامک کوتاه به تلفن همراه فرد شاکی ارسال و کدی در نظر گرفته می شود که مردم می توانند از طریق این کد پیگیری کسب اطلاع نمایند که شکایت مورد نظر در کدام مرحله است؛ نظر بازرس چیست و رسیدگی در تعزیرات چه مراحلی را گذرانده است.

ایزدی از 16میلیون بازدید از این سامانه تا امروز خبر داد و افزود: خوشبختانه تعداد بازدیدها روز به روز افزوده می شود؛ سامانه در حال گسترش بوده و هدف ما حمایت از مردم عزیز است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت گفت: این سامانه از دیگر سو تبلیغی برای تولیدات داخلی و حمایت از کالای ایرانی است.

دسترسی سریع
رویداد